Didaktický test z češtiny 2017

didakticky-test-2017-cesky-jazykV den maturitního testu bylo na této stránce zveřejněno Novým Amosem zadání a výsledky didaktického testu z českého jazyka a literatury 2017. Můžete se podívat také na předchozí didaktické testy státní maturity z českého jazyka. Maturanti každoročně diskutují na facebookové stránce Maturita z češtiny nad maturitou z českého a jazyka a vtipné diskuze proběhly i v roce 2017. Podívejte se online na zadání a výsledky didaktického testu státní maturity z jara i podzimu 2017 a sledujte Nového Amose, průvodce maturitou.

Zadání a výsledky didaktického testu z ČJ 2017

Didaktický Test český jazyk – jaro 2017

Zobrazit zadání didaktického testu z ČJ – jaro 2017

Zobrazit výsledky didaktického testu z ČJ – jaro 2017

Zobrazit záznamový arch k didaktickému testu z ČJ – jaro 2017

Koukněte pro představu také do události Maturitní test z češtiny 2017.

Didaktický Test český jazyk – podzim 2017

Zobrazit zadání didaktického testu z ČJ – podzim 2017

Zobrazit výsledky didaktického testu z ČJ – podzim 2017

Zobrazit záznamový arch k didaktickému testu z ČJ – podzim 2017

Podívejte se na všechny didaktické testy z ČJ z ostatních ročníků:

testy 2024 | testy 2023 | testy 2022 | testy 2021 | testy 2020 | testy 2019testy 2018 | testy 2017 | testy 2016 | testy 2015 | testy 2014 | testy 2013 | testy 2012 | testy 2011 | testy 2010

Autorem zadání maturitního didaktického testu 2017 je Cermat.cz publikující na NovaMaturita.cz. Orientační zpracování výsledků zajišťuje tradičně v den maturit Nový Amos.


319 komentářů u “Didaktický test z češtiny 2017

  1. Schválně jsem porovnával test z roku 2010 a tento z roku 2017. V testu z roku 2010 jsem dosáhl téměř plného počtu bodů, zatím co v tomto testu pouze 27 bodů. Dále jsem spočítal počet slov ve výchozích textech. V testu z roku 2017 je nepoměrně více textu než ve starší verzi. Z toho vyplývá i čas strávený vyplňováním (resp. čtením) testu. Starší test jsem měl hotový za pouhých 30 minut a test z roku 2017 za 58 minut.

    Z toho se dá usoudit že byl vskutku těžší. Popravdě nezávidím nikomu kdo ho musel psát na “ostro”.

    Závěrem chci dodat, že nepatřím mezi nejbystřejší žáky a fandy tohoto předmětu.

  2. Vůbec nás nehájím, je to i naší přípravou , já osobně jsem měla v čj nejhůř 3 při hodinách didaktáky v klidu dávala , proto sem se na to ani nekoukla a šla sem tam s tím, že to dám levou zadní a o bod mi to uteklo. Ono je to strašně rozdílné když si to děláš v klidu doma nebo ve škole a tolik ti o nic nejde, jako když pak hrají roli nervy , já sem hrozná trémistka a text který běžně vnímáš na poprvé tam čteš 3 aby si ho pochopil, dělá to své, neříkám že úroveň je nezvládnutelná, ale když jsem si teď procházela všechny testy tak se úroveň o hodně ztížila , už jenom samotné bodování, proto se tu nad tím “rozčilujeme” před 3 lety byly kriteria daleko mírnější než jsou teď a opravdu ty NERVY hrají zásadní roli.

  3. Maturoval jsem před 3 roky. Od té doby jsem na VŠ český jazyk neměl. Bez přípravy 72% a ještě zbyl čas. Určitě bych úroveň didaktických testů nesnižoval a jejich obtížnost zachoval…

    • K češtině patří i znalost typografie – takže např.” jednoznakové číslovky se píší slovem. “72%” znamená sedmdesátidvouprocentní”, Vy jste měl asi na mysli sedmdesát dva procent, což se píše s mezerou – 72 %. A to máte maturitu i vysokou školu?

    • Joo, když si to někdo dělá doma v klidu, tak se to pěkně povídá co? Taky můžu říci, že maturitní zadání z roku 2016 jsem udělala na pohodu a zbyl mi čas. Jenže je rozdíl dělat něco pod tlakem a ve stresu.

  4. Je mi vás studentů v dnešní době líto. Ti staří chytrolíni si nedovedou představit, jaký stres při testech prožíváte. Nenapsali by ani přijímačky na víceletá gymnázia. Dříve, když jste se během studia na střední snažili, tak vás učitel u maturity podržel, i když jste maturovali třeba s horečkou. Test jsem jen proletěla, když mi ho ukázal syn. Nevím z jakého období pochází ta báseň ( poslední řádek první sloky byl česky?), ale přijde mi, že asi už bylo na trhu i něco jiného než pálenka a pivo. Ale hezky byl vybrán text o Pangee. Pokud se tak striktně hodnotí orientace v textu, volila bych spíš něco technického, jasného. Příliš zbytečně se podstrkává slovíčkaření. Pro vás je maturita důležitá věc. Pro ty, co otázky vymýšlí asi zábava. Myslíte , že bude v budoucnu nedostatek třeba kadeřnic, když nezvládnou maturitu? Co budou se základním vzděláním dělat?

  5. Nedalo mi to a zkusil jsem si tento naprosto “nezvládnutelný” didaktický test, jelikož jsem nevěřil, že by to bylo tak složité, jak tady většina píše. 9 let po maturitě a s vědomím, že jsem už vše zapomněl, jsem začal vyplňovat. Když jsem skončil, zbylo mi cca 10 minut a to jsem ještě při tom jedním okem čuměl na telku. Výsledek byl 41/50 a to jsem ČJ nikdy moc v lásce neměl a upřímně řečeno, hodně odpovědí jsem byl schopen odvodit selským rozumem a s pomocí znalostí co jsem pochytil už na základní škole.
    Uznávám, že čtení tam bylo až příliš a ke konci je to už dost pruda a měl jsem sto chutí se na to vykašlat, ale většina otázek šla odpovědět už i po letmém přečtení textu, musíte ale umět číst s porozuměním, což je podle mě ten největší kámen úrazu. Taky uznávám, že psát test vyzevlený doma kde mi o nic nejde je rozdíl, každopádně maturant, který by měl mít znalosti čerstvě v hlavě, to alespoň na 60% prostě musí napsat ani kdyby nechtěl a hranice úspěšnosti 44% je výsměch.

  6. Já osobně jsem si myslela, že jsem v českém jazyce chvalitebna, nikdy jsem neměla problémy a nejhorší známky jsem mela za 3. Na test jsem se učila i si ho zkoušela, ale kdyz jsem viděla tu fůru otázek, tak jsem dala na to, abych to hlavně stihla. Sice jsem mela arch plný, avšak moje body čitaji 27 bodů. Neříkám, že není chyba i na naší straně, avšak zkuste přihlédnout na to, že v minimálně 5 ulohach jje dalších několik otázek..jsem čtenářka a knihy nejsou problém, ale tohle byl naprostý masakr…

  7. Dobrý den, chci se zeptat jestli nevíte, jakou známku bych mohla mít za 54%, vzhledem k tomu, že 44% je hranice neudělání zkoušky. Jestli to směřuje spíše ke 4, neb mám možnost i na 3, děkuji.

  8. Jak je možné, že ilustrační test 2016 byl tak jednoduchý? Ano, vím byl pro postižené (neslyšící), ale sakra neslyšící není přeci dementní ne? nebo jak si mám odvodit, že ty jejich testy nemají dle mého s didaktickým testem hodným maturanta nic společné? To by udělal i absolutní i kretén, zdá se mi to velmi nepřiměřené, vím že to musí mít uzpůsobené ale jako tento ilustační test byl pro žáka základní třídy.

  9. Pro všechny co tady brečí, jak mají vědět co je to perifráze, anakolut atd. Perifráze tam byla vysvětlená. Co je anakolut, kontaminace apod. bylo taky vysvětleno a hlavně tam byly i příklady, jak to vypadá. Pokud máte zdravý rozum, hůř jak za 3 jste to opravdu napsat nemohli. A určitě mě baví číst si tu komentáře lidí, kteří si stěžují na extrémní obtížnost testu a málo času. Občas mi přijde, jako by někteří maturanti sváděli svojí nevědomost a neschopnost orientovat se v textu na lidi z Cermatu.

    • Napsaného tam bylo až moc a to byl právě kámen úrazu. Nedostatek času nutil studenty tipovat, aby aspoň něco vyplnili.

  10. Dobrý den,

    moc bych potřeboval prosím vědět, jestli u otevřených otázek se body odečítají nebo neodečítají. Když jsem tu otevřenou otázku nevyplnil, tak jestli se nic neděje a žadný bod se mi nestrhne nebo se strhávají???
    A případně když jsem tu otázku vyplnil, ale je špatně, tak strhnuté body se zvyšují nebo ne?

    Předem děkuji

  11. Letošní didaktak naprostý propadák! Takové kvantum textu na 60 minut? Jako vážně? Už by se měl cermat konečně zamyslet, že tohle je pro normálního studenta, dokonce pro mě gymplaka, nereálné stihnout. Na gymplu jsme češtinu brali opravdu důkladně, a stejnak nám to bylo k ničemu. Didaktak neprověřuje mluvnici, ale rychlost čtení nesmyslných textů, kterým pomalu není rozumět. Oproti tomu šla angličtina levou zadní, dokonce jsem odešla o 20 min dřív. Raději by mi Cermat těch 20 minut daroval na češtinu, kde ten čas je vzácný.

    • A to jsem celou dobu myslel jako student, že otázky které obsahuji jsou uzpůsobené tak aby je zvládl student gymplu 90-100% ale asi jsme na tom s myšlenkou jsme stejně nevím jestli jsi uspěla nebo ne ale jestli ne tak přeji při opravných štěstí. Ono jde o to že co rok tím hloupější a nesmyslné otázky to obsahuje hlavně, takovou hloupost jako Cermat na Slovensku nemají to jenom tady jsou didaktické testy co sem tak slyšel od Slováku ale tak jak někdo si něco vymyslí má známe a projde tak proč ne že ano. Hlavně mě tu pak může napsat někdo pod komentář jak si stěžuji ono úprava tisk a vše kolem těch testu něco stojí lidem co pracuji a mluví jak je to lehké ale točí se kolem toho docela dost peněz které by mohli jít vám co to nechápete na zvýšení platu, nebo učitelům takže tak.

  12. Možná by bylo dobré zamyslet se nad tím, že znalosti, které jsou v testu obsaženy, s námi ve škole nikdo pořádně neprobíral. Takže někde bude asi chyba. Ono je lehké vypisovat záludné didakťáky, ale to, jestli nás k tomu vůbec někdo připravil už nikoho nezajímá. Proč se celé 4 roky na SŠ neřeší podobné otázky? Proč se průběžně nepřipravuje k maturitě v průběhu let? Proč se nám během 4 let několikrát změnil učitelský sbor a proč nikdo z učitelů neuměl žáka naučit nebo dokonce znalosti ani sám neměl? Místo toho, abychom se ve škole učili, tak jsme zbytečně proseděli hodiny v lavicích a ztráceli drahocenný čas, během kterého jsme si mohli procvičovat odchylky na konkrétních případech, lit.směry, porozumění textu apod.
    Bylo by dobré nejprve zkontrolovat úroveň učitelství na školách, protože u maturit už je pozdě.

  13. Vážení maturanti! Souhlasím s těmi, kteří se pozastavují nad zbytečně dlouhými texty. Nesouhlasím ale s těmi, kteří už nyní vědí, co budou nebo nebudou v životě potřebovat. Je mi smutno z těch, kteří chtějí složit maturitní zkoušku z jazyka českého a přitom neznají základní pravopisné jevy. Pokud chcete obhajovat odborné školy a učiliště, pak je obhajujte rozdílnou hodinovou dotací – na gymnáziích mají žáci více hodin českého jazyka, mohou se tedy i více ve škole naučit. Pro všechny uchazeče o státní maturitní zkoušku ale platí – život přeje připraveným. Je třeba chtít dozvědět se ve škole co nejvíce. Nehrát si na jasnovidce, který už nyní ví, co jednou… či jako ignorant být hrdý na denní vysedávání u počítačových her, mistrné opisování z mobilu. Úkoly zapomínáme, knížky nečteme… Je potřeba začít s kritikou u sebe.

  14. jako nechapu co to je jako za didaktak tohle je fakt jinej level to je na vysokou a ne pro maturanty jako muj nazor a jestli nekdo je egoista a pise to jak je to easy tak je to sice fajn ale kazdy z nas jsme jiny a ne kazdy to stihne za 1 h 32 otazek … proste CERMAT se predvedl v nejlepsim …

  15. Dobry den, poradte mi prosim! 🙁

    je mi opravdu smutno 🙁 .. kontrolovala jsem si, jak jsem zvladla test a chybi mi jeden bod do splneni… ve vychozim textu k uloham 21-26 jsem neprimou rec nasla.. ale jde o to, ze jsem nenapsala prvni tri slova vety.. ale zacla jsem uprostred te vety.. myslite, ze mi to uznaji? jeste me napadlo, ze bych si to mohla ”uhnat”.. nevite nekdo? a prosim, zdrzte se komentaru, ze si maturitu nezaslouzim… nervozita se mnou udela vzdy uplny divy, predchozi didaktaky jsem zvladala doma s prehledem..
    dekuji za odpovedi

  16. Je tu taky někdo, koho neskutečně nasralo to seřazování částí textu? To bylo fakt brutalně pokombené toto, dala jsem tomu tak sedum minut (!!!) pak jsem to nějak random seřadila a ještě třikrát změnila, protože mi to pořád nějak neštimovalo. Pak jsem na sebe byla nasraná celou dobu, že nedokážu seřadit ani pitomej text, tak mě zajímá, jestli jste s tím měli taky problémky nebo jak? #komplexygympláka

    • Ahoj Diano. Ja sam na serazovanim textu stravil dost casu a musim rict ze i ja s tim mel vazne problemy. A to mi takove ulohy jdou celkem dobre. Porad jsem se nemohl rozhodnout mezi 2 a 3 kolonkou, ktera z nich je spravna. Nakonec asi po 10 minutach jsem na to prisel ale stalo meto hodne casu a nervu.

  17. Co k tomu jen říci… Test sám o sobě asi až tak těžký nebyl, kolikrát mi přijde, že to není ani moc o češtině. Kámen úrazu, aspoň pro mě, byl čas. Jsem na gymplu, velice rád čtu (nejen maturitní četbu,tu samozřejmě mám přečtenou) a troufám si tvrdit, že sloh sem napsal na dvojku nejhůře a tenhle test jsem prostě nezvládl. Začal sem panikařit a teď, když procházím výsledky, rvu si vlasy. Napočítal jsem 21 bodů, s tím, že už si něco nepamatuji- nějaké tipy nebo úlohy. A opravdu doufám, že tam někde ten jeden pitomý bod najdou. Avšak můj vnitřní pocit mi říká, že tam nebude.. Tím pádem mi nezbývá nic jiného, než s těžkým srdcem prohlásit trapnou a otřelou hlášku “Holt budu zářit v září.”… :´(

  18. Zdravím, otevřené úlohy jsem napsala VELKÝMI TISKACÍMI PÍSMENY. Bude to uznáno? Doufám, že ano, když to nebyl úkol ohledně malých a velkých písmen :/ Děkuji za odpověď.

  19. Konečně maturita na úrovni. Někteří lidé by si možná měli uvědomit, že maturita MÁ být těžká! Pokud by to měl udělat každý, může se to rovnou zrušit. Nestihla jsem v testu všechny úlohy, ale dokážu si aspoň přiznat, že nejsem dokonalá a něco neumím. Neobviňuju tady někoho z toho, že tam dal něco, na co jsem se nenaučila. Článků možná bylo více než předchozí roky, ale rozhodně nebyly tak komplikované, aby je člověk musel pro pochopení číst vícekrát. Co se týče velice kritizované otázce na normalizaci… jako lidi vážně? Nejen, že se rovnou nestydíte za to, že něco takového nevíte, ale budete si ještě stěžovat? Chápu, že někdo nezná věci jako datum narození Masaryka, ale tohle? Proboha vás prosím, neponižujte se takhle… a pro všechny kritiky, kteří se na mě možná sletí: Já nejsem žádná šprtka. Jsem pouze průměrná studentka, která doufá, že odmaturuje a půjde na výšku. A je jedno, jak moc budete na Cermat nadávat. Ve výsledku si za svůj neúspěch budete moct vždy jen vy, tak radši sklopte uši a pomodlete se za těch 22 bodů, protože kopáním kolem sebe akorát ublížíte nejen ostatním, ale i sobě.

  20. Dobrý den, byly v zadání pro SPUO-2 v otázce 3 jiná slova s pravopisnou chybou než v zadání pro ostatní?

  21. udělují se i půl body ??????
    u 14.1. mam pouze zájméno které, ale neuvedla jsem pád
    u 14.3. mám pouze vid dokonavý, rod jsem neuvedla
    mám šanci z toho dostat alespon půl bodu, nebo je to automaticky počítáno jako spatná odpověď ????

    • Nechápu z jakého důvodu. Test jsem si teď jen tak zkusil složit, maturoval jsem v roce 2012 a dosáhl jsem 36 bodů, takže chyba zřejmě nebude na straně Cermatu.

  22. Jak je to bodování u otázky č. 9 (mám jednu správnou odpověď), č. 14 (mám také jednu správnou odpověď – vid a rod) a č. 20, kde mám také pouze jednu správnou odpověď. Nevíte to někdo, prosím?

  23. Dobrý den,

    mohl by mi prosím někdo poradit?
    U otázky např. 4,10 nebo 19 (ano, ne), když mám 2 správné odpovědi a 2 špatné, tak se mi přičte jeden bod? Nebo je to co chyba to bod dolů?
    Když mám polovinu správně a max. bodů bylo 2.

    Dále když jsem napsala do otázky 14.1 správně: které, ale dala jsem špatný pád, tak jestli se to počítá jako chyba, nebo dostanu alespoň 0,5 bodu?

    A v otázce 14.2 jsem napsala: pásmo, i když jsem mohla odpověď jen opsat: pásem. Tak jestli se to také počítá za chybu?

    Děkuji za pomoc.

  24. Nechápu, proč tu každý brečí nad tím, jaké tam byly šíleně složité a hlavně dlouhé texty. Viděli jste někdy dlouhý text? Jestli za 60 minut nezvládnete přečíst pár řádků (přitom na správnou odpověď ani není třeba číst celý text), nevím co děláte na střední škole, natož tedy na gymnáziu.
    A brečet nad pojmem ‘zeugma’ apod., když je tam jasně vysvětlený taktéž.

    Běžte si zkusit napsat Scio testy, kdy na 7 celostránkových a několik půlstránkových textů máte 30 minut. Pak brečte co se dá a nedá stihnout.

  25. Dobrý den, chci se zeptat jak se bodují úlohy kde jsou 4 podúlohy a je to za 2 body. Děkuji za odpověď

  26. Dobry den, jak se prosim hodnotí otevřené odpovědi? Za špatnou odpověď se odečítá bod z celkového hodnocení?

  27. Lidi, co šílíte?? Letos mám přesně 30 let od maturity a dala jsem to na 84% za 32 minut, takže bych řekla, že času dost… Studenti, co mají za sebou 4 roky studia by to měli dát levou zadní 🙂

    • A to nemáš v důchodu nic lepšího na práci, než dělat testy z češtiny určené pro střední školu a psát o nich do komentářů pod článkem na internetu? Smutné.

      • A vy pane chytráku…. zajímalo by mě, zda jste maturoval i z matematiky, protože pokud ano, tak s takovými počty zkoušku nesložíte. Vzhledem k tomu, že paní není ani 50 pravděpodobně, tak jistě nemůže být v důchodu. A je vidět, že vás ani nikdo nenaučil k úctě ke starším a hlavně k ženám, když jste si hned s paní Ivanou potykal 🙁

    • Ale prosím tě.. sedět doma a v klidu si to zkoušet s vědomím, že o nic nejde.. Jo, to je pak v pohodě. Ale sedět v lavici ve škole pod takovým tlakem, že to musíte dát, je o něčem jiném…

      • Co je špatného na tom, udělat si test z ČJ, aby člověk věděl, jak na tom je, a popř. udělal si názor na všechny tyhle diskuze?
        Horší je ten ten test neudělat po 4 letech studia na střední škole.

      • Taky jsem dala všechny doma mnohem lépe. Když víte, že vám o nic nejde a pijete si u toho kafíčko, dělá se to snáze. Já třeba přes stres někdy téměř nevnímám co dělám

        • nemáte stresovat lidi 😀
          líp jak na pět sem to 100% napsala a to stačí ne? 😀
          moc to hrotíte

        • Tak tento test by mne krutě nebavil. Podle mne nepraktický. Otázky, se kterými se v reálném životě nikdo skoro nesetká. Chudáci mladí, budou umět spoustu debilovin, ale pořádný pravopis ne.

        • já maturovala v roce 2012 takže si pamatuju jaký je to u matury a tenkrát jsem dostala 2 a tenhle test jsem udělala na 35 bodů

      • Tohle jsou jenom výmluvy. Maturoval jsem 4 roky zpátky. Tenkrát jsem měl 48/50 bodů. A od té doby jsem si zkoušel všechny didaktické maturitní testy a nikdy jsem nebyl pod hranicí 40 bodů.
        Věřím, že na některých školách se negativně projevila třeba ne úplně vhodná či nedostačující výuka českého jazyka, nicméně se obávám, že ve více než polovině případů je to problematika osobního přístupu studenta.
        Student s průměrným IQ by to měl zvládnout na hraničních 22 bodů i jen samostudiem.

        Jen z prvních osmi úloh se dalo bez jakýchkoli obtíží získat 6-8 bodů. A to bez potřeby se cokoli sáhodlouze šrotit. Nahnat zbývajících 16 bodů v dalších 24 úlohách by měl každý maturant zvládnout.

      • taky mám 84% (ale asi za 50 minut) a to jsem normální student. Z češtiny jsem za posledních 5 let měl samé trojky, ale tohle prostě nebylo těžké. Jsme matematická škola, takže 50 body u matematiky se nijak nehádám – nejsem schopen to vidět objektivně, ale u češtiny si myslím, že naše škola není nijak lepší než ostatní. ano, mohlo na to být třeba o 15 minut víc, ale na druhou stranu, na 22 bodů z 50 by prostě 60 minut stačit mělo. vždyť to bylo hlavně o porozumění textu a to by maturant měl zvládnout.

    • Chtěla bych vidět Vás, když víte že to musíte dát a jste vystreslý. Doma bych to taky dala, ale ve škole je to něco jinýho. Tak si laskavě nechte ty Vaše kecy!!!

    • Dobrý den nechci se Vás dotknout, školu dělám dálkově a při 35 hodinách za rok není šance všechno probrat!!!! Chodím do práce + rodina???

    • Myslím, že ani tolik nešlo o Normalizaci. Ta se dala odhadnout, ale rozhodně bylo málo času..Nejhorší když si celý test myslíte, že stíháte, protože jste proletěli všechny úžasné výchozí texty a pak na konci testu čeká další skvělý výchozí text..Jééé..Mimochodem četla jsem ho v takové rychlosti, že ani nevím o co tam šlo…Minulý rok každý brečel kvůli epizeuxis, ale to je o proti letošním výtvorům zábava pro dětičky! Vážně se nepřestávám bavit nad namachrovanými komentáři, jak strašně jednoduché to bylo a jak to každý stíhal..Sedněte si tam a zkuste si to!

    • Tak pak mi tedy řekněte,co mají dělat ti, kteří jsou na nástavbovém studiu, které trvá cca. rok a půl. Proto nechápu stejné testy pro gymnázia a střední školy, na gymnáziu se takovým věcem věnují daleko víc a nemluvě o tom, když na gympl nastoupí už v 6. třídě.

    • Chci být v tom případě jako vy… Kéž byste si šla tam sednout za mě a viděli bychom, co byste pak říkala. Z celých čtvrtých ročníků to nestihl vůbec nikdo. Byl to ten nejtěžší a nejdelší test. Nedá se to absolutně srovnat s predešlými ročníky. Myslím, že po zveřejnění výsledků bude mít Cermat velkou práci s tucty odvoláními. A je mi líto těch slabších SŠ, kteří neměli žádnou šanci. I my z velmi dobré školy jsme měli problém to napsat.

    • no víte, když jsem si je zkoušela doma hezky v posteli a netlacil me cas tak jsem to zvladla na 70% .. jenze kdyz jsem ve stredu sedela v te ucebne tak se mi chtelo az brecet.. pro me malo casu strasne.. Proste miluju takove kecy ”chytraku” 🙂 kdyz to delate doma hodne veci natipujete, protoze prece o nic nejde, jenze kdyz vam fakt jde o tu matirutu musite o tom hodne popremyslet nez tam placnete nejakou odpoved 😉
      Zdarec

    • Tak to gratuluji ale chtela bych Vas videt ve stresu ,v jejich veku !!!!! Ono v klidu z domova se to dela lehce

  28. Didaktický test stál pěkně za hovno, byl těžký ty předchozí roky byli o dost lehčí. To co nám tam dali, nám je úplně k ničemu. Nevím proč tam dají nějakou zasranou Normalizaci k čemu nám to je. Ten kdo to vymyslel, opravdu nepřemýšlel!!!!

    • Promiň, ale normalizace je základní historický pojem České republiky 😀 a setkáváš se sním u
      ustní maturity

    • Maturant by měl být vzdělaný. K tomu, aby člověk uměl napsat y/i je základní škola. A souhlasím, že to nebylo úplně nejlehčí, ale šlo o to umět číst.

      • Tak to je fakt chytrá odpověď. Nesouhlasím…..
        Ať tedy vrátí maturitní vysvědčení všichni co dostali v podstatě zadarmo. Když nebyla státní maturita, příjde mi to hodně nesrovnatelné! Myslím, že všichni co jsou v cermatu nemají asi státní maturitu co?

      • Letošní didaktický test, odpovídal spíše všeobecným znalostem, než češtině. Ti nahoře z cermatu by se měli urychleně vzpamatovat. Uvidíme, co na to bude letos říkat Ministerstvo školství! Když víc jak půlka lidí neprojde ! !

      • člověk, co neví, co je normalizace a ještě se nad ní pohoršuje, by se asi měl začít učit, jelikož toho vážně moc nepobral

      • Nevědět co je normalizace a ještě si na to stěžovat 😀 Jako vážně? Jsou to české dějiny, které by měl každý znát! 😀

    • Myslím si že období normalizace by měl znát každý 🙂 je to dost důležitá část našich dějin a když se zeptáš někoho kdo se narodil před rokem 1968 tak ti o tom poví až až 😛

    • Hlavně tam ani nešlo o znalosti ale o odvozování z textů a myslím si že úroveň bývá každej rok podobná já maturovala v roce 2012 a pro zábavu jsem si dělala i další testy a každej rok bych to udělala

  29. Didaktický test z ČJ byl spíše testem z Dějepisu. Bylo málo času na vyprácování a texty byly příliš dlouhé.

  30. Nevím na co si tady stěžujete, každý rok po didakťáku vždycky akorát každý říká jak to byl nejtěžší didakťák a podobný kecy. Já jsem průměrná studentka v češtině a ten didakťák nebyl tak strašně těžký jak píšete, naopak mi přišel nejlehčí za posledních několik let. Posledních 15 minut už jsem neměla co dělat, takže málo času? pardon, ale to mi také nepřišlo. Nechápu, co vám na tom přišlo tak těžké. Dala jsem to na 90% a každý žák, který alespoň trochu při hodinách vnímá to na 44% dát musí.

    • Ale tam přece vůbec nešlo o to, jak žák o hodinách vnímá? Nebo Vy snad máte hodiny etikety a dějepisu?

      • Jana Palacha, normalizaci a etiketu (alespoň základy, nikdo neříká, že musíte být další Špaček) by měli maturanti znát. Výmluvy typu “to nebudu potřebovat” nebo “to jsme se ve škole neučili” jsou absolutně stupidní. Jen to dokazuje nezájem o okolí.

        • No jo,ale na etiku složí zkouška na gymnázium předmět ZSV a ne mít také věci v ditaktickém testu z ČJ !!!

        • Promiňte, ale opravdu jsem si neopakoval dějepis na didaktický test z českého jazyka. Jsou věci, které člověk zapomene a nevzpomene si. To je snad lidské.

        • hlavně ten Špaček tam byl napsaný, takže tam nebylo vůbec co řešit 😀 stejně tak anakolut, zeugma atd. – těžký by to bylo, kdybychom museli vědět, co to je, ale když to víme, stačí se jen trochu zamyslet.

        • Je pravda že bez základních vědomostí člověk být prostě nemůže, ale co se zbytku týče, tak jde o praktické hledisko. Nevědět co to je anakolut nebo zeugma? S tím dokážu žít. A řekněme si narovinu, ve většině zaměstnání to opravdu potřeba Není 😉

        • Každý má jinný zájem o okolí, řekněte mi, jak na technických školách, nebo sportovně založených, má mít kluk ve vólném čase zájem o okolí literatury. Také vám mohu říci, že nevíte nic o praktické výměně kola u auta a?

        • Nešlo o to, jak žák v hodinách vnímá? Kolik bodů se dalo nahnat jen na tom, že znáte pravopis a literární směry?
          Nehledě na to, že se v hodinách určitě probírá i historický kontext (otázky týkající se Palacha). Otázky související s etiketou by měl každý správně vychovaný člověk zvládnout bez potíží.

        • Proč pořád řešíte jen Palacha a normalizaci. Tak to jsem zrovna věděla, ale šlo asi o 1 bod. Ale myslím, že nešlo o vědomosti jako o čas!!!

      • Odpověď na otázku o etiketě byla uvedena v textu, takže jestli umíš číst, nemáš problém 😀

      • Hlavně se všechno dalo vyvodit z textu, k tomu není potřeba žádných extra znalostí. A jestli někdo neví, kdy byl upálen Palach (respektive po jakých událostech byla normalizace), tak nemá na střední co dělat, je to ostuda.

    • Aha, a kam chodíš? 😀 😀 😀
      Průmyslovka to nebude, to vidím. Každý totiž nemá stejného učitele, jako ty. A už vůbec ne stejnou osnovu učiva. Takže šup pod polštář.

    • Týjo, to je na tom cermat už tak špatně, že si sám píše do komentářů o tom, jaká to byla pohodička? Tak na to asi nenadávají všichni jenom pro nic za nic, ne? Tak seš buď génius a nebo si vymýšlíš… Ve svém okolí nevím o nikom, komu by nechyběl čas

    • Zajímalo by mě, kde studujete. Nicméně předpokládám, že jste z gymplu. Průměrná studentka českého jazyka na gymnáziu by na průmyslové škole byla mezi nejlepšími a musíte vzít v úvahu, že tu diskutují studenti ze všech škol. Jestli jste 15 minut neměla co dělat, tak před Vámi jen smekám. Zřejmě se výborně orientujete v textu. Pro mne osobně bylo právě nejtěžší přelouskat několikrát všechny texty, to mi zabralo skoro veškerý čas. A že to byl nejlehčí didakťák? Ano, Vám osobně to mohlo sednout (třeba proto, že jste četla Rozmarné léto). Velmi Vám gratuluji k 90%. Opravdu obdivuhodný výkon.

    • Týjo, to je na tom cermat už tak špatně, že si sám píše do komentářů o tom, jaká to byla pohodička? Tak na to asi nenadávají všichni jenom pro nic za nic, ne? Tak seš buď génius a nebo si vymýšlíš…Ve svém okolí nevím o nikom, komu by nechyběl čas.

    • nemachruj tady ta slepice… maturant by měl být vzdělaný??? takový pi*ovina.. Jak někdo může srovnávat gympl, technický školy, konzervatoř??? Posraný státní maturity.. je to nespravedlivý, celej cermat by se mě jít zastřelit, takhle vytočenej jsem dlouho nebyl…. a pak tady čtu takový kecy… fakt neskutečný

    • Nemohu s Vámi souhlasit. Jsem po maturitě na gymnáziu již 30 let a testy si dělám ze zajímavosti a pro zábavu každý rok. S češtinou jsem nikdy problémy neměla, hodně čtu a mám všeobecný přehled. Ale pokud mohu posoudit, tento test patří rozhodně k těžším, nikoliv k nejlehčím, jak píšete Vy. Tentokrát jsem se musela na texty opravdu hodně soustředit a tedy chápu, že ve stresu to mohlo být pro řadu studentů skutečně obtížné. Je to také hodně o citu pro češtinu a ne každý má tento dar. Tak buďte ráda, že Vy jste tak skvělá…..

  31. Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli mi u cvičení 14.2 odečtou bod za špatnou odpověď. Napsal jsem totiž “podnebí”.. Děkuji za odpověď.

  32. Ten test byl až na řazení textu a dvacítky poměrně snadný a byl na něj i dostatek času, když si člověk nečte celý text, ale hledá jen určitá slova nebo věty.
    Základní přehled o uměleckých směrech, důležitých historických událostech a schopnost orientovat se v textu by měla mít drtivá většina maturantů. Pokud někdo nedokáže takový test udělat alespoň za 2, bude chyba někde mezi židlí a lavicí, ne u CERMATu.

    • Udělala jsem chyby ve zmiňovaném řazení textu a při určování již proslulé zeugmy a podobných výrazů, které jsem měla tu čest slyšet ve středu poprvé. To jest odečet už celých sedmi bodů! I přesto, že na dvojku o pár procent nedosáhnu si nepřipadám tak, že by chyba byla ve mně. Všechny zveřejněné testy z minulých let jsem měla nad 80% a teď tohle?
      Chyba bude v Cermatu. Letošní zadání bylo vyloženě nefér a nejsem jediná, která si to myslí.

  33. Absolutně nerozumím obtížnosti, která byla udána v tomto didaktickém testu. Musel to vymýšlet nějaký zakomplexovaný pablb. Za hodinu to nešlo stihnout, respektive ano, ale bez výraznějšího přemýšlení.
    Ten, kdo to vymýšlel by se za to měl zodpovídat.

    • Vymyslel to nejaky stary kaspar, ktery se cely zivot venuje cj. Ja na stredni mam p*cu hodin cj tydne. Mozna, ze gymplu to prijde v poradku, ale ty maji 2x tolik hodin cj.

  34. Tak to pardon, maturitu potřebuji ke službě ve státním sektoru HZS. Díky dramatickému testu z Čj asi nenastoupim. Každopádně bych test prirovnal k povinné četbě, dějepisu a časovému stresu kdy je člověk nucen pochopit složitý text v krátkém intervalu a odpovědět. Odpověďi které jsou o slovickareni a jsou nejednoznačné. Osobně si myslím že test byl přehnaně obsáhlý texty se snahou co nejvíce mást.

    • Jako sorry, ale fakt nechci aby mě z hořícího domu tahal hasič kterej neví co to je zeugma nebo anakolut.

      • 🙂 jojo, pokud maturant napíše “ty předchozí roky byli o dost lehčí”, není třeba číst dál….

      • Opravdu když ti půjde o život a hasič tě bude zachraňovat tak se ho ještě zeptáš jestli ví co je zeugma nebo anakolut? Když odpoví že neví tak řekneš ať tě nechá chcípnout, protože to neví? Zamysli se nad sebou.;)

      • JJ k té profesi je to jistě potřeba a určitě to bude každého zajímat když mu jde o majetek či život. Jsem aktivně už 10 let v zásahové jednotce z toho 4 roky jako velitel družstva. Tento didaktický test k tomu potřeba není.

      • kdyby ti šlo o život, asi by ti bylo jedno, kdo ti v tu chvíli pomáhá. Těžko budeš řešit, jestli má hasič maturitu, nebo ne, a hlavně jestli ví co je zeugma. Myslíš, že ti bude při záchraně života popisovat zeugmu? Život ti to asi nezachrání, nebo myslíš, že ano? Ráda bych u toho byla!!!

    • Díky “dramatickému testu”? Jako opravdu? A není to spíš tím, že úroveň studentů a jejich IQ každým rokem klesá a klesá?

      Text k prvním sedmi úlohám stačilo celý pořádně přečíst (otázka ani ne 3 minut) a poté už bylo možné všechny úlohy správně vyřešit jen s případným letmým zpětným pohledem na konkrétní část textu. Nic složitého. První otázka na čtení s porozuměním, druhá na syntax, třetí na pravopis, čtvrtá na jazykové prostředky, pátá opět pravopis, šestá historický kontext a sedmá porozumění cizím slovům.
      Co konkrétně bylo podle vás drastické a u které konkrétní úlohy bylo třeba pochopit složitý text v krátkém intervalu?
      A hlavně která odpověď vám nepřijde jednoznačná?

  35. Dobrý den, chci se zeptat, když mám správně v otázce 14 jenom dvě věci, je to za nějaký ten bodík?

    • Úloha obsahuje celkem 3 body, takže za každou část je jeden bod pokud máš jednu věc máš 1 bod, pokud dvě věci máš 2 body.

    • V otázce 14 jsou max. 3 body. Tzn. 1 bod na 1 otázku
      Pokud máte 2 odpovědi správně, tak máte 2 body.

  36. Dobrý den, chci se zeptat jestli mi uznají, když jsem v otevřených úlohách odpovídal správně, ale odpovědi mám zapsány velkým tiskacím písmem?

  37. Dobrý den, chtěla jsem se zeptat jak se hodnotí otázka č.3 když mám 2 ze 3 správně, děkuji za odpověď

  38. Dobrý​ den, zajímalo by mě bodování. Bude se bodovat stejně, jako minulý rok? Tzn. U otázky Ano/Ne, kde jsou celkově 2 body a 4 otázky. Měl bych 2 spravne, tudíž budu mít 1 bod, nebo nikoliv? Děkuji

  39. Jsem v češtině a literatuře dobrá, baví mě a tak jsem se nebála. A tak tak jsem to dala na 27 bodů. Vůbec jsem nestíhala. Půlku archu jsem měla prázdnou. Asi jsem holt moc pomalá, ale musím uznat, že to bylo taky dost těžké. Takové sáhodlouhé texty a složité věty si za hodinu nestihnete ani přečíst, natož na ně odpovědět. Já jsem teda v šoku. Nic takového jsme v předchozích testech neměli.

    • Souhlasím u nás to taky většina třídy nestihla přečíst do konce. Všechny testy z minulých let jsem zvládla tento jsem taky nestíhala.

    • U nás ve třídě nebyl jedinej člověk, kterej to stihnul. Naprosto všichni museli jenom náhodně několik otázek zakšrtat a doufat že se trefilli, protože na ně už prostě nebyl čas.

    • Souhlasím, že nebyl čas sáhodlouze přemýšlet. Styl, kterým jsou didakťáky dělané, prověřuje především umění práce s textem. Myslím, že je to v pořádku. Nejspíš nebude úplně podstatné, jestli se Vančura potkal s Nerudou, ale porozumění textu je důležitá. Tato úroveň je podle mě odpovídající​. Buď to má nějakou úroveň a nebo je to dávačka pro každého. Jak jsem si tak procházela minulé ročníky, tak jsem nabyla dojmu, že se obtížnost zvyšuje. Je to podle mě v pořádku.

      • dělala jsem dnes také DT a musím říct, že mám jen dvě chyby.. všechny odpovědi mám vyplněné, vše jsem stihla projít 2x a zbylo mi 15 minut..

        naopak je mi až trapně, jak lehký test to byl, oproti loňským rokům.. myslím tím, že mi to přijde vůči dřívějším maturantům nefér
        neměli jsme tam žádný chyták ve stylu epizeuxis, Jidáš, Pallas Athéna… všichni si stěžovali, že čeština je hlavně o textu.. tak ho letos asi trochu přidali a najednou si všichni zase stěžují? 😀

        sama jsem nepřečetla ani jeden ten text celý.. nebylo to potřeba, srovnání příběhu bylo časově nejnáročnější, ale vzhledem k uvedeným částem dne dost snadné

        žádná otázka tam nebyla podpásová, Normalizaci někdo znát nemusí, dobře.. ale upálení Palacha – na nic k tomu se neptali.. k ostatním otázkám byl vždy vysvětlen ten pojem

        holt.. vždy se najdou lidi, co si budou stěžovat.. chápu třeba problém s časem – když někdo čte zbytečně několikrát nepotřebný text.. ale jiné námitky mi přijdou absolutně zcestný..
        co si stěžují teď, budou si stěžovat i v září..

      • Nejsem studentka a mám k didaktickému testu tento komentář:
        1. V textech bylo užito bezpatkového písma. To znamená, že už samotné čtení tak dlouhých textů, ke kterým se musel student vracet, bylo obtížnější a časově náročnější.
        2. Výchozí texty byly neúměrně dlouhé, některé úlohy s nimi spojené naprosto zbytečné.
        3. Celý didaktický test byl časově poddimenzovaný. Docela by mne zajímalo, jestli autoři testu dělali k jeho částem pilotáž. Myslící student si musí text důkladně pročíst a teprve poté odpovídat. K tomu ale nebyl dostatečný prostor a studenti se ocitali ve zbytečném stresu. Jestliže čas pro test z matematiky byl navýšen o třicet minut, dost dobře nechápu, proč tomu tak nebylo i v českém jazyce. Mnohé výsledky tak vůbec nemusí vypovídat o znalostech (podle mne v některých případech diskutabilních), o čtenářské gramotnosti, ale jen a pouze o nedostatku času na dané úkoly.

    • Texty se nemusely číst celé, ještě když u skoro každé otázky bylo jako pro tatary napsáno, ve které části textu máme odpovědi hledat, nechápu, jak jinak to ještě chcete ulehčovat.

  40. Dobrý den, chtěla jsem se zeptat jak je bodována otázka číslo 3, když mám 2 ze 3 správně, děkuji za odpověď

  41. za 60 minut to nemá normální průměrný student češtiny šanci dát, a když tak s mnoha chybami, protože si to v tom čase po sobě ani nepřečte a nezkontroluje, natož aby o tom mohl chvilku přemýšlet … ten test zase dával dohromady nějaký nablblý pražský bohemista z Cermatu a potřeboval by nakopat „píp“, aby se vrátil nohama na zem

    • Také maturita by snad měla oddělit průměr od těch nadrůpěrů 😉 Mýlím se snad? Jaký na to máte názor? Nicméně nedostatek času nevidím ve 20 letech jako problém pakliže člověk čte a vzdělává se. Pokud tedy není dysfunkční.

      • sice nevím, co je “nadrůpěrů”, ale zkuste nám jen tak k oddělení se od průměru napsat pár odchylek od pravidelné větné skladby jako příklad pro anakolut, atrakci, zeugmu a kontaminaci … a na závěr to můžete vyšperkovat nějakou perifrází ….

        • Vždyť u toho byly přesný příklady, jak to má vypadat. A perifráze taky byla popsaná pod textem. Nevim na co si tady stěžuješ, pokud umíš číst, tak to bylo v pohodě:D

      • Souhlasím. Mám kolem sebe lidi, kteří jdou po ZŠ na maturitní obor, a vůbec jim nevadí, že maji 4. Maturita je hlavně pro lidi, kteří se CHTĚJÍ vzdělávat. Takoví nechodí na nějaké pseudoškoly, které jsou o ničem. Komentáře jako ” to jsme nebrali, nepotřebuju to, nešlo to, měli jsme pár hodin ČJ…” mi přijdou nemístné. Každý si volil SŠ sám. Někdo makal 4 roky, někdo ne. 😉 Tím, že maturita není zadarmo se jen prokáže, kdo něco dělá a má na to a kdo ne. Aspoň to má úroveň. To se, bohužel, o AJ říct nedá. :/

        • Až na to, že čtyři roky studia a přípravy v podobě vypracování všech předchozích didaktických testů v tomto případě nemělo vůbec žádný význam.

  42. Nesouhlasím se všemi z vás, je mi z vás zle. Z našeho gymplu se test podařilo přečíst všem z nás. Já napsal test na 87% a jediné, co jsem se učil byly básnické figury (viz. epizeuxis z minulého roku). Problém mi nedělalo takřka nic. Myslím si naopak, že maturitu má až moc lidí. Přestože například normalizace(jestli nevíte co za období to je, tak se běžte zahrabat do sršního hnízda a neargumentujte už nikdy tím, že vám něco k něčemu nebude- je to velmi alibistická výmluva pro neznalost) prověří spíše znalost dějin (k čemuž také literatura patří), jsem zastáne komplexních znalostí studenta- vymlouvat se, že se učil s/z mě/mně a nezná velkou část našich dějin mi přijde ostuda přijít k maturitě.
    Kromě znalostí teorie a všeho možného, co jak vy říkáte nebudete potřebovat, jsem rád že se objevují i úkoly na porozumění textu a interpretaci- to je velmi důležité. Test mi nepřišel vůbec těžký a ze všech stran jen slyším řeči o tom, co se udělalo špatně a jak je všechno moc těžké atd.. V dnešní době už lidé prostě moc zhýčkaní a svět je moc globalizován. Dnešní internet je rozlezlý jen negramoty a agresivními či ofenzivními komentářy. Je mi však jasné, že vy jakožto představitelé těch *plebů* a pěšáků ČR nechcete z vaší komfortní zony a uděláte vše proto, abyste systém ojebali a pořádně si postěžovali

    • Naštvaná maturantka, která to snad udělala i přes to, že nešlo vůbec o češtinu a literaturu. () napsal:

      Tento test musí udělat všechny obory s maturitou, víte o tom? Myslím, že pro nástavby to mohlo být velice velice obtížné. A opravdu ne každý ví, co to byla normalizace, protože ne každý si pamatuje učivo z dějepisu ze základní školy a už vůbec nepočítá s tím, že se ho na to někdo bude ptát u maturity z češtiny.

      • Nevědět, co to je normalizace, je podle mě trochu smutné. A nejde o to, kdo je na gymplu a kdo na oborech s nástavbou, jde spíše o to, nebýt ignorant 🙂
        K testu, za 35 minut jsem měla hotovo, a to jsem se poměrně dlouho zasekla u hledání zájmena. Jediná opravdu problematická úloha pro mě byla 20.

    • No ono lidem z Gymplu se to povídá že ano…. Ale uvědomte si, jak vy tak ty lidi co tohle vymýšlí, že střední škola NENÍ gympl. Takže tam toho tolik se neprobere to za prvé a za druhé některý obory mají týden školu a týden praxi takže by tyto testy měli být zvlášť pro střední školy a zvlášť pro gympkl

      • proto autor tohoto komentáře říká, že maturitu má až moc lidí 🙂
        co je to normalizace? když v možnostech jsou 2 ze 4 odpovědí vztahující se k nacismu, tak i kdyby člověk váhal, má slušnou šanci se trefit..

      • Jenže maturita má stejnou výpovědní hodnotu pro gympl i pro ostatní střední školy. Pokud někdo není schopný tento test napsat na 44% (což by podle mě zvládl i můj bratr, který je v sedmé třídě), měl si radši místo stěžování na těžký didakťák vybrat obor bez maturity.

      • Ale i někteří gympláci mají češtináře na prd (slušně řečeno), protože s nimi během 4 let neudělal ani jeden didaktický test, neměli ani čítanku a k maturitě je vůbec nepřipravoval. Na moji (matka – učitelka) stížnost prohlásil, že to je ve studentově zájmu maturitu udělat, tudíž se na ní tedy i připravit, a že to jde mimo něj. Takže ono nezáleží na tom, kolik hodin češtiny na gymplu mají, ale také na tom, jak ohleduplného a chápajícího učitele mají. Myslím, že i učitel češtiny s dotací tří hodin týdně zvládne víc než tento. Moje dcera bude mít s odřenýma ušima za tři …. :-/

    • Asi by sis měl hochu uvědomit, že maturitu krom normálních studentů dělali i dálkaři – čili lidé pokročilejšího věku a to při zaměstnání …. a byť se mnozí z nich snažili, učili se pilně, bohužel neměli tolik hodin češtiny jako studenti na středních školách, plus ještě dovětek – když je ti tak zle z ostatních, co jsou podle tebe negramotní, tak proč ty chytráku, máš ve svém komentáři tolik gramatických chyb, to ani nevíš, že za pomlčkami se dělají například mezery? …. Tak teď komentuj …. Sice tě škola naučila dějinám, ale rozhodně tě nenaučila slušnému chování a pravopisu. Test byl opravdu těžší než obvykle. Je to jen snaha eliminovat počet lidí s maturitním vzděláním a dokopat lidi k tomu, aby se víc zajímali o řemesla. Jenže touhle cestou to taky není nejlepší řešení …

    • Pane Kolovrátku, musíte pochopit, že všichni studenti nepřetékají takovou inteligencí a bystrostí jako vy. A jistě máte pravdu, že je potřeba udělat jisté síto na maturity, aby ji neměl každý, kdo jde na střední školu s maturitním zakončením 😉 Ale pro ty studenty získání maturity je stejně tak důležité, jako pro vás jednou bude vysokoškolský titul, protože teprve až to bude dokazovat, že máte konkrétní zaměření a budete něco užitečného umět. A abych ještě doplnil, tvrdíte, že maturitu má příliš moc lidí. Asi vás nepotěší, že v příštích letech to tak bude i s vysokoškolským titulem a brzy se vyrovná úrovní dnešní maturity. Přeji úspěšný život s těmi nejkrásnějšími A4kami.

    • Když jsi tak vzdělaný a nadaný,tak se nauč ty chytráku pravopis! Jako Čech bych se styděl za gramatiku!
      Píše se komentáři,zóny.A když jsi takový inteligent, tak jak je možné,že píšeš takové vulgární výrazy.Co se týče gramatiky,tak ji umím lépe, a to jsem polské národnosti.Dokonce jsem i spolužáky doučovala z Čj. 🙂
      A nemáš žádné pochopení k druhým, což je velmi smutné.Měl by sis uvědomit,že každý jsme jiný a hold to někteří nestihnou. Navíc neumíš dopsat ani slovo,žereš písmenka.Jsi strašně vychloubačný.

    • Je pěkné, že s tim neměli studenti GYMNÁZIA problém. Ale my, co jsme na SŠ se zaměřením, tak to máme jiné. Kromě češtiny máme mnoho odborných předmětů a čeština se u nás nedriluje jako ostatní předměty. Rozdělení průměrných, podprůměrných a nadprůměrných žáků mělo být provedeno již při přijímacich zkouškách a ne, že po 4 letech studia, kdy žák může být chytrý jak chce, udělá jednu chybu a má téměř po životě. Obhajovat to, jakožto student z gymnázia je nesmysl. Možná, až se budete muset učit na maturitu odborné předměty​ + na přijímačky jiné předměty, tak to poznáte. Ale protože vy si můžete vybrat z mnoho předmětů a zároveň z nich dělat přijímačky​, tak vám ostatní odpada.

      • Miluju když gympláci říkají jak je to easy. To se jim to říká, když mají češtinu 5 hodin týdně. Jenže někdo ji má třeba 6x za druhý pololetí, viz jedna nejmenovaná střední škola v masné ulici

      • Myslím si, že se teď zbytečně moc lituješ. Já chodím na gympl a s jistotou můžu říct, že všechno co teď máme jsme si na té škole těžce vydřeli! Rozhodně nejsi ty ten chudák, že si nemůžeš ani vybrat maturitní předmět. Nehledě na to, že školní část maturity mají gymply určitě náročnější a rozhodně nám nic neodpadá! Nad tím se trochu zamysli. A jestli nám závidíš, měla ses víc učit!

        Každopádně didaktický test mi také přišel náročnější než obvykle.

      • Jsem gymplák. Myslím si, že se jen tak neříká, že gympl je nejtěžší střední. 1. Máme všechny předměty (fyzika, matika, bilogie, zeměpis atd.). 2. Musíme ze všech předmětů něco umět, abychom vůbec mohli k maturitě jít. 3. Co se týče přijímaček, tak to taky nemáme úplně jednduchý (pokud chceme na školu třeba se zaměřením na pedagogiku nebo zdravotnictví, máme dost velký problém, protože odborné předměty nemáme). Co se týče didakťáku, minimálního počtu bodů museli zvládnout i lidi z odborných škol, je to hlavně o porozumění textu. Nejsem zastánce státní maturity a chápu lidi, co jsou rozhořčení z toho, že gympl to měl moc jednoduché, ale to není důvod tu psát, že by letošní didakťák neměli obhajovat lidi z gymplu, protože pokud mám vysvětlené skoro celé cvičení v závorce i s příkladem, musel to dát i člověk, ketrý o tom nikdy v životě neslyšel. Pravopis každý zná ze základky a orientovat se v textu není o hodinách čj.

    • to já s vámi také nesouhlasím! Vy na gymplu máte o hodně víc hodin češtiny než na učilištích nebo na odborných školách. Takže neříkejte, že je to pro Vás ohromě jednoduchý,protože se to s vámi nedá srovnávat. A navíc internet není plný negramotných lidí, mnoho lidí se na tuto zkoušku učilo a pro ně to bylo těžké.

    • Vážený, pokud je – resp. byl pro Vás test tak snadný, co potom znamená to Vaše “komentářy”? A domnívám se, že přečíst ten test stihli všichni studenti, ale vyřešit jej je asi věc druhá…Je mi 52 let, mám vysokou školu a humanitní vzdělání a svému synovi jsem dnes rovněž řekla, že je test poměrně jednoduchý, sama jsem si ho projela v rychlosti a přišla bych tak o 7, 8 bodů. Být studentem, možná ani o to bych nepřišla. Ale vžijte se to pocitů studenta střední průmyslové školy, kde je minimum češtiny, má nervy z maturity, čekají ho 3 odborné předměty a na řešení testu má 60 minut! Z tohoto úhlu pohledu mi test rovněž nepřijde až tak jednoduchý, času málo, doprovodného textu příliš mnoho, myslím si, že úroveň obtížnosti by měla být rozdílná minimálně pro studenty středních průmyslových škol a gymnázií.

    • Drahý Pane Kolohnáte, naprosto s vámi souhlasím. Maturita by měla být něco jako známka kvality. Takže když si koupím v Tescu rohlík se známkou Klasa, tak chci, aby byl hezky křupavý. To samé očekávám od maturantů. Takže by všichni měli hezky křupat! 🙂
      Ale ne, žertíky stranou. Uznávám, že na jednu hodinu těch úloh bylo tak akorát, a někteří zpomalení pekaři a pekařky to nemuseli tak úplně dobře stíhat dochutit. Ale myslím si že pořád byl ten test v normě únosnosti.
      A normalizaci ponechám bez komentáře. Ten kdo neví, co tento pojem znamená, by si měl hodit koblihu! 🙂

    • tak od vás z Gymplu se to očekává. Snad chcete na vysokou školu. Mě je spíš zle z toho, proč jsou všechny školy házené do jednoho pytle. Po vás z Gymplu také nikdo nechce , aby jste uměli perfektně např. účtovat…….

    • Souhlasím s tím, aby DT byly zaměřené na porozumění textu, ale k čemu jsou otázky typu najděte zájmeno v textu, najděte podst. jméno středního rodu a podobné nesmysly? To rád přenechám češtinářským a literárním teoretikům, ať se nimrají v textu, když je to baví.

  43. Když vidím nasrané komentáře letošních maturantů, jejich rodičů a “odborníků v oblasti českého jazyka a vzdělávání” na FB a stránkách se zveřejněným zadáním Didaktických testů ČJ 2017 a správného řešení, jsem zase o něco více přesvědčen o tom, jak moc to s námi jde s kopce -_-
    “Málo času, moc těžký, nemá to nic společnýho s ČJ”
    Když jsem si ten test teď zvládl vyplnit já na 86% – známka za 2, v zadaném časovém limitu, během kterého jsem ještě stíhal odpovídat na fb a poslouchat hudbu + jsem středoškolskou ČJ rok neviděl + nejsem zrovna moc zdatný češtinář, tak to musel NEJHŮŘ na 3 napsat každý, kdo má průměrné, možná i lehce podprůměrné IQ.

    • Tak určitě! “S kopce!”
      To ví opravdu i úplný blb, ale tady někdo jen dělá machry, že? A přitom test ani nezkusil. .

    • Ano, proto také když vidím tvé S KOPCE, říkám si, proč tam přece jen nedají více gramatiky a pravopisu, když z literatury jsme zkoušeni ústně 🙂

    • Aha, tohle má něco společnýho s hodnotou IQ? Když máš o sobě tak velký mínění, tak tě asi zklamu, jelikož logický uvažování tak nějak postrádáš. V lavici si to kvůli nervům čteš několikrát po sobě, aby si neudělal chybu, zdržuješ se u blbostí a hlavně, každej čte jinak rychle. Knihomol bude mít přečtenej text za chviličku, kdežto průměrnýmu čtenářovi to zabere o hodně víc času. Taky jde o to kdo si jak co pamatuje, tím myslím hlavně ten text, jeho obsah a tak podobně. Mě zase udivujou arogantní frajírci, co se chluběj tím, jak to zvládli. Gratuluju, jde vidět že máš obecný přehled. Očividně hodně čteš, ale tim nespadáš do “průměru”.

    • Páni vy jste inteligentní muž a pak že chlapy neumí víc věcí najednou. Tak to jste asi ,,inteligentí” stejně jako ty co tam sedí a vymýšlí to. Víte ono sedět doma na prdeli, kde vám o nic nejde je něco jiného než jed naostro. Měl by jste jít do školství, a připravovat na maturity pak by to dali všichni s prstem v nose jako vy…. když jste tak geniální….. Protože je divné že i učitelé tvrdí že na to bylo málo času a bylo to náročné…

    • Ach pan chytrý. Zkus si to napsat v tom stresu 🙂
      Já neměl od základky na vysvědčení horší známku z ČJ 2, ale tohle mi přišlo teda hodně těžké.

    • Naštvaná maturantka, která to snad udělala i přes to, že nešlo vůbec o češtinu a literaturu. () napsal:

      Kámo, být v lavici u maturity a vědět, že je to opravdu důležité a naostro, to je o dost jiné.. tady panuje stres a udělají se chyby i tam, kde by jinde nikdo nechyboval..

    • Já naprosto souhlasím… Každý normálně myslící člověk ten test musí napsat nejhůř za 4. Když už si tu tak všichni stěžují, tak by aspoň mohli napsat, co za konkrétní otázky jim na tom testu vadily. Kromě snad úlohy č. 19 (Já jsem nic podobného v životě neviděl) a pak úlohy 21 a 25, jelikož předpokládám že většina nebude vědět, co to je perifráze a pamatovat si data autorů taky není zrovna nejjednodušší (Ikdyž jak pro koho), tak jsem nenašel nic, co by nesouviselo se základními znalostí z oblasti českého jazyka. Lidi… přečíst si text, vybrat si z něj potřebné informace a zpracovat je… To je základ a na to ani nepotřebujete chodit na hodiny českého jazyka. Najít chybu a nebo seřadit text 😀 Jako pardon, ale jestli nedokážete odmaturovat ani z tohohle, tak to jde do kopru celá generace a ne Cermat.

      • Naštvaná maturantka, která to snad udělala i přes to, že nešlo vůbec o češtinu a literaturu. () napsal:

        Ano, přesně v tom je problém. Přečíst si text! To je ten problém, protože to se nemůže číst, jestli chcete stihnout na vše odpovědět

      • Vážený pane, musím bohužel nesouhlasit s Vaším názorem. Studuji dálkově střední školu, celé tři roky jsem poctivě makala na úkor celé mé rodiny a mých přátel. Na vysvědčení jsem za celé tři roky studia neměla horší známku než 2 a didaktickým testem jsem neprošla. Netvrdím, že byl těžký, ale ve stresové situaci mi čas na přečtení tak rozsáhlých zadání opravdu nestačil a myslící člověk jsem.

    • Je lehké to právě posuzovat v klidu doma za poslechu hudby, kdy Vám o nic nejde. Na maturanty působí stres, že to MUSÍ stihnout a MUSÍ to zvládnout. Taky se stačí zaseknout na jednom cvičení a člověk hned znervózní, jde to s ním z kopce. Není tedy vyloučeno, že didaktický test nezvládne premiant třídy.

    • Ono vyplňovat si to někde doma u fb a poslouchat písničky je lehké….doma o nic nejde, ale když sedíte ve školní lavici, tak už o něco jde jste ve stresu a uděláte třeba chybu i tam, kde by jste ji normálně neudělali…

      • Všichni jsme si to v lavicích zažili také a zvládli jsme to. Tento test jsem zvládl bez přípravy a pokud vy ne, v tento moment si maturitní vzdělání nezasloužíte. Tak se na září připravte lépe.

    • Tak v tom případě si zatleskej 😉 Sebechvála smrdí. Zkus si to na ostro. U fb doma si to zandá každá nicka. :*

    • Géniové se rodí v každém století – blahopřeji Einsteine, Pascale, Čapku, Archiméde…či jaké máš příjmení.
      My máme během celého studia jedničky, skvěle se umísťujeme v olympiádách, mluvnických soutěžích a četbě … ale tak rychle a precizně to neumíme …
      Ještě jednou blahopřejeme !
      Ať žije republika – konečně místo dělníků do montoven budeme ze škol chrlit projektanty, konstruktéry a další tak žádané profese a budeme se mít líp…
      Pak třeba průměrný plat bude skutečně oněch cca 30 tisíc Kč u většiny a ne jen osminy národa 🙂

  44. Na jednu stranu lidi z Cermat chápu, dělají jen svojí práci. Ale na druhou stranu, pochopte zase vy nás, my nejsme stroje. Celej rok jsem se na to připravovala a snažila se (a dopadlo to vždy úspěšně​). A když jsem dneska otevřela test, tak jsem jen nestačila zírat.. Ten kdo to vymyslel asi moc nepřemýšlel. 🙂

  45. Je možné, že jsem měl konec prvního textu jiný viz úkol, kde se měly hledat chyby? nebo jsou všechny verze uplně stejné, když jsem SPUO-2. Děkuju za odpověd. našel jsem chybu, viděla a upřímně, má to někdo podobné ?

    • Taky se tomu teď divím, jsem SPUO-2 a celý test mám stejný kromě prvního textu. Chyby mám “viděla” a “zřejmě”… ale dobré vědět, že je tam opravdu jiný text, už jsem začínala mít pocit, že jsem u zkoušky halucinovala 😀

  46. Jsem po maturitě 32 let. V životě, to co jsem se učila ve škole jsem nikdy nepoužila. Vše je o zkušenostech, o tom jak člověk vnímá svět. Když mladí nesledují televizi, mají jiný styl než my, jak mohou vědět, kdo to je Agnieszka Holland atd. Ty testy vymýšlějí starý lidi a jsou pro starý lidi co koukají denodenně na televizi. Chtěla bych vidět, kdyby testy připravili lidi v mladém věku, to ti všichni chytrolíni od televize by na nich pohořeli.

  47. Dobrý den, mohla bych se zeptat jak je bodována například 10 otázka? Kolik bodu bych dostala když mám 3 správné odpovědi ze 4 ? Děkuji

      • Když se zpětně ohlédnu otázky těžké nebyly. Naopak mi i otázky typu normalizace nebo “vyřaď autora” vyhovovaly, jelikož byly stručné a testovaly znalost a moc mě nezdržovaly. Co mi vadilo byl fakt, že je tento test postavený na transparentní formě, z které jsem si po vyzkoušení několika testů vyvodil, že mi test zabere maximálně 30 minut. Takto nás uklidňovala i učitelka před začátkem testu “je tam vždycky hodně času”. Proto jsem i takto postupoval a nijak netaktizoval (nepřeskakoval úlohy jak to třeba dělám u OSP) a s rozvahou četl celé texty a opravdu pečlivě přemýšlel nad každou odpovědí. To vedlo k tomu, že jsem byl u 18. otázky když jsem měl asi nějakou tu čtvrthodinku do konce. Z předešlých testů jsem soudil, že už nebudou následovat delší texty, u kterých musí člověk trochu popřemýšlet a ono i v tom stresu mu někdy dělá problém rychle porozumět. To byl podle mě jediný nešvar u letošního testu. Když jsem se teď díval na poslední otázky v testu, které by mi zabraly vteřinu (př. určit větný člen) šel bych na to jinak a texty přeskočil a zodpověděl tyto otázky, takhle jsem se zbytečně dostal pod tlak, což podle mě není primárním účelem těchto testů-dostat studenta pod tlak- soudím tak tedy podle předešlých testů. Možná je moje chyba, že jsem si ihned při začátku neprolistoval celý test a neanalyzoval jednotlivé úlohy anebo možná tvůrci testů podcenili časovou dotaci a nezvážili “precedenční” přístup studentů, kteří spoléhali na dostatek času.
        PS: kdyby se nějaký pseudoodborník chtěl ohrazovat, že on didaktický test v roce …. zvládl, a že já jen naříkám, protože já ne tak tomu tak není. Naštěstí jsem to (snad) zvládl také

  48. Naštvaná maturantka, která to snad udělala i přes to, že nešlo vůbec o češtinu a literaturu. () napsal:

    Navrhuji si stěžovat k Cermatu se žádostí snížení penalizace.

    Opravdu si myslíte, že 32 úkolů s několika podúkoly je možné zvládnout za 60 minut? Kort, když celý test byl pouze o tom, abychom něco vypisovali z textu. Musíte uznat, že člověk je pod stresem, když má dělat maturitu a ještě, když má tak strašně málo času. Byla jsem tam u 14. úlohy, když mi zbývala pouze půl hodina. Od té doby už jsem se nad ničem nezamýšlela. Jako dobře, sice nám tady vysvětlujete, co je to zeugma a bla bla, ale upřímně ? Číst si toho a snažit se tomu porozumět by zabralo příliš času, který (jako většina z nás) jsem neměla. Takže mi to bylo stejně k ničemu. A textu, kde vysvětlujete, co je to zpodstatnělé přídavné jméno jsem si ani nevšimla, protože jsem nemohla stihnout přečíst všechno a v zápalu boje v poslední minutě v těstě plném testu, jsem si toho vůbec nevšimla. Nemyslím si, že jsem až tak hloupá, jelikož všechny předchozí testy jsem zvládala i na dvojky, ale tady budu ráda, když budu mít čtyřku. Místo autorů a stylů, kteří tam mimochodem vůbec nebyli, jsem si raději měla zopakovat dějepis a hledání slov.
    Zamyslete se, možná, že máte děti, které budou chtít taky jednou odmaturovat. I když o tom bychom mohli polemizovat, jelikož žádné ohleduplnosti na člověka pod takovým tlakem se vůbec nebrali.

    • Tak to promiňte, ale čas 60min je dostačující… Některé otázky byly naprosto primitivní a to, že někdo neví, co byla normalizace, tak to pardon, ale to patří mezi základní obecné znalosti. Ne, nematuruji z dějepisu ani z podobných věd, ale vzhledem k tomu, že 2 ze 4 odpovědí byly o nacismu, člověk už má celkem velkou šanci se trefit (pokud tedy ví, s čím si normalizaci spojit).
      Dále pak číst, co je zpodstatnělé přídavné jméno, snad není ani potřeba, ne? Už sám název dost napovídá, co to je.
      Texty není třeba číst podrobně celé, stačí se podívat na otázky a hledat jen informace, které potřebujete k vyplnění odpovědi.

      • oponující maturantka: V tom případě gratuluju. Jste v té našprtanější menšině, tipuju gymplačka. Jenže menšina se neřadí do “průměru”. Například technici se o tyhle věci nemají čas zajímat, mají hromadu jinejch starostí, jako odevzdávat výkresy, počítat 10 stránkové příklady, kompletovat projekty atd. Hodně z těhlech věcí jsem na základní škole nikdy nebral, ani na střední, tak si tu “základní znalost” strčte někam, stejně tak s tou vaší arogancí. Co beru já za základní znalost průměrnýho člověka, kterej si aspoň jednou za život sáhne na práci, tak si myslím, že vy byste o tom věděla kuloví.

      • Popravdě, dějepis mi NIKDY nešel a dodnes nevím kdy začala a skončila 2. světová. No a co jako? Nikdy sem to nepotřeboval. Tohle nebyl test z češtiny, ale, jak již bylo zmíněno, z hledání slov a dějepisu. Jenom na vypisování slov a hledání v textu se dalo získat 12 bodů, což je víc než jedna pětina! Trošku komedie ne? Spíš to připomínalo Scio testy než maturitu. A do češtiny vůbec NEpatří obecný rozhled. Test z češtiny má být pouze o češtině a ne o ničem jiném!
        A dobře, bylo tam 32 otázek a na ně bylo 60 minut. To je 1:48 na otázku. Přečíst si ji a porozumět zabere dejme tomu těch 48s a zbývá minuta na rozmyšlení odpovědi a přečtení textu k úkolu. Pro člověka, který je ve stresu je tohle nemožné.
        Sám jsem to nedal, ale neřeším to, půjdu v září, no a co.

      • 60 minut je na tuto obtížnost velice nedostačující, hlavně když je tam 10 otevřených úloh. Jestliže se testy ztěžují, měl by se navýšit čas, a nějaká normalizace tu nikoho nezajímá, to prostě nikdo vědět nepotřebuje!!!!!!!!!!!!!!. Stejně tak by se tam neměla vyskytovat ani literatura, fakt potřebujeme vědět jestli dva různí autoři mohli tvořit ve stejné době, vážně se nestydím za to, že to nevím. Stejně tak užívání nějakých odborných slov jako je euforie či amorální, fakt to dneska nikdo nepoužívá!!!!!!!

        Studenti, Učitelé a Všichni ostatní lidé by měli psát petice proti Cermatu!!!!!! A dohnat to třeba až k demonstracím!!!! Měli by nám dát nový test, který by měl stejnou obtížnost jako ty v minulých letech!!!

    • Naštvaná maturantka, která to snad udělala i přes to, že nešlo vůbec o češtinu a literaturu. () napsal:

      *v testu plném textu
      P.S. Uvědomujete si, že tento test by měli být schopni napsat všichni a ne, aby s tím měli problémy i lidi z gymnáziích?

      • Myslíte i naštvaníá maturantka, která neumí ani skloňovat? Pro vás by byl ideální test takový, kde byste vyplnili pouze své jméno a pokud byste v něm neudělali chybu, dotali byste maturitu.

    • Já s Vámi souhlasím, jelikož v naší škole si spousta lidí ztěžovalo na nedostatek času. I já jsem tak tak stíhala přepsat odpovědi do záznamového archu s tím, že mi na některé otevřené otázky nezbyl čas.

      • Naštvaná maturantka, která to snad udělala i přes to, že nešlo vůbec o češtinu a literaturu. () napsal:

        Dobře, ale uvědomte si, že ne všichni lidi jsou tak inteligentní jako Vy. A samozřejmě ne všichni čtou rychle, což v tom testu bylo vlastně to nejdůležitější.. Je mi líto, ale já rychle číst neumím. Navíc tohle je test pro všechny školy s maturitou, tudíž by to každý průměrný maturant na všech středních školách měl zvládat. A hledat jedno slůvko v textu, to je podle mě absurdní. Už nikdy nechci slyšet, a teď budu citovat z didaktického testu 2017: ,,Vypište z textu…”

        • Sorry ale tohle by na 44% musel napsat i lepší žák 9 třídy základní školy, na gymplu (alespoň u nás) se brala téměř výhradně literatura, které v tomto testu moc nebylo, tudíž znalosti základní školy by měly stačit a je jedno, zda je maturant z gymnázia nebo ne.

      • Asi umíte hodně rychle číst, gratuluji! Stačilo jen umět rychle číst v letošní maturitě 🙂

  49. Tak tohle bylo vážně něco. Didaktické testy mi nikdy nedělaly problém. Teď budu ráda za 50 %…

  50. Zdravím, nikde nemůžu najít, jak jsou stanoveny jednotlivé bodové hranice. Dá se to někde dohledat / ví někdo, jak to je. Díky

  51. Teda Cermat by se měl stydět za to co předvedl !!!!!! Hrůza jen by mě zajímalo jestli ten co to sestavoval by ten test udělal??? a v tak krátkém čase. Celý tenhle nesmyslný systém by se měl zrušit jen se deptají maturanti a jediný výsledek je vyhodit co nejvíce studentů.

  52. Zajímalo by mě, kdo tyto testy vymýšlel. Nezlobte se na mě ale bylo to dost náročné a pokud se dávají tak dlouhé texty mělo by být více času.

  53. Tak tohle byla opravdu síla! Může mi někdo povolaný z cermatu vysvětlit, co to mělo znamenat?! Z češtiny jsem měla vždy jednička, 2016 test s přehledem na 45 bodů, ale tohle? Škoda slov. Systém maturit jde do háje.

  54. Odhaduji že 50 % zkoušejících nemá šanci.
    Podstatně se test liší od výuky.
    Zadání kolem 150 slov?Neskutečné.

  55. Dobrý den,
    kdy budou zveřejněny výsledky správných odpovědí didaktického testu ?
    Děkuji předem za odpověď.

  56. No když pročítám didaktický test z ČJ jaro 2017, tak lituji maturanty. To vymýšleli magoři. …Možná, kdyby u maturity děti dostali napsat diktát, tak by to asi bylo o češtině a ne o takovýchto nesmyslech… když čtu pak v některých materiálech na úřadech, jaké i-y dokáží někteří napsat 🙂 DT je dle mého naprostý nesmysl.. no i celý Cermat

  57. Ano trénovala jsem na didaktických testech z minulých let, ale to co autoři předvedli v letošním didaktickém testu z českého jazyka 2017 je naprostá ********. Testy z minulých let jsem dělala alespoň na 50%. Já jsem z českým jazykem v životě neměla problémy, ale když jsem dnes otevřela testový sešit nestačila jsem se divit. Autoři didaktických testů by se měli nad sebou zamyslet a zkusit si tento didaktický test než takovou kravinu vyšlou do světa. Jediný kdo na tom trpí jsme my maturanti a autoři testů se na tom maximálně baví. Myslím si, že nejsem až tak dutá, ale tohle bylo nad mé síly.

    • Neměla jste problémy Z českým jazykem? Vážně? Já bych řekla, že ano. Interpunkce vám zřejmě také nic neříká. A přesně na to byla dobrá třetina textu…

  58. Tak letos propadák. Jestli po nás Cermat chce takové znalosti, fajn. Ale ať dá alespoň více času! Jen 3 lidi ze třídy stihli vše – a to jsme gympl. Co mají říkat učňáky apod.?! Navíc naprosto nelogické úlohy, dlouhé texty, nesmyslné otázky…
    No, to to ten Cermat pěkně vede. Leda tak do p…

  59. Strašně ráda bych řekla něco pozitivního, ale to nejde. Vždyť ten didaktický test vůbec neprověřoval můj um používat správně český jazyk, pouze mou schopnost našprtat se co nejvíce z teorie.
    To ani nemluvím o tom, že otázka o normalizaci spíše testovala mé dějepisné vědomosti než používání našeho jazyka. Některé otázky byly nejasné například u toho s tím kontinentem.

    Nechápu, jak může být maturita průkazem toho, zda umím rodným jazykem, když tam šlo jen o to umět pojmy.

  60. Čekám na zajímavou debatu od ostatních maturantů. Chtěl bych vidět ty opice, co to vymýšlely … Máte stejný názor?

  61. Jak trénovat z minulých let na didaktický test. Když tento rok 2017 patřil mezi ty absolutně nejtěžší. Chyběla mě tam hodně literatura. K tomu bych dodal že 60 min. bylo velice málo. Nechtě didaktické testy na školách !!! Protože to co se dává do škol je jedna velká špína. Nedivil bych se kdyby cca 50% všech účastníku maturit, nedala Didaktickou část.

  62. Tak mi právě volala dcera, z cvičných didaktických testů měla vždy maximálně za 2, teď po ostrých se modlí aby vůbec prolezla a nejen ona, celý maturitní ročník je v údivu z toho jak test vypadal. Nic z toho, až na jednu otázku, co po nich profesorka vyžadovala a co se do zblbnutí učili. Navíc neskutečně dlouhé čekání na výsledky studentům na psychickém stavu v době maturit nepřidá. Bravo českému školství, ze studentů udělalo “uzlíčky nervů” a ze spousty velmi dobrých hlupáky. Jsem zvědavá kolik procent jich bude v září opakovat.

  63. Tak mi právě volala dcera, z cvičných didaktických testů měla vždy maximálně za 2, teď po ostrých se modlí aby vůbec prolezla a nejen ona, celý maturitní ročník je v údivu z toho jak test vypadal. Nic z toho, až na jednu otázku, co po nich profesorka vyžadovala a co se do zblbnutí učili. Navíc neskutečně dlouhé čekání na výsledky studentům na psychickém stavu v době maturit nepřidá. Bravo českému školství, ze studentů udělalo “uzlíčky nervů” a ze spousty velmi dobrých hlupáky. Jsem zvědavá kolik procent jich bude v září opakovat.

  64. Ilustrační 2016 byl pro handicapované lidi, takže s ostatními testy to nemělo nic společného. Co pomůže na přípravu didaktis testů z čj, je si to zkoušet dokola, číst, procvičovat větné členy, popř – navštěvovat nějaké kurzy, které opravdu pomůžou :-))

  65. Autoři restů jsou duševně nemocní lidé, kteří nedělají nic jiného, než že se rýpou v českém jazyce a vymýšlejí, jak udělat z maturantů blbce. Kdyby k maturitním zkouškám tímhle způsobem přistupovali i tvůrci zkoušek z jiných předmětů, předpokládám, že by množství odmaturovavších limitoval k nule. S reálnou češtinou nemají didaktické testy společného vůbec nic. Netvrdím, že testy by měly být jednoduché. Ale to, co autoři předvádějí, hraničí s naprostým idiotismem. Kluk maturoval loni, tak vím naprosto přesně, jak to vypadalo. 95% všeho, co se musel k maturitě naučil, už nikdy potřebovat nebude. Netvrdím, že člověk má znát jen to, co bude potřebovat, to bychom byli národem hlupáků, ale tak obrovské procento nesmyslů, to je opravdu k zamyšlení.

    • Nezlobte se, ale na češtinu (alespoň na didaktický test, očekávám, že je řeč o něm) není potřeba se výrazně připravovat. Jsou to všeobecné znalosti – bez rozdílu školy. Jedná se o schopnosti, které by měl mít každý člověk, který chce mít maturitu – porozumění textu, dokázat číst z grafů, mít trochu přehled v historii, literatuře…
      Otázky, které jsou těžké, jsou určené pro oddělení dvojkařů od jedničkářů..
      Vážně není potřeba znát víc, než je člověk schopný se naučit za 13 let studia.

    • Dobry den, naprosto souhlasim.Studenti jsou chudaci.Stale nekdo neco vymysli a inovuje.V beznem zivote je dulezite uplne neco jineho.Kazdy clovek si uz najde svoji cestu , kterym smerem se bude ubirat.Je mi zle jen z toho, kdyz jsem dnes videla placici deti ze stredni skoly jak byly vystresovane z dnesniho testu.Driv se deti mohly pripravit, protoze bylo vse jasne.Ted neni jasne nic.Nekdy si myslim ze testy vymysli zamindrakovany a nestabilni jedinci, kteri nemaji ani deti , ani zadny normalni zivot.

    • Já loni maturoval, na didaktický test jsem se neučil vůbec a mám za 1.
      Kdo není úplný idiot, tak to musí na 3 NEJHŮŘ napsat.
      Neříkám, že souhlasím s podobou testů, ale je to dostatečně lehké na to, aby to člověk s průměrným, popřípadě i lehce podprůměrným IQ dokázal napsat.

  66. Dobrý den,
    mohu ze zeptat, kdy bude zveřejněné zadání ilustračního testu na rok 2017?
    Děkuji, Veselý

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *