Didaktický test z češtiny 2018

Zde budou zveřejněny orientační výsledky a zadání maturitního didaktického testu z českého jazyka a literatury 2018. Při přípravě na státní maturitu z ČJ se můžete podívat na didaktické testy z předchozích ročníků státní maturity z českého jazyka  a využít je  na ilustrační testy. Spojení s ostatními maturanty po celé ČR můžete navázat na facebookové stránce Maturita z češtiny, kde maturanti diskutují nad maturitou z českého a jazyka a literatury a občas prohodí nějaký ten vtípek. Projděte maturitou z češtiny s nadhledem díky bezplatné online přípravě Nového Amose, kterou využilo už statisíce odmaturovaných.

Zadání a výsledky didaktického testu z ČJ 2018

Didaktický Test český jazyk – jaro 2018

Zobrazit zadání didaktického testu z ČJ – jaro 2018

Zobrazit výsledky didaktického testu z ČJ – jaro 2018

Zobrazit záznamový arch k didaktickému testu z ČJ – jaro 2018

Didaktický Test český jazyk – podzim 2018

Zobrazit zadání didaktického testu z ČJ – podzim 2018

Zobrazit výsledky didaktického testu z ČJ – podzim 2018

Zobrazit záznamový arch k didaktickému testu z ČJ – podzim 2018

Podívejte se na všechny didaktické testy z ČJ z ostatních ročníků:

testy 2019 | testy 2018 | testy 2017 | testy 2016 | testy 2015 | testy 2014

testy 2013 | testy 2012 | testy 2011 | testy 2010

Autorem zadání maturitního didaktického testu 2018 je Cermat.cz publikující na NovaMaturita.cz. Orientační zpracování výsledků zajišťuje tradičně v den maturit Nový Amos.

126 komentářů u “Didaktický test z češtiny 2018

  1. Doufám že ten kdo je za ten test zodpovědný, bude brzy nést následky !
    Třeba v září na úřadu práce.

  2. Dobry den, pocita se jako chyba kdyz jsem napsala v úloze 30.1 místo bizarni slovo bizardní, ačkoli toto slovo ma stejny vyznam?

  3. Dobrý den,
    mám menší dotaz, prosímVás.
    Vím, že tu už několikrát tato otázka zazněla, ale byla zodpovězena dost nejasně a každý tvrdí něco jiného.
    Když mám dvě odpovědi ze čtyř správně, mám nula bodů, nebo tedy jeden?
    Je to pro mě velice důležité – rozhodne to nad mou úspěšností či neúspěšností. Dost jsem zmatkovala a nezadařilo se, snad by mi ale mohlo štěstí přát a alespoň na těch 22 bodů bych to zvládnout mohla.

  4. Pro ty, co se hádají o bodování úloh ANO/NE – Tato informace se doposud neví, CERMAT je chráněný svými na jejich webu napsanými pravidly či zákony, kde mají dáno, že mohou použít obě z uvedených hodnocení
    tedy: 4 = 2b, 3-2 = 1b, 1-0 = 0b a druhé hodnocení: 4 = 2b, 3 = 1b, 2-0 = 0b.
    Psali tam, že záleží na tom, zda je otázka považována za všeobecnou znalost, kterou by měl každý student mít a nebo zda je otázka považovaná za mírně náročnější – při té náročnější by tedy byla ta mírnější bodová skupina.

  5. Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jestli je problém když jsem zapisovat slova do otevřených úloh na začátku slova s velkým písmenem. Diky za odp.

  6. Tak myslím, že letošní test byl opravdu o znalosti českého jazyka a ne si pamatovat 150 jmen dávno zesnulých autorů, kteří se proslavili pouze dvěma díly. Za mě spokojenost se zadáním a s celkovou formou. Měla jsem ještě patnácti minutovou rezervu. Takže opravu texty přečíst šly. A úlohy byly převážně logické.

  7. Dobrý den, chci se zeptat jak je to se slovem bizární.. napsal jsem do archu misto slovo bizární..bizardní.
    Bude mi uznána odpověď za správnou?

  8. Dobrý den, docela by mě zajímalo. Jakou maturitní zkoušku jste skládali vy?! A jestli by jste takovou to verzi Státní maturity uvítali v 19 letech jako maturanti.. pro mě je nepochopitelne jak muže stejnou verzi maturity, dělat student z Gymnázia a student z Odborne školy. ?!Já si myslím, že je to velice zavádějící a do budoucna se obavám co bude čekat moje děti.

    • Dobrý večer, jsem studentem strojního oboru a češtinu jsem se neučil ani jednu vyučovací hodinu za celé 4 roky. Jedinou mou přípravou k této zkoušce byly 3 zkušební didaktické testy a to rok 2017 a jarní test 2016. Zkoušku jsem zvládl na 30 bodů a to jsem flákač, jak je to možné? Didaktický test nebyl o literárních znalostech (které mají studenti na gymplu vysoké) – Byl o porozumění textu a o logickém myšlení, pokud toto myšlení studenti nemají, nejspíš to nebude pouze jejich školou či Cermatem, bude to i tím v jakých podmínkách vyrůstají. Chci podotknout, že píšu pouze svůj názor, má tvrzení nemusí být úplnou pravdou, ale myslím si, že když jsem k tomu testu posadil dnes tatínkaa (Měl chytrácké řeči, že to zvládne), který používá ve svém zaměstnání mozek a selský rozum a školu navštívil naposledy před 25 lety a didaktický test napsal na 23 bodů, jak je možné že studenti, kteří by svůj mozek měli mít v lepší kondici, zkoušku nezvládnou i přesto, že se na zkoušku učí?

  9. Je mi to líto. Celé 4 roky se učíme tolik zbytečností, které jsem dnes ani nevyužila. Pokud by Cermat zvažoval někdy o změnách, tak by měli na odborných školách českého jazyka přidat, nebo zmírnit maturitní test. Praktickou výuku střídáme pravidelně s teoretickou. Týden tak a týden zas tak. Gympl celý týden sedí ve třídě a peče se nad teorií. Odbornou školu jsem si vybrala, protože i bez VŠ mám zaměření. Jsem opravdu zklamaná z testu… Vypočítala jsem si 21 bodů, tak snad bude test v záři jednodušší a já budu mít více štěstí 😉

    • výmluvy, výmluvy, výmluvy… rok od roku si studenti stěžují víc a víc.. maturoval jsem před 4 lety a když jsem si didakťák zkoušel, tak jsem ho za 40 minut napsal na 72%… nebyl v tom žádný háček. Literatury tam bylo minimum, tudíž gympl oproti odborným školám zase tak velkou výhodu neměl

    • To není vůbec pravda 😀 sám chodim na gympl a máme jednu hodinu čj týdně 😀 z čj jsem toho uměl víc v deváté třídě, protože při těch hodinách nic neděláme. Mám 37 bodů, byly tam celkem +- logické ulohy… Ale když pomalu čteš, špatnej system vyplnovani atd… tak je to potom těžký no 😀 řekl bych, že kdybys v tom měla systém, tak to uděláš aspon na 24 bodů.

  10. Uzná se mi když jsem v 7. napsala celé Nalijme si pohár čisteho vína ? I když tam to pohár neni ?

  11. Nevíte náhodou prosím jak je to s úlohou č. 25 a 30?
    u úlohy 25 jsou možné 3body mám správně 1 odpověď (vidění, tématu)
    a u úlohy 30 mám pouze slovo bizárdní.. dostanu za úlohy 0 bodů nebo aspoň u každé 1???
    Děkuji

  12. Mám dotaz k úloze 4.2.
    Jak to, že nevyplývá z textu, že v Česku byla premiéra o pět let později než v zahraničí?

    Ve světě 2009
    Lets Ballets Bubeníček – událost sezony 2014

    2014 – 9 = 5 let

    Pokud podle Vás z opony „jednoznačně“ vyplývá divadlo, vyplývá z nadpisu i počet let.

    • Protože o premiéře ve světě nepadlo ve výchozím textu ani slovo, tudíž nemáme z čeho vycházet. „mohlo
      konečně pražské publikum po dlouhých pěti letech zhlédnout další skvost z tvorby bratrů Bubeníčkových“ neznamená, že před pěti lety byla premiéra ve světě.

    • Protože v zahraničí žádná premiéra před 5 lety nebyla. Hra samotná vyšla po 5 letech od jejich předešlé tvorby.

    • Zmínka o premiéře ve světě se totiž nachází pouze v otázce(tvrzení). Ve výchozím textu však není nijak zmíněno, že by hra měla premiéru ve světě.

    • Podle mě z textu vyplývá jedině to, že bratři Bubeníčkovi vystupují zase po 5 letech v Praze, patrně s nějakým jiným představením.

    • to je naprosto jednoduché Hynaisova opona je jen a pouze v Národním Divadle… ale nikde se nepíše, že světová preiéra bylo před pěti lety… před pěti lety se odehrálo totéž vystoupení v ČR

    • Nikde se nepíše, kdy měli premiéru ve světě. Pouze, že 5 let nebyli v ČR. Toto konkrétní představení mohlo mít premiéru ve světě před pěti lety, ale stejně tak třeba i minulý měsíc.

  13. Jak krásný didaktický test Cermat opět vytvořil. Nemyslím jsi ,že jsem úplně natvrdlej nebo retardovanej člověk, ale jak tady bylo už několikrát řečeno nemám chut‘ ani náladu si pod takovým tlakem a časovým omezením něco odvozovat z textu. Na každou otázku má student cca 2 minuty a opravdu není čas na to se do hloubky hrabat v tom „co tím chtěl básník říci“ a hledat hlubší významy v textu. Jinak celkově jsem se v testu ztrácel a nevím co máte za úchylku dávat každým rokem delší a nesrozumitelné texty. Už jsem se bál že bych tu vyplněnou, zaplacenou a odeslanou přihlášku na VŠ konečně použil ,ale ti lidé co tvořili tenhle skvost mě „zachránili“.
    Doufám že mi tam ještě nějaký ty body nakonec naskáčou (potřebuju 3)

  14. Dobrý večer,v roce 2017 hodnotil Cermat u otázek ANO-NE jinak než zde uvádíte.
    0 odpovědí 0 bodů.
    1-2 odpovědi dobře 1 bod.
    3-4 odpovědi dobře 2 body.
    Není těžké to dohledat.

    • Kde se to dá prosím dohledat? 🙂 Já mám totiž u většiny 2 správně a 2 špatně :/ jak to tedy je?

  15. U úlohy číslo 14, když mam vše dobře, jen poslední (E) mám nazačátku tak je to hodnocené jak? Děkuji

    • Pokud se nemýlím… Buďto 3 body za vše správně a 0 za jakoukoli odchylku od správného řešení.

  16. Ale zas proč by se měly strhávat body? Vždyť se v didaktaku celkově body neodecitaji, podle čeho tak soudíte? 🙂

  17. Tak Cermat se opět předvedl a dokázal, že se nejspíše baví z toho, že lidi tu maturitu prostě neudělají!
    Myslel jsem, že testy mají testovat spíše reálné znalost čestiny, z tohoto testu mi spíš připadá, že se testuje spíše to, jestli někdo někdy náhodou slyšel nějaké přísloví nebo jak je rychlý ve čtení výchozích textů, které jsou dlouhé jako studium na střední škole.
    A to nemluvím o úloze s Národním divadlem.
    Pokud má informace jasně vyplývá z výchozího textu, tak to není něco co si musíme domyslet, ale ta informace by tam měla být obsažená.

    Pokud by měla být správná odpověď ANO, mělo by být v zadání: Pomocí textu si odvoďte…..

    prayForCermat();

    • Hele a víš co je největší ironie? Já bydlím od Prahy kousek a stejně tohle nevím… Jako já beru, že jsme maturanti a čeká se od nás, že máme vědomosti, ale proboha jako taky snad nemůžeme vědět vše. Jak se na tohle má člověk připravit? Naučit? Třeba ty autory jsem sice znala všechny jména, ale opravdu si jejich definice nepamatuji. To jsem se měla před testem naučit kompletně celou literární historii, protože tam náhodou mohl být jeden z autorů? A i kdybych to perfektně uměla, tak jsem z důvodu nedostatečného času měla nervy po celou dobu testu. Přitom by stačilo tak 5 – 10 minut navíc, víc netřeba. No nevím… Šla jsem k testu s tím, že jsem dobře připravená a teď podle hrubého odhadu bodů budu ráda, pokud vůbec uspěji 🙁

    • Naprosto souhlasím… a je mi líto všech studentů, kteří mají celé roky na střední škole z českého jazyka skvělé výsledky, ale didaktický test neudělají. Bohužel jich je dost a ti co naopak moc neprospívají, jsou na tom ve výsledku líp, protože mají štěstí.

      • Naprosto s Vámi souhlasím. 4 roky na SŠ a nejhorší ohodnocení mé práce za ty roky v ČJ byla 2 na pololetním vysvědčení. Teď už počítám s termínem v Září a pořád to nedokážu pochopit.

    • Bohužel, je to blbě nastavené.
      To stejné i přijímací řízení na VŠ, proč obor ITE dělá zkoušku z Obecných předpokladů?
      Aby se na tu školu dostali jen gymnazisti, kteří stejně v prváku vyletí?
      Je to jen o penězích, o ničem jiném! 🙂

      learnProgramming($honza);

  18. Dobbrý den, když mám u 4 následovně: NE,NE,NE,NE je to automaticky za 0 bodu? To sáme je u přiřazovaní autoru, když mám správně pouze Williama Shakespera tak je za to také 0 bodu, nebo 1 bod, když jsou zato 4 body ?

    • Za každou správnou odpověď získáš v této úloze jeden bod. Pokud tam máš jen Shakespeara, tak máš 1 bod z této úlohy.

    • U čtvrté otázky jsou jen 2 body. 2 body dostaneš pouze, pokud máš vše dobře. S jednou chybou jde bod dolu, a pokud máš víc jak 2 chyby – 0 bodů.
      U přiřazování jsou maximum 4 body. Za každé správné přiřazení 1 bod.

        • Pokud jsi neodpověděl a nebo jsi dal odpověď špatnou, tak žádný bod nedostaneš. Žádné body se nikdy nestrhávají!!!

        • Přesně myslela jsme že to je od roku 2017 také tak :/ tak teď nevím co si myslet protože myslím že mám ve 4 dva dobře a dvě špatně..

    • U přiřazování autorů je to za každého správného autora 1 bod. Proto je tam napsáno max.4 body 🙂

      • Všude kde je více než jeden bod, je napsáno max…body. Např. cvičení 3 funguje na principu 3 dobře 1 špatně=2 body, 2 dobře 2 špatně=0 bodů…

  19. Dobrý den, myslím si, že u otázky č.25 je správně i předložka „jako.“ Lze se někam odvolat, aby mi byla uznána i tato možnost? Děkuji předem za odpověď.

  20. Dobrý den,
    pokud ve cvičení 30.1 a 30.2 jsem napsal bizární a úmělecký počítá se to jako chybná odpověď? Mělo tam být bizarní a umělecký :/

  21. Dobrý den, chci se zeptat jestli se počítá dobře při vyhledávání chyb v textu, že jsem napsal to slovo špatně a pak pomlčku a vedle toho dobře.
    Dá se to uznat?
    Děkuji

    • Taky by mě to zajímalo například u té 3 úlohy.
      Máme napsat 4 chybná slova, napsat je správně a jsou za to max.4 body.
      Mám napsané jen 3 slova ze 4.
      Jak se to bodově hodnotí?
      Děkuji

        • „Za chybu se považuje nesprávná
          (tj. i nadbytečná) nebo chybějící dílčí
          odpověď. Maximální dosažitelné bodové
          hodnocení za úlohu se !!!!sníží!!! o započítané
          chyby.“ tohle je napsané přímo na první straně, což by mělo znamenat, že se to odečítá ..ale já už fakt nevím ..každý říká něco jiného :'(

          • Pokud použijete mozek, zadání jasně říká, že maximální bodové ohodnocení za úlohu se sníží o započítané chyby – Pokud napíšu „stinných“ „chvíli“ a pak dvě špatně vybraná slova, tak maximální počet je 4b a odečtou se mi 2b za 2 špatná slova tudíž stejně mám 2b – Za nevyplnění nedostanete další -2b protože jste zaplnili 4 místa.

  22. Dobrý den, měl bych dotaz k otázce č. 4.1. Podle mě z uvedého textu nevyplývá, že by se jednalo o Národní divadlo a jakožto člověk, který není z Prahy a okolí a ani se nepohybuje v oblasti kultury, zejména divadel, mi to přijde nefér a uznal bych i odpověď N.

    Ale protože růže přináší, mohlo konečně pražské publikum po dlouhých pěti letech zhlédnout další skvost z tvorby bratrů Bubeníčkových. Moderní tanec světové úrovně ovládl zlatou kapličku po dva lednové večery.
    Ke spolupráci si Otto a Jiří Bubeníčkovi, synové známého artisty, tentokrát přizvali vynikající tanečníky. Mimořádné autorské představení, propracované do sebemenšího detailu, se skládalo ze čtyř částí, na nichž se oba všestranní umělci podíleli nejen jako interpreti. Choreografie byla dílem Jiřího, který ukázal hloubku svých tvůrčích schopností, Otto se představil zejména jako hudební skladatel a jevištní výtvarník.
    (2) Již od půl sedmé bylo hlediště plné. Diváci s napětím čekali na chvíly, kdy začne velkolepá podívaná. Hynaisova opona odkryla scénu přesně v sedm.

      • Ano nachází, ale v zadání je napsáno „co jednoznačně vyplývá z textu“..promiňte, ale pro mě jednoznačně znamená, že to bude opravdu znatelné. Podle mě je tohle sporná odpověď…

    • Vždycky v nějakém didaktickém testu jsou nějaké dějiny. Takže pokud nejsi Maďar, tak by ti to nemělo dělat problém 😉

    • „Zlatá kaplička“ se přezdívá Národnímu divadlu, k čemuž není potřeba žádných znalostí města Prahy. To je učivo střední školy 😀

    • Jsem z Brna a příjde mi, že to ví snad skoro každý, takže to není tím, že nejste z Prahy, ale tím, že to prostě nevíte. Vyplyne to z textu, samozrejme jen pokud víte o te opone. 🙂

        • Já jsem to poznal tedy podle zlaté kapličky. Přezdívka Národního divadla, takže těch indicií tam bylo víc.

        • Já jsem z Prahy, a tuto odpověď jsem tipla na základě informace z textu, že vystoupení je v Praze a je to velkolepá akce. Takže jsem vydedukovala, že se nemůže konat jinde než v Národním divadle… Až doma jsem zjistila, že tam byla důležitá ta opona 😀

  23. Dobrý den
    Ráda bych věděla jak je to s bodováním při úkolech A / N. Za kolik chyb je stále 1. bod.
    Děkuju

  24. Když jsem u otázky 30.2 napsala umělý a ne umělými, bude mi bod neuznán? Nikde tam není psáno, že se přídavné jméno musí psát ve tvaru z původního textu.

    Děkuji

  25. Mám dotaz, jaký je minimální počet bodů, abych prošel? A když mám z odpovědí ANO/NE správně 3 ze 4, tak se počítají 1 bodem?

    Děkuji za odpověď

  26. Dobrý den,
    kdy budou vloženy vysledky didaktického testu za rok 2018?
    Děkuji
    S pozdravem
    Luboš Vykroutil

  27. Dobrý den,
    chci se zeptat jak se hodnotí odpovědi ANO/NE. Pokud má dvě odpovědi špatně a dvě dobře, znamená to, že mám nula bodů ?
    Děkuji za odpověď.

        • Ne, za 4 dobře jsou 2 body, ovšem za 3 dobře je jen bod jeden. Když máte 2 dobře a 2 špatně, je to 0 bodů.

        • Nám učitelka sdělila stejnou informaci, ale na internetu se nemůžu dohledat nějaké odpovědi. Ale spoléhám na naší češtinářku a věřím, že to skutečně změnili a je to tak, že při polovině správných odpovědí ANO NE máte stále 1 bod.

          Pro nechápavé
          3 správně/ 1 špatně = 1 bod
          2 Správně / 2 špatně = 1 bod
          3 a více špatně = 0 bodů

          • Jáso, pleteš se…
            Opravdu je to takhle
            4 správně/ 0 špatně = 2 body
            3 správně/ 1 špatně = 1 bod
            2 Správně / 2 špatně = 1 bod
            3 a více špatně = 0 bodů

  28. Zdravim, chtěl bych se zeptat jak je to s tím ano/ne, jestli za 2 správně odpovědi ze 4 je jeden bod, nebo ne. Celkově za to jsou 2 body a jsou 4 odpovědi, tak by mě zajímalo jak to je.
    Diky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *