Didaktický test z češtiny 2015

didakticky-test-2015-cesky-jazykDidaktický test z českého jazyka 2015 a vše kolem testu z ČJ 2015

Na tomto místě byly v den maturit zveřejněny výsledky i zadání maturitního didaktického testu z českého jazyka a literatury 2015. Můžete se také podívat na didaktické testy z předchozích ročníků státní maturity z českého jazyka 2015 a kouknout se, jak se diskutuje na facebookové stránce maturita z češtiny. Termín didaktického testu z češtiny 2015 připadl na 5. května v 8:00, pro potvrzení účasti a diskuzi využilo tisíce maturantů událost Maturitní test z češtiny 2015 na Facebooku.

Zadání a výsledky didaktického testu z ČJ 2015

Didaktický Test český jazyk – jaro 2015

Zobrazit zadání didaktického testu z ČJ – jaro 2015

Zobrazit výsledky didaktického testu z ČJ – jaro 2015

Didaktický Test český jazyk – podzim 2015

Zobrazit zadání didaktického testu z ČJ – podzim 2015

Zobrazit výsledky didaktického testu z ČJ – podzim 2015

Didaktický Test český jazyk – ilustrační 2015

Zobrazit zadání didaktického testu z ČJ – ilustrační 2015

Zobrazit výsledky didaktického testu z ČJ – ilustrační 2015

Podívejte se na všechny didaktické testy z ČJ z ostatních ročníků:

testy 2024 | testy 2023 | testy 2022 | testy 2021 | testy 2020 | testy 2019testy 2018 | testy 2017 | testy 2016 | testy 2015 | testy 2014 | testy 2013 | testy 2012 | testy 2011 | testy 2010

 

Autorem zadání maturitního didaktického testu 2015 je Cermat.cz publikující na NovaMaturita.cz. Orientační zpracování výsledků zajišťuje tradičně v den maturit Nový Amos.


198 komentářů u “Didaktický test z češtiny 2015

  1. Dobrý den,

    ráda bych se zeptala na dotaz, jestli můžeme použít zvyraznovací fixy na didaktický test z ČJ? Nikde o tom není psáno, že je to zakázáno. Takže asi můžeme…Díky za odpověď.

    • Rád bych věděl, co znamená “ptát se na dotaz” 😀 Žádné zvýrazňovače samozřejmě být nesmí.

  2. Dobrý den,
    zde je psáno, že správná odpověď úlohy č. 7 je C, ale v mém záznamovém archu byla tato odpověď špatná, a byla opravena na správnou odpověď D. Jak je to možné?
    Děkuji moc za odpověď.

  3. Dobrý den chci se zaměřit na otázku č. 8 u didaktického testu podzimního termínu a za otázku jsem dostal 0 b ikdyz jsem měl dvě odpovědi správně a dvě odpovědi špatne, nikde nebylo napsané že se odecitaji body i za nesprávné odpovědi, kdybych to věděl tak ty dvě další slova bych tam i nepsal. Dá se napsat nabtoto odvolání když jsem didaktický těšte nedal o jeden jedinný bod?

  4. Dobrý den,
    včera jsem psal didaktický test z Čj. U 8. otázky, najděte pravopisně chybná slova a napište je správně jsem našel slovo “děctví”, tak jsem ho opravil na dětství!!! Jsem si jistý, že jsem toto slovo v mém zadání měl. Tady na internetu není. Je možný překlep v zadání?
    Děkuji

  5. Dobrý den,

    měla bych dotaz. Myslíte, že mi neuznají KAREL ČAPEK ? Vadí to, když jsem to napsala velkými písmeny? :/

    Děkuji za odpověď

  6. Dobrý den, proč se u otázky č.6 někomu započetly body za každé správné slovo a někomu ne? Nebo jste odečítaly body za špatná slova? To jste mohli v celém testu odečítat body za špatně zodpovězené otázky. Od kdy se odečítají body za špatné odpovědi?

  7. Hlavní důvod, proč nakonec didaktické testy z českého jazyka dopadly relativně dobře je ten, že společnost Cermat špatně vyhodnotila testy. Skoro každý má nějaký ten bod navíc za odpovědi, které byly špatně zodpovězeny.

    • Dobrý den,
      omlouvám se za hnidopišství, ale “společnost Cermat” již delší dobu neexistuje, ani nepřipravuje a nevyhodnocuje státní maturity. Nyní se jedná o “společnost” CZVV – Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání.
      S pozdravem
      Tom

  8. Dobrý den,
    Můžete mi napsat jak se bodově hodnotili otevřené úlohy?
    Když bylo 5 slov za 3 body tak je to hodnoceno 3/5=0,6b za jedno slovo?
    Dík

  9. Dobrý den, chtěla bych se zeptat jaké jsou dvě řešení u matematiky v příkladě 22? 🙂 nebo spíše jaké řešení uznají, slyšela jsem, že je tam chyba a uznávají dvě řešení. 🙂 Je to pravda?

  10. Zdravím,

    Už dlouho čtu komentáře, nemyslím jen zde, o tom, jak všichni brečí, že to bylo strašně moc těžké, nedalo se to udělat a tak dále. Myslím, že rok od roku je to horší a horší. Na maturitní obory se hlásí lidi, co na to ani zdaleka nemají a jdou tam jen proto, že chtějí mít maturitu a myslí si, že je to zadarmo. Ale jak by jsme potom dopadli ? Už jen z vyjadřování těch lidí poznáte, co jsou zač. Opravdu, vzpamatujte se. Jsem průměrný student střední odborné školy a tento test jsem zvládl na 35 bodů a připravoval jsem se pouze z didaktických testů z minulých let. Zvládnout tento test na 22 bodů by měl snad každý, kdo opravdu má na to, mít maturitu. Nevymlouvejte se na Jidáše, radši se všichni podívejte, jestli máte první otázku dobře a ta pak mluví za vše, protože jestli ani tohle nepoznáte, tak už je to fakt bída. Radši sklopte uši, zavřete pusu, přestaňte si stěžovat a začněte se učit na září !!

    • Podle mě tak polovina lidí jen stresovala.. Stejně tak i já byla přesvědčená že to bylo příšerně těžké a že jestli jsem to zvládla uhrát na minimum bodů, tak budu ráda, dokonce jsem si přestala být jistá i tím, zda jsem na tu první otázku fakt odpověděla správně (odpověděla btw).. A nakonec je z toho 34 bodů, sice by to určitě mohlo být lepší, ale průměrná trojka prý není konec světa (jak všichni tvrdí, já jim nevěřím!!).. Mimochodem jsem z nástavbového oboru.. Každopádně souhlasím s tím, že na těch 22 bodů by to musel dát každý, kdo má předpoklad mít maturitu, i kdyby to mělo být vydřené a fakt těsné..

    • Chlapče 🙂 Někomu by třeba pomohla normální otázka z Českého jazyka a ne mrdka z náboženství a dějin o Jidášovi… 🙂 Opravdu nevím jak se jmenoval a je mi to jedno 🙂 Ty zavři hubu raději 🙂 Nevíš jakou ty lidi měli přípravu od učitelů 🙂 Ne všude jsou učitelé co něco naučí 🙂

      • A jsme u toho, o čem mluvil Lukáš. Už z toho jak se vyjadřejueš bych odvodil tvou přípravu na maturitu. Samozřejmě, velkým faktorem je práce pedagoga, a ta není vždy dostatečná, ale i bez ní by měl každý, kdo touží po maturitě vědět tak základní věci, jako že okenní se píší dvě n!
        A Jidáš?? tak jednak Nový zákon je velikou perličkou světové literatury a je předmětem studia středních škol. Ale není nutné, aby sis to pamatoval, z projevu předpokládám, že věřící nejsi, ale mluvíme tu o jednom bodě!!!
        Zkus se zamyslet než něco řekneš, a taky než zkusíš maturitu v září. 😉

  11. Dobrý den,
    chtěl bych poděkovat autorům těchto stránek,protože mi hodně pomohli s přípravou na písemnou práci z češtiny a angličtiny,které jsem se nejvíce obával.

  12. Kdo vytvářel didaktický test z českého jazyka a literatury pro rok 2015 pravděpodobně nemá rád mladé studenty a studentky nebo to je inteligentní idiot. Omlouvám se všem za to, že jsem zde musel slovo idiot použít, ale lepší přirovnání neznám. Snad tito lidé již pro nikoho nic připravovat nebudou
    Je snad zcela jasné, že mnoho ze záludných otázek v tomto testu nemělo vůbec být…
    M.

  13. Dobrý den,

    chci se zeptat, když mám otevřenou úlohu, která je za body a mám tam slovo ze 3 dobře, tak když podám odvolání, jestli mi to pomůže?

    Děkuji za odpověď

  14. Dobrý den,prosím chtěla jsem se zeptat když mám 60% výsledek,známka by měla být?
    Děkuji mnohokrát za odpověd a krásný den Všem co to máte!Ti co ne,nevěste hlavu dáte to na druhý a nebo jak já na třetí pokus!Držím Vám palce!!!!!!

  15. Dobrý den maturanti a účastníci stránky. Všichni píší stejný didaktický test, ale je rozdíl zda studujete na gymnáziu, střední škole či učilišti. Didaktický test z českého jazyka není, už o češtině, ale o všeobecných znalostech. Zajímalo by mě kolik lidí, kteří nemají státní maturitu by jí zvládlo. Připomínám, že většina víme kdo byl Jidáš. Otázka je zda je čas z článku, který se netýká Bible pochopit, že je někdo zrádce a proto je přirovnán k Jidášovi. Některé odpovědi nejsou jednoznačné. Nachází se tam dlouhé texty a na to vše má žák 60min. na 32 otázek! Četla jsem mnoho spekulací o tomto testu. Od doby státních maturit je menší úspěšnost stát to stojí mnoho peněz, ale státní dluh stále narůstá. K čemu to je?? Je to z důvodu, že je moc maturantů a málo dílčích stran. Takže místo toho, aby žáky nechali studovat na vysokých školách, tak raději je pošlou na Úřad práce. Tak Vám maturanti přeji, body k dobru a když to nevýjde tak můžete poděkovat Eistein Cermat.

    • Mám už 12 let po maturitě a nikdy jsem nebývala nějak “češtinsky zručná” (maturita z Čj za 4), ale didaktický test jsem si vyzkoušela, aniž bych dopředu věděla, jak asi může vypadata, a za 35 min jsem získala 32 bodů. Nepamatovala jsem si sice technické věci typu souvětí souřadné, podřadné, ale se všeobecným přehledem se to podle mého názoru dalo. Z pohledu vystudovaného vysokoškoláka dává takový styl testu smysl. Dlouhý text, který je třeba rychle alespoň rámcově pochopit a orientovat se v jeho významu. Nutnost se zamyslet, logicky odvozovat. Texty jsou náročné, ale takové budou číst celý život. Jsou také plné cizích slov, které se ale dnes používají čím dál tím více.

      • Dobrý den, neříkám že didaktický test byl lehký, naopak, byl těžký…a je sice hezké, že i tolik let po maturitě byste ho zvládla, ale ono je rozdíl si to zkoušet doma v klidu, kdy o nic nejde nebo ve škole, kde opravdu máte jen 60 min. a jste ve stresu, a víte že to prostě musíte stihnout a zvládnout a stojí vám na tom budoucnost jako např. přijímací zkoušky na VŠ apod. 🙂

    • Jde o to že na gymnáziu mají 6 hodin týdně min. Češtiny a ostatní mají třeba 2-3 hodiny týdně (třeba u nás) …Takže na gymnáziu toho proberou samozřejmě víc, a na všech školách, když se teda toto probírá (u nás ne) tak nikdo neřekne o Jidášoj, že je Iškariotský, ale prostě jen jidáš! Iškariotský se teda fakt žákům neřiká a nevím proč by mělo. Bible neni poviná jako Maturitní četba a kdo se o to nezajmá tak to prostě neví, stejně tak jako kdyby tam bylo o nějakém sportu, kdy a ve kterém roce Česko něco vyhrálo někde…Tak taky kdo se o to nezajmá tak neví, takhle otázka tam prostě nepatří, ani nevěřím v boha.a

    • Tak plně s vámi souhlasím, já jsem 3 roky chodila na dálkové večerní studium a dodělávala jsem si maturitu jelikož mám pouze vyuční list. A bohužel jsem čj nedala, protože při naší výuce 2krát týdně a z toho 2 hodiny čj bohužel nás paní učitelka nestihla naučit vše. Takže každý typu co se na tom nedalo zvládnout ať si strčí někám, já bohužel Jidáše jsem neznala a nějaká bohyně už vůbec né!

  16. Tak jsem to dala v pohodě za 34 bodů a to nejspíš proto, že už jsem z některých věcí poněkud vypadla. Přeci jen od mé maturity uběhlo už 34 let

  17. letos jsem si střihla didaktický test z čj po 28 letech a dala bych asi za 25 bodů. Psala jsem to v klidu a bez časového omezení. Nevím jaký je záměr zadavatelů dát do zkoušky z českého tolik cizích jmen a slov. Pouze to komplikuje text a nervuje maturanty. Je to zkouška z českého jazyka. Rozumím, že je třeba jisté náročnosti, ale na takovýto test se nedá příliš připravit. Děkuji.

  18. Dobrý den, mám takový dotaz ohledně otevřené úlohy, kde jsme měli vyhledat zájmena ve třetím odstavci. Čas už docházel a ve spěchu jsem špatně přečetl zadání. Místo třetího odstavce jsem vypsal úplně všechna zájmena v textu. Podle výsledku mám uvedena zájmena ze třetího odstavce dobře. Získal bych si tím aspoň 1 bod?

  19. Didaktického testu z češtiny jsem se nebála, ale z angličtiny jsem měla opravdu strach. A nakonec to dopadlo úplně opačně. Angličtinu mám za 3 a češtinu jsem nejspíš o bod neudělala. Nevím, zda to bylo kvůli nervozitě – tím pádem nepozorním čtením, nebo (podle mě) opravdu nedostačujícím časem. Dělali jsem si všechny didaktické testy ve škole a nikdy jsem neměla méně než 50%.Takže můžu s klidným svědomím říci, že jsem se na DT připravovala.
    Ale co mě rozčiluje je to, že skoro polovina mojí třídy neví, kdy se použije i/y a že úplně klidně napíšou “jestly” nebo “vymislet” a právě oni to mají.
    Ano, gramatika se ověří ve slohu, ale tam lze slovo, které nevím jak se píše, nahradit za jiné.
    Myslím, že kdybych měla více času, tak to udělám nejhůře za 3. Nebylo to těžké, jen byly texty příliš dlouhé a čas na jejich vypracování opravdu krátký.
    Tak snad v září… 🙂

  20. Dobrý den, nevím proč bych měl číst Bibli, když ani nevěřím v boha a není v seznamu knih k maturitě. Kdyby jste tam dali něco z jakéhokoliv jiného náboženství tak ty křesťani taky narazí a budou brečet, že to nepatří do literatury. Ano Bible je kniha, ale spojená s náboženstvím a to do takového testu prostě nepatří ! Taky jste tam mohli dát něco co se týká sportu, když můžete náboženství.
    Také by každý měl vědět kdo vyhrál finále mistrovství světa v hokeji v roce 2010 a proti komu. Někoho sport nezajímá, takže to samozřejmě neví a to samé se týká Bible. Někoho to zkrátka nezajímá a podle mě mu to NIKDY k žádnému povolání nebude, myslete trošku racionálně. Každý z vašich kroků je spíše dozadu…

    • Milý Tomáši. máš pravdu; kdo by se věnoval něčemu tak křesťanskému, jako je jedna pitomá postava z bible, co na tom, že její jméno se stalo příslovečným a je symbolem pro zrádce člověk na podobné odkazy jako v ukázce (panebože, bylo to tak matoucí! dyť ta ukázka ani nebyla z té slavné bible! jak si to měl člověk spojit s biblickou postavou?? a jaktože je na zatracenou biblickou postavu popkulturní odkaz, dyť ji NIKDO nezná!!!) naráží všude. setkala jsem se s podobným problémem, prý “Vůdce německých nacistů se jmenoval Adolf ******”. jak to mám vědět? nejsem nacista, mein kampf je sice kniha, ale je to kniha ideologická a nikdy už to potřebovat nebudu, takovouhle vědomost, k žádnému povolání, a.. není to nakonec i trestné, nacismus? ale zkusím… Born?
      (použitý vtípek z roumena)

    • Jenže Bible je spojená s náboženstvím, které velmi ovlivnilo evropskou kulturu. Jak umění (samozřejmě i literatura) , tak smýšlení, svátky. Takže tyhle základní znalosti jsou na místě… nechtěli tam nic těžkého z Bible, naopak je to jedna z nejznámějších věcí… Kdyby chtěli vypsat Šalamounovy syny tak neřeknu, že to bylo fakt těžké a bylo nutné mít Bibli nastudovanou, ale Jidášova zrada ,ať věříš že se to stalo nebo ne, je všeobecně známý fakt.

  21. Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat , zda-li mi budou uznány i otevřené odpovědi, když odpověď jsem napsala tiskacím velkým písmem ?
    Předem děkuji za odpověď.

  22. Dobrý den, chtěla bych vám moc poděkovat za Vaše suprové stránky. Velice dobře mě připravily. Didaktický test pro mě nebyl vubec lehký jako pro většinu letošních maturantů, ale nakonec jsem ho zvládla 🙂 Myslim si že času bylo dost a otazky typu Jidáš a Pallada mě nepřekvapily. Nepatřím mezi ty co by to dávali s přehledem (ilustrační test jsem měla na 5) ale po vyzkoušení několika didaktickych testů jsem byla připravená a rozhodne jsem si více věřila. Ještě jednou moc děkuji! 🙂

  23. Dobrý den můžete mi někdo vysvětlit otázku 23.1.
    já jsem dala N, jeden z uvedených píše o Půlnoci v Paříži, ale ten druhý píše na loňskou Paříž

  24. Dobrý den, mám dotaz týkající se zájmen. Vždy jsem se učila, že mezi zájmena patří i tz. zvratné a to se, si. Proč tyto zájmena nemáte v odpovědi uvedené? Děkuji

    • protože “se” se může být i sloveso, záleží jak je to v textu podáno.

      Př. v této mojí odpovědi je rovněž “se” sloveso a ne zvratné zájmeno 🙂

  25. Dobrý den,
    chci se zeptat, jestli nevíte, zda-li budou uznána slova, pokud je mam celé napsané velkými tiskacími písmeny. Např.: JIDÁŠ, ODBORNÝ, atd… Chápu, že na začátku bylo napsáno rozlišovat malá a velká písmena, ale to patřilo k psacímu písmu ne?

  26. Dobry den,

    Chtela bych se zeptat zda v 9 otazce vadí kdyz jsem místo pravé napsala pravý? Je to pro me dulezite protoze tato otazka byla za 2 body ktere potrebuju, protoze test nebyl jednoduchy a vychazí mi to tak tak,díky za odpoved!

    • Taky mám napsáno pravý. Zadání znělo: napište synonymum ke slovu skutečný, a to je dle mého názoru pravý. Skutečný = pravý, nikoliv skutečný = pravé. Vím, že v závorce bylo ještě napsáno, že může být i v jiném tvaru, ale to jsem pochopila tak, že v textu může být v jiném tvaru, ale pořád razím to, že synonymum ke slovu skutečný je pravý, kdyby tam bylo skutečné, pak by to bylo pravé. Doufám, že nám to uznají!

  27. Dobrý den, moje první otázka je směřována k seřazení autorů k jejich popisu, max. bodů je 4, znamená to tedy, že každý správně určený autor je za bod? Tedy 3 špatne a 1 dobře = 1bod? A druhá se týká otevřené otázky se zájmeny. Pokud mám dobře napsané 4 a jedno špatně, tudíž mi jedno chybí a jedno nadbýva, tak jak bude moje odpověď bodově ohodnocena? Děkuji za jakoukoliv reakci.

  28. Testy z minulých let byly v pohodě, letošní opravdu nic moc. Nic “lepšího” jako otevřené odpovědi tam opravdu nemohly být. Také nechápu, proč otázky, které byly hodnoceny 2 body v letošním testu byly jenom za pouhý bod. Zrušila bych státní maturity! Umí to jenom zkomplikovat život maturantům a díky tomu maturitu neudělá třeba právě ten, kdo se po celou dobu dobře učil a snažil se…

  29. Dobrý den, chci se zeptat zda když mám u otevřené odpovědi se zájmeny 3 zájmena z pěti zda dostanu alespoň 1 bod. A také u otevřené odpovědi s pravopisnými chybami mám 2 ze 3 slov správně budu mít alespoň jeden bod..?

    • To by mě taky zajímalo, Jsem na tom stejně, ale co vím, tak kámoška tam jedno správně měla a bod dostala.

  30. dobrý den,
    jsem mamka maturanta. To, co jste předvedli v didaktickém testu letos, je už opravdu přes čáru. Měli byste si vy, “Ámosové”, změnit název. Jan Ámos Komenský byl Pan učitel! Musí se teď v hrobě obracet. “Škola hrou” se ve vašem podání stala “Školou stresu”. Věřte, že nemluvím jen sama za sebe. Máme už dost Vašich “pokusů” na našich dětech. Komu to prospěje? Neumím si odpovědět, protože smysl to nedává. Ale vím, komu to ubližuje a koho to poškozuje. Byla bych velice ráda, za vaši reakci. Po přečtení diskuze jsem si všimla, že reagujete pouze na jednoduché a nekonfliktní dotazy. Myslím, že by bylo vhodné, kdybyste se k diskuzi postavili čelem a reagovali. Můj dotaz zní: jaký je váš odhad úspěšnosti studentů v didaktickém testu z čj 2015? Stačí mi pouze hrubý odhad procenta úspěšných žáků. Velice děkuji za vaši reakci

  31. Dobrý den,zajímalo by mě,jestli nám bude v letošním jarním didaktickém testu uznáno u opravy pravopisných chyb u článko o N.Mandelovi tato chyba:
    Ty,kteří vyrazili za Ti,kteří vyrazili
    po diskuzi ve třídě jsem zjistila,že si nás této chyby všimlo více.Ve správném řešení však tato chyba zmíněna nebyla,byly tam pouze chyby jako odpaTky a pytlY.
    děkuji

    • Prectete si prosim celou vetu a zkuste si ji pro zjednoduseni rict jinak, ale aby davala stejny smysl, takze napr: Neustaly dest prekvapil TY, co vyrazili jeste za tmy.
      Aby tam mohlo byt TI, musela by veta znit asi takto: Ti, kteri vyrazili za tmy, byli prekvapeni destem. To zajmeno se vaze k te druhe vete.

  32. Dobrý den,

    chci se zeptat zdali je chyba kdyz jsem v didaktickem testu napsal otevřenou odpověď velkym tiskacimi písmeny, konkrétně PRAVÉ A JIDÁŠ. Vaše odpověď by mi dosti pomohla, děkuji.

  33. Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat, zda vadí, když u otevřených odpovědí mám vše napsané velkým tiskacím písmem. Děkuji

  34. Dobrý den, chtěla bych se zeptat – nemůžu to najít ( asi neumím hledat 🙂 :D) když je v DT otázka za 3body např.otázka č.12 (A/N,A/N,A/N,A/N) a je v ní jedna chyba, dostanu alespoň 1bod? Nebo mám automaticky 0? Děkuji za odpověď

  35. Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli mi bude uznáno, když jsem jméno JIDÁŠ napsala pro lepší čitelnost takto hůlkovým písmem, když se mělo dbát na velká a malá písmena.
    Děkuji za odpověď

  36. Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat jestli je velká chyba, když jsem místo “pravé” napsala “pravý”.
    Nikde se nemůžu dočíst odpovědi.
    Děkuji za odpověď.

  37. Dobrý den, u písemných otázek v didaktickém testu jsem napsala odpověď velkými písmeny ale je správná. Uznáte mi odpověď ikdyž v zadání bylo napsáno “Rozlišujte malá a velká písmena”.
    Děkuji

  38. Dobrý den,
    chtěl jsem se zeptat, když byly ty vpisované odpovědi, mám je všechny velkým hůlkovým písmem, například JIDÁŠ….bude to u CERMATU jako chybná odpověď,
    díky za odpověď, jinak super stránka

  39. Chtela jsem se zeptat zda bude chyba to, ze jsem napsala Jidas se vsemi velkymi pismeny??? Odpoved je spravna, diky

  40. Chtela jsem se zeptat napsala jsem Jidas ale napsala jsem vsechny pismena velke. Bude to uznano? Nebo jako chyba? Spravna odpoved to je. Diky

  41. Vyborne testy, opravdu se to povedlo…… Nase trida v cestine zas tak spatna nikdy nebyla, po techto UZASNYCH testech to jde polovina z nas opakovat. Kamaradi v mem okolo skuhraji ze maji 20-21 bodu. Opravdu cermatu dekujeme, pripadali jsme si jako pokusni kralici, od tohodle se budou odvijet testy pristich let, co?

    • Nezlobte se, ale test je uplne v pohode, jsem 20 let po skole a mam ho za 40b. Z toho co pisete mne mrazi, protoze to znamena, ze na stredni berou opravdu kazdeho pitomce. Za nas se chodilo s jednou ctyrkou na ZS automaticky na ucnak! A na stredni skolu se delaly prijimacky a kdo nedal prvak, sel na ucnak. Dnes? Moje neter “studuje SS sestym rokem!
      Diky vsem za CERMAT.

    • Milá Šárko,
      nechci být nevrlý, avšak testy byly naprosto v pořádku a řekl bych až na příliš nízké úrovni…
      Sám jsem absolventem Průmyslové školy a na ČJ jsem co se týče teorie nikdy expertem nebyl… Pravopis mi samozřejmě problémy nedělal…
      Test mi přijde adekvátní k důležitosti maturitní zkoušky.
      Jestli že někteří z vašich spolužáků měli kolem dvaceti bodů..
      Dá se tedy předpokládat, že nejspíše podcenili přípravu na didaktický test.
      Snad tuto chybu tedy neopakovali i v podzimním termínu.
      S Pozdravem
      Geoffrey

  42. Dobrý den,
    mohl by mi prosím někdo objasnit ot.č. 23, konkrétně 23.4.? Píše se zde, že všechny diskutující zaujaly památky VE FILMU. Když se ale podívám na text od Tracyho, tak tam píše, že díky filmu se zamiloval do Říma a jeho dechberoucích památek. Kde se ale píše, že ho zaujaly už ve filmu?
    Děkuji,
    Bára

  43. Státní maturita z ČJ zjevně odpovídá stavu vedení naší společnosti.
    Místo toho, aby se děti naučili jak napsat životopis, běžný pravopis a slovosled, tak se testují jejich znalosti z tvaru poprsí nějaké bohyně či se jim podstrkuje náboženské téma s Jidášem. Texty jsou obskurní a jen jejich přečtení jsou muka. Nedivím se, že zcela jistě polovina dětí půlku maturity jen nějak odškrtala v naději, že se možná trefí.
    Pamatuji státní maturity dříve a nechápu, proč byly zrušeny. Kdyby se dnes vzaly poslední maturity z let 88-89, mohlo by se srovnávat. Tyto maturity jsou ostuda a věřte, že 99 procent dětí se nestane odborníkem na chytáky a čj.
    Tvůrce tohoto paskvilu by si měl uvědomit, že jen technicky vzdělané a hlavně tvořivé děti mu vydělají na důchod
    Potřebné je učivo 1-7 třídy a opravdu tyto nesmysly okamžitě zapomenou jen co dostanou známku.

    Když mi kluk přinese z této komedie čtyřku, tak ho ještě pochválím, protože já bych Vám celé tyto testy omlátil o ctěné doktorské palice.

    Kdepak jsou ideály ” škola hrou ? ” Vychováváte a děláte z dětí jen cvičené opice, které v praxi nenajdou uplatnění.

  44. Dobrý večer, chtěla jsem se jenom zeptat, zda někdo neví procentuální rozdělení na známky.. Pamatuji si přibližně všechny své odpovědi, takže asi vím, jak na tom bodově jsem a chtěla bych vědět i předběžnou známku.. Děkuji za odpověď 🙂

  45. Dobrý den,
    chtěl bych se Vás zeptat, jak se hodnotí přiřazování spisovatelů, zda-li za každého správného spisovatele je bod.
    Děkuji za Vaši odpověď,
    S přáním hezkého dne P.Sedláček

  46. Dobrý den,v textu o Nelsonu Mandelovi jsem kromě pravopisných chyb pytli a odpadky našla ještě : Ty,kteří vyrazili a opravila to jako: Ti,kteří vyrazili
    Bude mi to uznáno za správné? Děkuji

  47. Dobrý večer ,chtěla bych se zeptat když v zadaní 31 jsem vypsala pouze 3 zájmena bodováno to nebude?děkuji za odpověď

  48. Chci se zeptat jak se provádí bodování didaktického testu. Například u příkladu kde se vybírá Ano či Ne mám jednu chybu. Mám bod nebo nic ? Děkuji za případnou odpověď.

  49. dobrý den, chci se zeptat, jestli bude hodnoceno alespoň jedním bodem úloha číslo 3 v didaktickém testu jaro 2015, když jsem uvedl dvě chybné a dvě správné odpovědi? Tzn. polovina.

  50. Dobrý den, při zařazení spisovatelů podle jejich životopisu jsou maximálně 4 body. Kolik bodů je za 3 správné zařazení?

    Předem děkuji

  51. Dobrý večer, chtěla jsem se zeptat, jak jsou asi hodnoceny otázky typu pravda nepravda. Nevím zda se hodnotí aspoň něco, když mám ze 4 možností dvě správně a dvě špatně například. a otázka je za 2 body, tak nevím , zda se to hodnotí aspoň půl bodíkama..je to těžké se v tom vyznat.
    Děkuji za odpověď.

  52. Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak se hodnotí úlohy, kde je více odpovědí za více bodů a já mám například 1 špatně. Jestli se počítá za polovinu bodů nebo za 0 bodů. Děkuji

  53. Dobrý den, mohla bych se zeptat jak se hodnotí úlohy, kde například bylo 5 zájmen a já mám tři? nebo byly tři chyb za 3 body a já mám jednu ? u odpovědí ano/ne vím.)

    Děkuji, Lucie

  54. Tyto maturity jsou už opravdu na žalobu našeho vzdělávacího systému. Netuším zda zadavatelé tématických oddílů ze zvědavosti zkusí jiný obor a zda jej i zvládnou. Tedy team zadavatelů didaktického testu vyzkouší matematiku a opačně. Výsledek by byl zajímavý. Zadavatelé maturitních zkoušek budou jen duševně fixovaní jedinci kteří se snaží zviditelnit ( a hlavně vydělat peníze) na úkor zdravého rozumu. Tyto maturity jsou opravdu strašné a tady se přikláním k názoru našeho pana prezidenta.

  55. Dobrý den,mám otázku -napsal jsem sice správně Jidáš,ale psal jsem to tiskace vše velké JIDÁŠ nevím zda to je chyba?

  56. Dobrý den,
    chci se zeptat. Kdo prosím opravuje otevřené úlohy v DT ? Je to certifikovaný učitel nebo je to stroj. Bojím se , aby to přečetl.

  57. Dobrý den,
    hodnoceni didaktického testu je stejný jako minulý rok? Myslím percentualně ke známce 100-88%, 87-74%,73-59%, 58-44%?
    Díky za odpověď.

  58. Dobrý den.

    Chtěla jsem se zeptat. Když je úloha Ano/Ne, mám dobře 2 nebo 3 ze 4 otázek a bodové hodnocení úlohy jsou 2 body. Nebo nějaká otevřená, kde jsme měli vyhledat např. zájmena v článku, měla jsem 2-3 a mělo by jich tam být 5.
    Bude se to počítat jako nesplněná úloha nebo můžu dostat aspoň 1 bod?
    Děkuji.

  59. Ahojte, mám otázku.
    Ve cvičení, kde jsme hledali synonymum je slovu skutečný, jsem napsala slovo pravý. Ve výsledcích ale je pravé….bere se to za chybu? Děkuji

  60. Dobrý den, když jsem meli v uloze 31 v posledním didaktickýmtestu vypsat všechny zájmena a maximální počet bodů byly 3. Mělo jich být 4, já vypsal pouze dvě. kolik dostanu bodům, děkuji za odpověd.

  61. Dobrý den! Dnešní test čj. 1 zadaní. B: nabýt zkušenostní – na to odkazuje i slovník spisovné češtiny…

  62. Chtěla bych se zeptat kdy tady budou výsledky jarního terminu 2015? A bude to Prosím i s bodovým ohodnocením ? Když jsou ted nove zadání, nemam přehled kolik bodů je za otevřene když nemám vse co tam má byt a podobě. Dekuju

  63. Dobrý den, mám dotaz ohledně otázky č. 14. Podle internetu je polopřímá řeč prostředkem vnitřního monologu postavy. O takovou situaci se přece ale v zadání jedná, proč je tedy podle vás správná odpověď neoznačená přímá řeč? Děkuji.

  64. Dobrý den, do otevřené odpovědi v didaktickém testu jsem napsala místo “Jidáš” “Jídáš”. Bude mi odpověď uznána? děkuji

  65. Dobrý den, mám dotaz ohledně otázky č. 14. Podle internetu je polopřímá řeč prostředkem vnitřního monologu postavy. O takovou situaci se přece v zadání jedná, tak proč je tedy podle vás správná odpověď, že se jedná o neoznačenou přímou řeč?

  66. Dobrý den,

    didaktický test z češtiny mi přišel docela jednoduchý, měl jsem 78% úspěšnost (bodů 39/50), i když musím říci, že oproti testům z minulých let,
    které jsem si zkoušel, byl těžší. Ilustrační test pro tento rok jsem si také zkoušel a měl jsem 70% úspěšnost (bodů 35/50).

      • dobrý den,
        chci se zeptat, jestli bude hodnoceno alespoň jedním bodem úloha číslo 3, když jsem uvedl dvě chybné a dvě správné odpovědi? Tzn. polovina.

      • A kdy prosím budou oficiálni vysledky testu i s bodováním ? Ptam se kvůli úlohám za 4 nebo 3 body, zda je mozné s jednou chybou např. ze 4 odpovědí dostat alespoň bod

      • Dobry den, mam take dotaz, jak je to s bodovanim napr u zajmen za vsechna zajmena 3 b a kdyz mam jen 3 zajmena je to aspon za bod ? Stejne tak u ano/ ne 😉 dekuji

  67. Dobrý den chtěla bych se zeptat na úlohu číslo 6 za 3 body napsala jsem jedno slovo odpadky dostanu za to jeden bod nebo žádný?

  68. Dobrý den, dnes jsem psal didaktický test a přišel mi celkem jednoduchý, měl jsem 78% úspěšnost (bodů 39/50), i když musím říci, že oproti testům z minulých let, které jsem si zkoušel, byl těžší.

  69. Zdravím. Mám dotaz, bude mi uznána u otázky č 16 odpověď Judáš? Polovina učitelů tvrdí že ne, druhá že ano.. Nevím, co si myslet :D.. Díky

  70. Dobrý den, do otevřené odpovědi jsem napsala místo Jidáš Jídáš,bude odpověď uznána? Děkuji.

  71. Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat zda u otázek kde je napsáno “max. 2 body” “max 3 body” a “max 4 body” a jedna z odpovědí bude špatně, budu mít aspoň jeden bod. Např. u otázky s “max. 4 body” jedna bude špatně, tak získám 3 body?

  72. Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak se hodnotí otázky s volbou Ano či Ne. když mám 1 špatně dostanu alespoň jeden bod? Děkuji za odpověď.

  73. Dobrý den, obracím se na Vás z dotazem ohledně hodnocení otevřených úloh. Pokud je otevřená úloha za max. 4 body, kdy tam správně mají být napsány 4 slova(odpovědi) a já mam například jen 2, jak budu hodnocena?
    nebo pokud je některá špatně.
    děkuji

  74. Dobrý den,
    chtěla jsem se zeptat jak je bodováná otázka č. 6 – mám jedno slovo dobře, a otázka č. 31 mám 3 z 5, prosím o odpověď, je to pro mne velmi důležité, mnohokrát děkuji

  75. Dobrý den, se správná odpověď u 20) otázky , když jsem napsal Odborný text ? Děkuji za odpověď

  76. Jsem velmi znechucena tim, co autori dali dohromady pro dnesni test. To je snad jeden velky vtip. Jsem studentkou gymnazia a muzu Vam rici, ze i ja jsem mela co delat. Nesnazte se mi tvrdit, ze tento test byl vytvoren tak, aby ho zvladla i uciliste. To, ze jste oznamili, ze se v testu letos objevi i literarni teorie, je v poradku, ok, ale vas ,,ilustracni” test neodpovida obtiznosti ani nahodou. Je velmi nespravedlive, ze nase statni maturita bude srovnavana s tou z predeslich let, protoze tahle letosni byla takova podpasovka a uplne neco jineho, ze mam chut si stezovat.

  77. Dobrý den, kdy bude k dispozici klíč řešení k didaktickému testu z češtiny jaro 2015? Opravdu to nebude dřív jako toho 15.5. 2015?? Docela by mě zajímalo zda jsem to udělal či nikoliv. Díky za odpověď.

  78. 20)Napište termín označující funkční styl, k němuž náleží výchozí text:
    Dobrý den, je správná odpověď když jsem napsal Odborná text? Děkuji za odpověď

  79. Dobrý den, chtěla bych se zeptat, kdy bude zveřejněný dnešní didaktický test a výsledky. Předem děkuji za odpověď.

  80. Dobrý den, chci se zeptat, kdy se objeví dnešní didaktický test a s ním i výsledky? Děkuji předem za odpověď.

  81. Didaktak z cestiny co jsem prave napsal snad vyjde.mobil k jisti.jeste si vybrat tema a napsat to.

  82. Dobrý den, chtěla bych se zeptat, kdy bude zveřejněn didaktický test z ČJ 2015 s výsledky. Děkuji.

  83. Někdo si s letošním testem asi hezky vyhrál, řekl bych že takový Jigsaw nebo možná Hannibal, kdo ví. Každopádně nějaký pokroucený zmrd kterého baví anální znásilnění studentů, tak nás všechny zjebal do prdele.

  84. Musím uznat že letošní maturita z českého jazyka byla lehčí než jsem očekával, co mě překvapilo, jelikož při zkušebních testech jsem měl větší problémy , ale neskutečně mě to potěšilo 🙂

  85. Testy z minulých let bez problémů 90 % správně, často i bez chyby… A ilustrační testy letošních didaktických testů maximálně kolem 50 %. No to jsem ráda, že letos maturuji. 🙂 Jsem zvědavá, kolik z nás to letos udělá. 😉

    • Mám to naprosto stejně. Celkem mě to rozhodilo. Jsem zvyklá psát didakťáky od 9. třídy (jsem na osmiletém gymplu) na 90% a výš. Zkoušela jsem asi měsíc zpátky ilustrační pro letošek, a asi 70%. S tím, že autory jsem náhodou natipovala správně. 🙂
      Mám z toho celkem strach, nicméně drtit zpaměti autory nebudu. Projdu svých 20 knížek k ústní, projedu základ, a budu doufat.

      Všem maturantům zítra (i pozítří?) hodně štěstí. 🙂

  86. Dobrý den.

    Chtěla jsem se zeptat, jak budou hodnoceny ty otevřené úlohy např. z literatury kdyby byla otázka “napiš celé jméno autora výchozího textu” a já bych si vzpomněla pouze na příjmení autora jestli bude odpověd započítána jako celá chybná?

  87. Dobrý den,

    chci se zeptat na úlohu 21 z ilustračního test 2015. Jedná se o větu “Například ***** zneužili darwinovskou teorii, aby nějakým
    způsobem ospravedlnili své kruté činy.”(hvezdičky nemají souvislost s úlohou 21) .. Máte pravopisně správně opravit slovo, které je napsáno s chybou. Logicky jediné, co mě napadlo, je “zneužili Darwinovu teorii, aby…” Ale v odpovědích je “Darwinovy”. Chcete mi opravdu říct, že věta bude vypadat takto: “Například ***** zneužili DARWINOVY teorii, aby nějakým
    způsobem ospravedlnili své kruté činy.”? To snad ne.. “Darwinovy” by sedělo v případě, kdyby věta pokračovala slovem “teorie” – čili Darwinovy teorie. Ale není tomu ta. Buď je to Vaše chyba, nebo jsem opravdu zásadně nepochopila úlohu.
    Děkuji za odpověď.

    • No ty to máš špatně , protože v zadání je buď 4 nebo 5 odstavec .. a to slovo je Darwinovi myšlenky a správně je Darwinovy myšlenky …

  88. Dobrý den, kdy budou zveřejněny výsledky d. testu ? příkladně je možné postupně zveřejňovat v průběhu konaní d. testu ?

    Děkuji

    • Petře, to možné není, zadání didaktického testu bude zveřejněno co nejdříve po jeho napsání maturanty zde. Je pochopitelné, že by bylo fajn, mít zadání předem, ale to není možné 😉 Držíme palce 😉

  89. Máte někdo nějaký trik na to, aby byla úspěšnost co nejlepší? Projíždím je stále do kola, ale dost mě rozhodil ten ilustrační 2015. Ty předchozí se mi zdají poněkud jednoduší.

  90. Zvláštní… Já jsem nedávno ten ilustrační 2015 psala ve škole a měla jsem 97%… A nějak nevidím jak se to mělo zhoršit.

  91. Dobrý den,

    chtěl bych se zeptat zda v jarním testu z češtiny bude také literatura. Myslím si, že je to úplný nesmysl, aby v testu byla literatura, když každá škola má jinou úroveň. Já studuji obchodní akademii a zde se více zaměřujeme na ekonomiku a účetnictví, než na literaturu. Gymnázia mají proti nám větší výhodu. Například nematurují z ekonomika a účetnictví a místo toho maturují ze spisovatelů, takže je to dost nespravedlivé.

    • ekonomika a účetnictví na střední škole je totiž “strašně” těžká.
      Počkej si na Vejšku. Jestli na nějakou vůbec jdeš

      • Já slečnu chápu. Nevím nic o úrovni ekonomiky na SŠ, ale rozumím obavě z literatury. Jsem na gymnáziu a literaturu jsme probírali 4 hodiny v týdnu. Oproti tomu má mamka učí na SOŠ, kde píší stejné maturitní testy jako my a literaturu mají jen dvě hodiny za čtrnáct dní (tj. jedna výměnná půlená dvouhodinovka). Nové testy mi také přijdou hloupé – já s nimi problém nemám, ale na některých školách jména jako S.K. Neumann ani neslyšeli a jsou ve velké nevýhodě. Změny, které mohou takhle ovlivnit výsledky maturitních zkoušek, které jsou pro mnoho lidí úplným zakončením vzdělávání a visí na nich jejich budoucnost by měly být oznámeny na začátku výuky SŠ s nějakými kritérii, podle kterých by se učilo… Moc bych chtěla vědět, jestli by tyto zkoušky složili všichni Ti, kteří přišli s nápadem nového konceptu…

        • No tak já vychodil chemickou průmku a zvládali jsme mít chemii a s ní spojený předměty a miimálně tři hodiny češtiny týdně. Ono je to taky o tom si správně vybrat školu, nebo pokud už si vyberu školu kde je češtiny míň tak se více připravovat doma. Ale mít hodinu týdně je dost silnej extrém, to bych na tu školu ani nevlezl 😉

  92. Dobrý den,
    Celkem zajímavý. Jak můžu udělat tento ”těžší” did. test, když jsem z předešlých dvou měl 43,47% u obou mi chyběl bod. Tak by mě zajímalo jakou chytrou hlavu napadlo udělat těžší didaktický testy. Díky

  93. Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat jestli je pravda že maturitní zkouška z českého jazyka 2015 bude těžší než předešlé zkoušky. Děkuji za odpověď.

  94. Dobrý den,
    je pravda že test roku 2015 bude těžší a jinak sestavený než dřívější testy?
    Děkuji za odpověď.

  95. Dobrý večer , chtěla jsem se zeptat kteří autoři čeští i světoví jsou důležití na didaktické testy .. Učím se z knižky Literatura v kostce .Děkuji

  96. Dobrý den , chtěla bych se zeptat ohledně didaktického testu , jestli se musím naučit také autory ze Starověké , Středověké či Antické literatury, neboť se učím jen České a světové autory z knížky Literatura v kostce , ptám se proto , abych nepodcenila přípravu . Děkuji za odpověď
    Laura

  97. Dobry den, je to tak, že ilustrační test 2015 bude podobný i ostatním testům co nás čekají do bodoucna ? Tim mám na mysli bodování, styl seřazení úloh atd. oproti starým testům 2014 a níž, děkuji

  98. Jak zjistim kolik bodu jsem získala, když na stránkách nova maturita.cz není nikde napsán počet bodů za konkrétní otázku ale pouze správné odpovědi. A co u otázek kde je třeba rozhodnout zda se jedná o fakt nebo doměnku nebo o skládání příběhu,.Kde mám teda najít konkrétní počet bodu,pro konkrétní otázku

  99. Dobrý den,
    jsem jedna ze studentek dálkového studia a 25 let za školy. Na jaře 2014 jsem maturovala. Bohužel jsem již 2 krát neudělala didaktický test z ČJ. Doma jsem všechny testy udělala BOHUŽEL PŘI ZKOUŠKÁCH JSEM POHOŘELA. Nyní se ještě více obávám z nové verze did.testu kde jsou otevřené otázky. Proč ti, kteří měli didakticé testy po staru, musí absolvovat nové testy? Jsou o dost horší. Přijde mi to nespravedlivé.Děkuji za odpověď.Martina

    • Dobrý den Martino,
      jsem na tom uplne stejne, taky mne to trápí, chodím do pripravneho kurzu i tam mi rekli ze se neda na to 100% pripravit, jen zkouset dokola didakticky testy a cist, ale je to porad ta sama pisnicka. Je to jako nocni mura, ktera mne porad pronasleduje, protoze je to posledni pokus. Budem si navzajem prat hodne stesti, proste to musime udelat. Jedina zkouska, ktera mi chybi.

  100. Dobrý den,
    chtěl bych se zeptat, kolik bodů se získá u úloh, kde je zisk max. 2,3 a 4? Myslím ty, kde budu mít třeba ze 4 správných možností 3 atd… Kolik třeba dostanu u úlohy č. 23 bodů, když udělám 2 chyby? Samozřejmě u DT pro rok 2015. Děkuji :/

    • Myslím si, že odečtou klidně i čtyři body, jelikož to tam není rozepsané, jako u předešlých výsledků. “Jsem nadšená”.

  101. Dobrý den,
    ráda bych se zeptala, jakým způsobem budou hodnoceny úlohy s podúlohami při maturitní zkoušce v tomto roce, tedy 2015. Budou hodnoceny stejným způsobem, jako v předchozích letech? tj. všechny odpovědi správně – 4 body, 3 správně-3 body apod.
    Objevil se zde totiž ne moc šťastný názor, že při zodpovězení byť i pouze 1 podúlohy nesprávně, nebude počítán ani jeden bod a automaticky získá dotyčný 0.
    Díky za odpověď

    • Nene, letos by to mělo být tak, že když máš všechny 4/4 správně, tak máš 2 body, 3/4 = 1 bod, 2 nebo 1 správně = 0 bodů

  102. Dobrý den, je pravda , že ilustrační testy jsou vždy lehči než testy v jarním termínu?Děkuji za odpověd

      • Děkuji, no ja to trenuji dokola ale naše třídní tvrdí , že tyto testy jsou těžší , jelikož tam jsou otevřené otázky :(..A více mě vyhovovaly předchozí testy jelikož každa otázka byla za dva body nechápu proč to změnili :/.

        • Naprosto souhlasím, Lucie. Já si zkoušel ilustrační test 2015 a neprošel jsem. Všechny předchozí testy ze starších ročníků jsem prošel cca 80% průměrně. Takže evidentně se někde ze strany školství stala chyba. Jsem zvědavý, kolik lidí letos neudělá.

          • taky jsem si zkoušela testy s minulých let a vždy jsem dala víc jak 75% ale ilustrační test z tohoto roku, který se mi zdál značně těžší, jsem dala na 43%, tím pádem jsem neprošla.

          • Zdravím, prosím o info, kde bych mohl najít ilustrační test 2015 z Čj? Na portáli novamaturita.cz jsem na něj nenarazil. Díky.

          • Taky jsem si dělal testy, první byl 2014- 67, 80 %, 2015- 43%, 44%, 46%, 57 %
            Testy jsou podlě mě o dost težší díky literatuře

          • Mám to úplně stejně. Testy z předešlých let minimálně na 75%, ale současné ilustrační testy? Katastrofa!

          • Jsem zvědavá i já.Dcera zkoušela testy z předešlých ročníků a taky na tom byla velice dobře s hodnocením. Tyhle testy jsou jiného charakteru a dá se říct,že obtížnější. sama mi hned po dokončenéí práce volala,že je to Děs!! ..těžké,těžké,těžké …a dost lidí to neudělá !!! Netuším,proč je potřeba to neustále měnit…jediný,kdo na to doplácí jsou ty děti.

          • Maturovala jsem loni – bez chyb 100%… po rozhovoru s kamarádkou, která byla zoufalá, protože ilustrační test 2015 je “šíleně těžkej” jsem ho vyzkoušela.. 80% – seděla jsem u PC a koukala na film, za 30 min. hotový.. co je tam těžkýho?

      • Ahoj. Ilustrační test byl stejný průser jako dnešní ostrá verze. Osobně si ale myslím, že byl jednodušší.
        Jsem z gymplu, na kterém studuju celkem úspěšně. Nemyslím si, že mi chybí rozhled, ale dobrý pocit z toho tedy nemám ani v nejmenším.
        Všichni hrotí Jidáše… Bibli jsem nečetla, znám ale tři hlavní postavy, nesouhlasím tedy, že by zrovna tohle byla největší přepadovka. Obecně v tom testu bylo mnoho diskutabilních věcí, které s adekvátní argumentací jdou (aspoň dle mého názoru) zpochybnit.
        Něco jsem tipla, něco jsem věděla. Snad to vyjde. :/ Přeju i všem ostatním, kteří mají dojem, že jdou znovu v září, aby jim body vyšly. 🙂
        PS: Slohovka byla fajnová, i když jsem nepsala HIMYM 😀

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *