Výsledky didaktického testu z češtiny 2018

Jaký byl maturitní didaktický test z českého jazyka a literatury 2018 v jarním termínu státní maturity? Podívejte se na výsledky a porovnejte si s nimi své vlastní výsledky, abyste zjistili, jak jste na tom. Výsledky didaktického testu jsou rovněž skvělé pro přípravu na další ostré termíny maturit. Všem maturantům přejeme u maturity z češtiny úspěch. NovýAmos.cz.

DIDAKTICKÝ TEST Z ČESKÉHO JAZYKA 2018 JARNÍ TERMÍN VÝSLEDKY

  • 1 B
  • 2 C
  • 3 chvíli, sypaly, ztemnělá, stinných
  • 4.1 NovýAmos.cz se přiklání k odpovědi A (pokud tvůrce úlohy považuje za jednoznačné vyplynutí z textu i faktografické údaje (Hynaisova opona, zlatá kaplička)
    4.2 N
    4.3 N
    4.4 N
  • 5 A
  • 6 D
  • 7.1 čistého vína
    7.2 trpělivost
  • 8. C
  • 9. A
  • 10 D
  • 11 B
  • 12 B
  • 13.1 D
    13.2 A
    13.3 C
  • 14.1 E
    14.2 A
    14.3 C
    14.4 D
    14.5 B
  • 15 C
  • 16 B
  • 17 Jenže dílny
  • 18.1 N
    18.2 N
    18.3 N
    18.4 N
  • 19 C
  • 20 A

ČTĚTE TAKÉ: Jak uspět u ústní zkoušky z českého jazyka u maturity?

  • 21 D
  • 22.1 N
    22.2 N
    22.3 N
    22.4 A
  • 23 A
  • 24 A
  • 25.1 navzdory
    25.2 tématu, vidění
  • 26 A
  • 27 B
  • 28.1 A
    28.2 A
    28.3 N
    28.4 A
  • 29.1 D 
    29.2 A
    29.3 F
    29.4 E
  • 30.1 bizarní
    30.2 umělými
  • 31 D
  • 32 B

Zadání didaktického testu z češtiny 2018

Orientační výsledky didaktického testu z českého jazyka vypracoval v den testu
Nový Amos. Oficiální výsledky jsou zveřejněny po zasedání validační komise
Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání, p. o.

 


Příspěvek byl publikován v rubrice Výsledky a jeho autorem je NovýAmos.cz. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

329 komentářů u “Výsledky didaktického testu z češtiny 2018

  1. Dobrý den, není u otázky 19 v odpovědi A a B chyba – chybějící čárka mezi slovy “vypravěč” a “Sergej” ? Takto to vyznělo jako,že vypravěč se jmenuje Sergej.
    Díky za odpověď

  2. Běžte do hajzlu s celým Cermatem!!!
    Člověk se učí autory, směry, lit. druhyna různé podstatné věci a vy tam dáte takové kraviny??Tohle není test o základních vědomostech, které by měl maturant vědět.
    Díky Vám budu opakovat ročník jenom skrz váše kraviny které neustále vymýšlíte!
    Vy chytráci co tady píšete jak jste si ho udělali po nekolika letech a jeste vám zbyl čas se vzpamatujte! Zkuste si sednou do te lavice a být pod stresem a kvůli nesmyslným otázkám a dlouhých článků ani test neztíháte.
    Zajímalo by mě, jak budou vypadat testy v následujících letech.. tohle už není normálníí!!!!!
    Akorát nás stresujete!!!!!!!!!!

  3. Fakt by mě zajímalo kdo tohle vymýšlel. Takových kravin.

    Navíc co v českém didakťáku dělá nějaký ruský příběh

  4. Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak je to s otázkou č. 14- porovnání vět do textu. Z 5 mám 3 dobře a D a C jsem prohodila. Mám aspoň nějaký bod nebo žádný?
    Děkuji moc

  5. Možná si někdo myslí, že když CERMAT tvoří zadání písemných testů na maturitu, tak by tam měli být normální, vzdělaní a rozumní lidé. Opak je však bohužel PRAVDOU. Pominu teď přijímací řízení na střední školy a gymnázia a budu hovořit pouze o didaktickém testu z češtiny Možná už to zde padlo a zastávám se toho názoru, že úloha, ve které měl student posoudit, zda z textu JEDNOZNAČNĚ vyplývá, že se daná divadelní hra konala v Národním divadle podle jména opony a nějaké zlaté kaple, je naprosto absurdní. Tento fakt vyplývá možná tak z vědomostí některých studentů a ne z výchozího textu. Chtěl bych tímto poprosit, aby se CERMAT konečně vzpamatoval a aspoň jednou se zamyslel nad každou úlohou, kterou chce dát na tyto písemné testy. Pardon, ale silně pochybuji, že by se v následujících letech našel student, který by se učil název každé části nějaké významné stavby. CERMAT by si měl uvědomit, že v takovém případě, vzhledem k povaze úlohy, logické uvažování nehraje absolutně žádnou roli. Možná to přijde někomu moc, ale doufám, že v následujících pár letech CERMAT už tuto funkci vykonávat nebude a nebudou tito TUPCI rozhodovat o životně důležitých věcech.
    Na závěr bych chtěl dodat, že také patřím ke studentům, kteří ví, že didaktický test zvládli a jde jim pouze o princip. Takže se buďto v CERMATU vzpamatujte a nebo běžte co nejrychleji a slušně řečeno do háje.

  6. Hledání: Hynais

    Dolní Bučice, opona Vojtěcha Hynaise, po 1871
    Jablonec nad Jizerou, sokolovna – SDO Podhoran, opona s motivy z Hynaisovy opony Národního divadla, Jan Lev, s. a., ztracena, doložena dobovou pohlednicí
    Praha, Národní divadlo, opona, Národ sobě, Vojtěch Hynais, 1883
    Praha, Semafor, parafráze Hynaisovy opony ND, Jiří Suchý, 2005

  7. Chtěla bych se zeptat, zda se mi bude počítat z otázky č. 7.1. Odpověď: pohár čistého vína… místo odpovědi: čistého víno..
    Budou to brát za chybu?

  8. Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak je to u otázky č.14(seřazování textu), jestli se za chybu nazapočítává žádný bod, protože u otázky není napsáno max. 3 body. Děkuji

  9. 4.1 NovýAmos.cz se přiklání k odpovědi A (pokud tvůrce úlohy považuje za jednoznačné vyplynutí z textu i faktografické údaje (Hynaisova opona, zlatá kaplička) . Tohle ma znamenat co ?? Pokud tvurce ulohy povazuje tak ano… Pokud ne tak ne ?? Takze mame panu tvurci videt do hlavy ? Tohle.povazuji za vtip a ocekaval bych nejakou omluvu ze je tato uloha spatne sestavena…

  10. Zdrávím. Netušíte jak je to s hodnocením otázky č.25? 2 podúlohy s tím, že v první podúloze se hledá jedno slovo a v druhé dvě. Max počet bodů 3

  11. Pokud by v textu bylo ze predstaveni bylo pod Cheopsovou pyramidou a otazka byla zda z textu jednoznacne vyplyva ze to bylo v egypte odpoved je NE !!!!! Pokud neco z textu vyplyva ma to poznat i clovek z marsu !!! Nevyplyva to z textu ale mych vedomosti !! Cermat by si mel uvedomit ze zase uz po 150 napsal spatne zadani !! Pokud se chcete ptat na autora opony v divadle nemam s tim problem. Tady je ale odpoved ne ! Prestante byt vsem k smichu! Ps mam bodu vice nez dost a znamku mi to neovlivni.. Jde mi pouze o princip…

    • Hledání: Hynais

      Dolní Bučice, opona Vojtěcha Hynaise, po 1871
      Jablonec nad Jizerou, sokolovna – SDO Podhoran, opona s motivy z Hynaisovy opony Národního divadla, Jan Lev, s. a., ztracena, doložena dobovou pohlednicí
      Praha, Národní divadlo, opona, Národ sobě, Vojtěch Hynais, 1883
      Praha, Semafor, parafráze Hynaisovy opony ND, Jiří Suchý, 2005

    • Hledání: Hynais

      První:Dolní Bučice, opona Vojtěcha Hynaise, po 1871
      Druhá:Jablonec nad Jizerou, sokolovna – SDO Podhoran, opona s motivy z Hynaisovy opony Národního divadla, Jan Lev, s. a., ztracena, doložena dobovou pohlednicí
      Třetí:Praha, Národní divadlo, opona, Národ sobě, Vojtěch Hynais, 1883
      Čtvrtá:Praha, Semafor, parafráze Hynaisovy opony ND, Jiří Suchý, 2005
      Pátá: Musée des Arts Decoratifs, Paříž.
      Kapliček je mraky. Lidé se tam modlí k Bohu.

    • Hynaisovy opony
      1)Dolní Bučice, opona Vojtěcha Hynaise, po 1871, nedochována
      2)Jablonec nad Jizerou, sokolovna – SDO Podhoran, opona s motivy z Hynaisovy opony Národního divadla, Jan Lev, s. a., ztracena, doložena dobovou pohlednicí
      3)Praha, Národní divadlo, opona, Národ sobě, Vojtěch Hynais, 1883
      4)Praha, Semafor, parafráze Hynaisovy opony ND, Jiří Suchý, 2005
      5) Musée des Art Décoratifs, Paříz, kopie

    • Hynaisovy opony
      1)Dolní Bučice, opona Vojtěcha Hynaise, po 1871, nedochována
      2)Jablonec nad Jizerou, sokolovna – SDO Podhoran, opona s motivy z Hynaisovy opony Národního divadla, Jan Lev, s. a., ztracena, doložena dobovou pohlednicí
      3)Praha, Národní divadlo, opona, Národ sobě, Vojtěch Hynais, 1883
      4)Praha, Semafor, parafráze Hynaisovy opony ND, Jiří Suchý, 2005
      5) Musée des Art Décoratifs, Paříz, kopie

    • Tento test počítá s obecným přehledem a pokud ho člověk má, tak ví, že pojmem Zlatá kaplička se Národní divadlo běžně nazývá a Hynaisova opona už byla jen taková drobná rada pro váhající. To, že něco z textu vyplývá neznamená, že je to tam přímo napsané, ale že je tam dostatek indícií aby to právě člověk mající potřebný přehled mohl s jistotou tvrdit.

    • Sice to tam není napsané, ale je tam “pražské publikum” a minimálně lidem, kteří byli v Praze dojde, že to bude ND, protože upřímně i když jsem v Praze byla jen jednou tak jiné divadlo v Praze neznám. Tohle by mohlo docvaknout všem. Je to jasné i když v textu není přímo název. 🙂

  12. Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat na otázku č. 29. Když mám správně pouze dva autory, mám dva body? Nebo se to počítá úplně jinak? 😀

  13. Jaký typ úlohy ANO/NE je tedy otázka číslo 4? Jak je to s body zrovna u této kontroverzní otázky? Děkuji.

  14. Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat, když jsem místo čistého vína napsala čisté víno, zda se mi to bude počítat jako chyba? Děkuji

  15. Dobrý den. V ÚLOZE 4. a 18. mám dvě dobře a dvě špatne odpovězeny otázky. Mám každou otázku za 1.bod?… a ještě prosím v úloze 29.mam 3 X správně odpovezeno-je to za 3 nebo 4 body? Moc dekuju za odpověď a přeji Hezký večer..

  16. Pokud jsou v odpovědi na otázku č. 3 napsána slova i s předložkou – na chvíli, o stinných – bude odpověď brána jako špatná?

  17. Zdravím, vysvětlí mi někdo, podle čeho v otázce 19 poznám, že zde Sergej nepromlouval? Už podle sdělení v poslední větě bez uvozovek (dramaturgové se do něho pustili) jsem si hned myslel, že následující dialog bude hádka mezi dramaturgy a Sergejem, na kterého sedí osoba mluvící: A kteří?; Ten je podle tebe nový?…; Kdo tady řekl jméno Nabokov?…; Pavle, kdyby ses narodil jako Rus,… ale zřejmě ne. Žádám o vysvětlení.

    • Sergej zde promlouval, ale není vypravěčem tohoto příběhu, čili správně je opravdu odpověď, že v textu mluvili tři postavy (Sergej je jednou z nich), ale vypravěč nezasáhl.

    • Sergej promlouval, ale v odpovědích A) a B) je chyták, že Sergej je označován za vypravěče.
      ” A) V přímé řeči promlouvají vypravěč příběhu Sergej a tři další postavy.
      B) V přímé řeči promlouvají vypravěč příběhu Sergej a dvě další postavy.”
      A jelikož Sergej není VYPRAVĚČ, tak obě odpovědi jsou špatně. Vypravěč textu je nějaký J. Němec- ruský člověk.

    • Zde nesedí jedna podstatná věc. Sergej není vypravěčem příběhu, takže se vyloučí možnost A a B. Se Sergejem pak promlouvají další dvě postavy ,takže správně je C. Abych se přiznal sám jsem napsal B a neuvědomil si, že Sergej není vypravěč.

    • Zde jde o to že Sergej není vypravěčem textu, jak jde poznat z toho, že v první části se jak o něm tak o dramaturzích hovoří ve třetí osobě, tedy o nich hovoří někdo jiný (vypravěč), v “rozhovoru” se čtenářem.

    • Tam jde o to že Sergej neni vypravěčem příběhu. Tudíž odpověď “V přímé řeči promlouvají vypravěč příběhu Sergej a další … postavy” nemůže být správná.
      Teda podle mě 🙂

    • odpověď zní, že promlouvají 3 postavy (Sergej, dramaturg a Pavel), ale ne vypravěč. Vypráví se v er-formě, čili vypravěč je mimo děj, nezapojuje se…

    • Nejde zde o to, že by Sergej nepromlouval, ale že není vypravěčem. Tudíž promlouvají tři osoby, ale vypravěč mezi nimi není.

    • Sergej promlouval, ale není vypravěčem příběhu. Dialog je tedy mezi min. 3 osobami a Sergej se účastní.

    • Ale Sergej promlouval. V otázce jde o to, že odpovědi A a B říkají, že promlouval VYPRAVĚČ příběhu Sergej (nikoliv Sergej, který ale v konverzaci/diskuzi promlouval). Proto musí být správná odpověď C (Sergej je jednou z “minimálně tří postav”).

  18. Jsem jediná, kdo u otázky 19 dal B? Měla jsem z toho pocit, že je to diskuse mezi Sergejem a dvěma dramaturgy … a ono je to C . Nicméně ať si to čtu dokola xkrát, pořád se mi to nějak nezdá 😀

    • No ja uvazoval nad tim celkem dlouho. A dal jsem správně C. Když to vezmete tak vypravěč už od prvniho textu neni pravě Sergei. ale někdo jiný a z toho by to davalo smysl ze vypravěč potom nevstupuje do toho rozhovoru. Ale celkově mi to prislo takove sporné, protoze se ptají vyloženě na text číslo 2. tímpadem kdyby se uvažovalo pouze o textu 2. tak by melo být B správně. Jako podle mě to bylo špatně objasněno v zadání. Každopádně berte to pouze jako teorii dalsiho maturanta.

    • Jediná určitě nejste. Přítel dal také “B” a dokonce se na to pak ptal učitelky a ta říkala také “B”. Za mě bych taky zvolila tuto variantu.

    • problém je v tom, že Sergej není vypravěč… takže mluví 3 osoby (Sergej, Pavel a minimálně ještě jeden)

    • Protože v “Bčku” je napsáno VYPRAVĚČ příběhu Sergej a dvě postavy, nikoliv Sergej a dvě postavy (už z první věty je jasné. že Sergej a vypravěč nejsou ta stejná osoba).

  19. Moje mamka maturovala před 28 lety a udělala tento test na 33 bodů. Trochu se stydím, že já maturuji letos a udělala jsem to jenom na 36 bodů.

  20. Dobrý den, kolik získám bodů u úlohy 3, když jsem opravila 3 slova dobře, ale jedno slovo jsem opravila, i když bylo v textu správně napsané.

  21. Mohu říct, že jsem studentem vysoké školy technického zaměření a i 3 roky po maturitě z ČJ, což je i doba, kterou jsem se již s vyukou češtiny nesetkal, tak bych dal tento didaktický test s přehledem a předchozích příprav. Přiznávám, že jsem předtím chodil na gymnázium, které Vás na maturitu připraví lépe. Tento komentář slouží spíše informativně a má poukázat na to, že to CERMAT težší neudělal. Úroveň mi příjde stejná jako v roce 2015 při mém didaktickém testu.

  22. Dobrý den, chci se zeptat, kolik dostanu bodů, když má v úloze 3 správně opravená 3 slova, ale opravila jsem i jedno, které bylo v textu správně. Děkuji za odpovědi.

  23. Dobrý den, měli jsme u úloh s otevřenou odpovědí zapisovat odpovědi v prvním padě, nebo tk, jak se vyskytly v textu? Např.: když bylo v textu slovo TÉMATU, uzná se jako správná odpověď i TÉMA?
    Děkuji.

  24. Dobrý den,

    .ráda bych se zeptala, jestli se počítá jako chyba, když mám u 7.1 jako odpověď ČISTÉ VÍNO namísto ČISTÉHO VÍNA.

    Předem děkuji za odpověď.

    • V zadání bylo přídavné jméno( čistého) a posdtatne jméno (vína) chtěli dvě slova, treba to uznají ale nevím nevim no … Otázka zněla jasně

  25. Dobrý den,
    zajímalo by mě, jak je to s bodováním u 29. otázky, kde můžete získat max 4 body. Šlo o přiřazení autorů k textu a z 4 dobře mám 3, tudíž získám 3 body, nebo jen 1 bod?
    Moc děkuji za odpověď, rozhoduje to o mém výsledku.

  26. Běžte do hajzlu s celou maturitou jenom tím zbytečně trápíte všechny. Se vám to pěkně zadává když jste dělali maturitu v roce raz dva a máte ji… Kokotským papírem se mi v hlavě nic nezmění

  27. Dobrý den, potřebovala bych vědět, zda se odečítají body z otevřených otázek z celkového hodnocení. Děkuji!

  28. Dobrý den,

    potřebovala bych zjistit, jestli se odečítají body u špatně zodpovězených otevřených otázek z celkového hodnocení. Děkuji!

  29. Uvědomil si někdo čas na jednu ulohu? Není ani 2minuty na úlohu. Do toho pichopit a přečíst texty. Jde zkoušku nebo o závody? V ulohach jsou věci které musí člověk zdůvodnit, zamyslet se. Stresovat se 60min je na pováženou zdravého rozumu.

    • Dnes jsem to psal, když jsem skončil, zbývalo mi ještě 10 minut, a to jsem nijak nepospíchal. Asi trošku záleží, co máte v hlavě.

    • Já ti nevím, ale test šel v klidu zvládnout během 45 minut včetně kontroly a přepsání (vlastní zkušenost). Ne každý je stejný, ale člověk, který si zaslouží maturitu, by měl být schopen to zvládnout ve vyměřeném čase. Ani nezmiňuji, že za určitých podmínek může být času více. Věřím tomu, že na mnohé úlohy se stačilo podívat jednou a výsledek byl jasný 🙂

    • Já třeba nikdy nestihl žádný zkušební didaktický test, ale vždy jsem ho i s absencí těch pár bodíku splnil… Stačilo by mi 10-15 min k dobru… Bohužel u maturity se dostaneš do stresu a oni tě zkoušejí z orientace v textu a ty v tom stresu se musíš ještě orientovat v těch jejich papírech… Kdyby všechny otázky, které se netýkají daných textů dali samostatně, tak žák bude v podvědomí v pohodě, jelikož ví, že mnoho otázek má vyplněných a má ještě mnoho času k dobru… Chápu důvody těchto testů, které budeš prakticky zažívat na vysoké škole neustále, ale když tě odradí hned na začátku je to docela škoda…

    • Přesně tak, ten didakťák není o ničem jiném, než to prostě stihnout. To netestuje znalosti, ale jestli to stihneš nebo ne! Řekneš si, jo touto úlohou se nebudu zdržovat, když ji nevím hned, jenže pak se zasekáš na nějakých později a už se k té první nestihneš vrátit…

    • Mně to tak hrozné nepřišlo. Když jsem byl u úlohy 30, zahlásil učitel, že zbývá posledních deset/pět minut (už se nepamatuju). Stihl jsem akorát udělat poslední dvě úlohy, pak doplnit jednu/dvě úlohy, kde mi zbývalo najít ještě jedno slovo a byl konec.

    • Přesně tak, maturovala jsem minulý rok a ten čas je opravdu šibeniční. Nejde si to ani zkontrolovat. A v tom stresu vážně síla.

      • Přidám se na stranu těch, co to stihli. Přišlo mi to úplně v pohodě, za 45 minut i s kontrolou, ještě jsme tam na sebe všichni házeli ksichty poslední minuty, jak už jsme se nudili a komise nás nemohla pustit ven.
        Myslím si, že se docela vyplatí si nějaký ten didakťák z minulých let vyzkoušet nanečisto. Ať pak člověk ví, po čem jít, co nemusí tolik hrotit a kde ušetří čas.

    • Je mi téměř 40 let dodělávám si maturitu dálkově na ZŠ a SOU jsem měl z češtiny vždy za 3 nebo 4 , tento test jsem dal na 29 bodů , bez toho abych se češtině byť jen jednu hodinu věnoval … úroveň toho testu je směšná ve srovnání třeba s matematikou

  30. Není otázka 4.1 sporná? Hynaisova opona je opravdu v Národním divadle. Ale to si člověk musí domyslit a nevyčte to z textu. Hodně lidí dalo NE, protože nevěděli, jestli se mají řídit znalostmi nebo textem.

    • Moderní tanec světové úrovně ovládl zlatou kapličku po dva lednové večery.

      Zlatá kaplička ve spojení s pražským publikem je myslím víc než jednoznačná.

    • V tom textu bylo také uvedeno, že moderní tanec ovládl zlatou kapličku, takže to opravdu sporné není.

    • Já třeba dal, že to nevyplývá z textu. Sice vím, že Hynaisova opona je v Národním divadle, ale v textu to jednoznačně nezaznělo. A pokud vím, tak zadání říkálo, že to má JEDNOZNAČNĚ vyplývat.

    • Hledání: Hynais

      Dolní Bučice, opona Vojtěcha Hynaise, po 1871
      Jablonec nad Jizerou, sokolovna – SDO Podhoran, opona s motivy z Hynaisovy opony Národního divadla, Jan Lev, s. a., ztracena, doložena dobovou pohlednicí
      Praha, Národní divadlo, opona, Národ sobě, Vojtěch Hynais, 1883
      Praha, Semafor, parafráze Hynaisovy opony ND, Jiří Suchý, 2005

    • Mám to stejně. Taky jsem dala, že to z textu nevyplývá. Štve mě na tom to, že nevíme, jestli se máme řídit znalostmi, nebo informacemi z textu. Třeba u přijímacích zkoušek na vysokou školu, kam se hlásím, by to jednoznačně bylo NE. Tady zase ano. Špatně zadaná úloha.

  31. Prosím, jak se počítají částečně správně zodpovězené úlohy?

    max. 4b >> 4 a 3 podúlohy za 4b, 2 podúlohy za 3b, 1 podúloha za 2b
    max. 2b >> 4 a 3 podúlohy za 2b, 2 a 1 za 1b

    ???

    Moc děkuji za odpověď.

  32. Jsem na gymplu a cvičné didakťáky z minulých maturit, co nám dávali, jsem vždycky měla tak na 78%, prostě pohodka a u tohodle jsem ráda jestli budu mít vůbec tu hranici 22 bodů. Fakt díky CERMAT, tleskám.

  33. Jedna ironická poznámka. Už vidím zástupy studentů, jak se odvolávají kvůli otázce 4.1, protože se jim zdála nejednoznačná 😀

  34. U otazky č. 7.1 jsem napsala pohár čistého vína.Bude mi tato odpoved uznána,kdyz tam ma byt jenom čistého vína?

  35. Chci se zeptat, když u cvičení číslo 4 jsem ze 4 slov s pravopisnou chybou našla jen 2 , zda je každé za jeden bod či nikoliv.
    Předem děkuji za odpověď .

  36. Dobrý den,
    mám dotaz ohledně otázky č.13. Napsala jsem jednu odpověď ze 3 dobře a jednu špatně, poslední jsem vynechala. Nejsem si jistá, jestli tedy za cvičení dostanu jeden bod nebo žádný. Děkuji

  37. A co 18.4? Kdo je účastník besedy? Přece i ten, který tu besedu vede, nebo se mýlím?
    Toto slovíčkaření opravdu nesnáším…

    • Nikdo z účastníků neodmítá považovat Nabokova za ruského autora, protože tento spisovatel napsal všechna svá díla v emigraci, tudíž je bezpředmětné řešit, kdo je účastníkem besedy.

      • Ono jde spíše o to rozumně si rozložit práci, na více než polovinu otázek, které se vztahovaly k textům zvládneš odpovědět bez jeho přečtení, mě osobně připadalo 60 minut dostatečných, sám jsem byl hotov po 45 minutách a to ani nechodím na gympl.

      • Asi chtějí zjistit, jestli někdo, kdo chce maturitu z češtiny, zvládá hlouběji porozumět textu.

  38. S tím 4.1. si opravdu dělají legraci, že ?
    Termín: “Jednoznačně vyplývá” označuje : něco jednoznačně vyplývajícího, NE něco o čem si dle indícií můžeme myslet, že je pravda. Musí to být jednoznačné !!!!

    Protestuji ! I když jsem prošel s cca 70%. Tohle není fér. Přezkoušejte se v Cermatu v termínech pro Krista.

    • Jmenuj divadla, kde jinde visí Hynaisova opona (pokud někde ano, tak o tom ví minimum lidí a většina si vybaví ND). Já dal ANO kvůli Hynaisovi, mě to přišlo jasný.

        • Přesně tak, a nezáleží odkud jste nebo jakou školu studujete. Já jsem z Ostravy na soukromce. Nevidím důvod proč by se tato otázka měla dál pitvat, zcela jednoznačně odkazuje na Národní divadlo…

      • Podle mě je jedno, jestli vám to přišlo jasné nebo ne.
        Já se o Hynaisovi v čestině neučil a už vůbec nevyplývá z textu, že to 100% musí ND být.
        Tady se není o čem bavit.

        • Nic ve zlém, ale podle mě se téměř nikdo o Hynaisovi neučil (a už vůbec ne v češtině). Prostě to patří ke všeobecnému přehledu. A i když zrovna tuhle otázku někdo neví, tak se snad daly ty body získat jinde. 😉

        • Tak s Vaškem naprosto souhlasím, řídila jsem se podle toho co vyplývá z textu, i když jsem chtěla dát ANO odpověděla jsem, že NE jelikož to z textu nevyplývalo. Jedná se o práci z textem a né o to co si člověk k tomu domýšlí.

    • souhlasím. jednoznačně to z toho nevyplývá, protože je k tomu potřeba vědět i další nepřímá informace. i když by to Hynaisovu oponu člověk znát měl, neznamená to automaticky, že to vědí všichni. to jednoznačně jednoznačné není.

    • Musím s tebou nesouhlasit a nechápu, jak to vůbec někdo může považovat za nejednoznačnou odpověď. Zlatá kaplička a Hynaisova opona jsou natolik jednoznačné, že bych je dal téměř do rovnítka se samotným spojením Národní divadlo.

      Maturita není jenom o nadrcení se literární teorie, pravopisu a gramatiky, člověk s maturitou musí mít i základní všeobecný přehled.

      Setkal jsem se dnes i s protesty proti úloze, kde se objevil srpen 68′, tomu také nerozumím.

      • Jsem návstavbář a ještě k tomu dálkově, učňák jsem dochodila před 10lety a i tak se mi zdá, že podle indicí bylo naprosto zřejmé, že se jedná o národní divadlo. Myslím, že takové znalosti patří do všeobecných znalostí, které by měl každý znát. Stejně jako již zmiňovanou narážku na 1968…

    • Pravda. Učitelé učí, že v Cermat testech si nesmíme nic domýšlet. Pokud to není v textu výslovně napsáno, tak je odpověď N.

    • Lidem, kteří mají přehled a dokáží si spojit 2 a 2 dohromady, by řešení mělo být jasné. To, že odpověď neznají všichni, je snad účel úlohy, ne ? To se mají ptát na to, kolik má člověk prstů na noze? Věřím, že i tak by se našli někteří, kteří by nevěděli, a následně protestovali. Maturita by měla oddělit úspěšné od neúspěšných. Fakt, že je maturita úplně pro každého, je špatně.

      Budu velmi zklamaný, pokud doktor CERMAT vážně zamýšlel odpověď ne, byl by to výsměch všem, kteří mají přehled, a dali ano.

    • Upřímně,byla tam ještě jedna nápověda.
      “Konečně pražské publikum po dlouhých pěti letech zhlédnout další skvost z tvorby bratrů Bubeníčkových.”
      Každý ví,že Národní divadlo vyhořelo. Už jenom tohle vám mohlo napovědět. Hynaisova opona,zlatá kaplička..
      Docela dost z textu vyčtete. Navíc o Národním divadlu se učí od prvního stupně základní školy. Nemusíte nutně chodit na gymnázium,abyste měl tyto znalosti.

  39. Pokud si vy v CERMATU myslíte že na odborných školách se učíme tady ty kraviny tak jste na velkém omylu, protože takový kraviny který jste tam tento rok daly tyjo fakt byste si to mohli odpustit. Budu si na vás stěžovat jestli to neudělám!!!

    • No, neříkám, že mi to nedalo zabrat ten didakťák, ale věř mi, že to dokáže udělat i člověk ze střední odborné. A navíc stížnosti jsem slyšel i od kamarádů z gymplu.

    • Chodím na chemickou sš a mám 50 bodů. Ne vše jsme se učili, ale maturita je snad i všeobecný prehled. Pokud jej nemáte, vaše chyba.

      • Nevím na co si hraješ, ale každé mu jde něco jiného.. a nemusíš hned takhle vyskakovat.. a machrovat, že se ti něco povedlo..

    • Ty “kraviny” by měl každý znát, to, že někoho škola na maturitu nepřipraví není chyba Cermatu. Kdyby tu maturitu dávali každému zadarmo, nemělo by smysl jí dělat. Asi na to prostě nemá úplně každý, to je podstata.

      (*dali, shoda podmětu s přísudkem je učivem 5. třídy ZŠ, nikoli odborné školy)

    • S tím nic nenaděláš stěžovat si můžeš klidně na nádraží leda by ses osobně znal s ministrem školství + měl nějaký opravdu vlivný finanční obnos

      CERMAT taky nemám rád protože je to zbytečnost… ale nedivilm se že jste nespokojen když ani neumíte gramatiku. Cermat je skupina lidí a tak se píše DALI a ne dalY

      • Jako lidi nevim, OSP jsem dal na nějakejch 71p a tohle budu rád, když udělám… Nešlo ani tak o málo času, ale přišlo mi, že pro středoškoláka tam bylo “více” možností odpovědí.

    • Ty by ses měl nejprve naučit gramatiku… A interpunkce ti taky nic neříká, co? Za to CERMAT nemůže. 😀 -_-

    • Neucili jste se to na odborne skole možná proto, ze například obkrocne rýmy, přídavná jména, predlozky, literatura, hlasky a pravopis se učí uz na základní škole.

  40. Dobrý den, zajímalo by mě bodování otázek s volbou A/N. Dále by mě zajímalo, jestli vadí když jsem u otázky 25.2 napsala místo “tématu” pouze “téma”?
    Poslední otázka (nejspíše hloupá) je ta, když jsem u odpovědi v otázce 30.1 místo bizarní napsala bizardní? Zní to tak,ale pravopis je asi důležitější, že?
    Děkuji, hezký den

    • U té otázky 30.1 mám úplně stejný problém. Prostě s tím “d” to jde líp “do huby”. Docela by mě zajímalo, jestli to uznají nebo ne, protože se pohybuji na hranici (ne)úspěšnosti.

    • U 30.1 jsem napsal úplně to samé. Nevím proč, s tím “d” mi to přišlo úplně automatické. Těžko říci, snad to uznají.

    • Pokud se nepletu tak otázky A/N se bodují nasledovně .
      4 dobře 2 b.
      3 dobře 1 b.
      2 dobře 0 b.
      1 dobře 0 b.
      0 dobře 0 b.

      • v minulých letech bývávalo:
        4-3 správně = 2 body
        2-1 správně = 1 bod
        0 správně = 0 bodů
        Tak by to (doufám) mělo být i letos

        • U každé otázky je právě jiné. Rozděluje se to podle obtížnosti otázek. Ale nevím, jak poznám, která je která

    • Dobrý den , také sem u odpovědi 30.1 asi napsala bizardní místo bizarní. Chtěla bych se zeptat zda to bude uznáno nebo ne .
      Děkuji.

      • Lidi, slovo “bizardní” vám jednoznačně Cermat neuzná, protože to slovo neexistuje, to “d” v tom slově je ošklivá chyba. Asi jako kdyby někdo napsal “samozdřejmě”, to je humus. To vám opravdu neuznají. Mimochodem nechápu, jak jste mohli opsat to slovo špatně, když se vyhledávalo v textu.

        • Simi, jste si jista, že bizarDní bude uznáno? Jsem na hraně a tenhle bod nebod dost možná rozhodne.

  41. Chci se zeptat jak se počítají body u otázky č.4? Když mám jen dvě odpovědi dobře.Poté u otázky č.18 když mám jednu chybu a stejně tak u otázky č.22 a č.28.
    Předem děkuji za odpověď.

      • Je to z nějakého věrohodného zdroje? Vím, že dříve byly 2 správně odpovědi za 0 bodů, ale teď mi to rozhodne o (ne)úspěchu.

        • to mně také ale když jsem si zkoušel testy z mynulích ročníků a následně je opravoval, tak se jednotlivá hodnocení lišily…Tak si taky počkám na to jestli jsem to udělal, nebo ne.

        • 21000 (tzn. 4 správné odpovědi = 2 body; 3 správné odpovědi = 1 bod; 2 a méně správných
          odpovědí = 0 bodů) – úlohy ověřující elementární vědomosti a dovednosti na úrovni učiva
          základní školy nebo znalostní úlohy ověřující běžné středoškolské učivo.
           21100 (tzn. 4 správné odpovědi = 2 body; 3 a 2 správné odpovědi = 1 bod; 1 a 0 správných
          odpovědí = 0 bodů) – úlohy ověřující základní vědomosti a dovednosti, při jejichž řešení je ale
          třeba pozorně přečíst delší text, jsou časově náročnější a vyžadují větší pozornost žáka.
           22100 (tzn. 4 a 3 správné odpovědi = 2 body; 2 správné odpovědi = 1 bod; 1 a 0 správných
          odpovědí = 0 bodů) – úlohy ověřující standardní vědomosti a dovednosti, které se obvykle
          vztahují k náročnějšímu textu nebo jejichž alternativy jsou formulovány tak, že vyžadují větší
          míru soustředění.

          Řekla bych, že bys měl mít bod, ale nechci kecat.. Je to z oficiálních stránek maturit. Snad ti to vyjde! 🙂

          • Prosím Vás, nevíte která otázka z letošního testu patří do které z těchto skupin?
            Děkuji

    • vše/4 odpovědi správně – 2 body
      3 správně – 1 bod
      2 správně – 1 bod
      1 správně – 0 bodů
      vše špatně – 0 bodů

      • Je to z nějakého věrohodného zdroje? Vím, že dříve byly 2 správně odpovědi za 0 bodů, ale teď mi to rozhodne o (ne)úspěchu.

      • Jste si tím jista? Mám u 4. otázky 2 dobře a mám 21 bodů. Pokud by tohle bylo za bod, mám 22. Máte to z nějakého ověřeného zdroje?

    • V minulých letech bylo:
      celkem max. 2 body
      4 a 3 podúlohy 2b.
      2 a 1 podúlhy 1b.
      0 podúloh 0b.

  42. Dobrý den, u úlohy 25.1 a 25.2 je max počet 3 body, je za tu první jeden bod a za druhou body dva? Nebo 1.5 a 1.5?

  43. Dobrý den,

    Chtěl bych se zeptat, kolik bodů se dává u úloh na ANO/NE za 2 správně a 2 špatné odpovědi? 1 nebo 0?

    A v otázce 30.1. měla být odpověď bizarní. Nechápu proč, ale nějak mi tam vklouzlo “d” a napsal jsem bizardní. To mi asi těžko uznají, že?

  44. Dobrý den,
    letos jsem psal maturitní test a jsem si téměř jistý, že 11 je: hodiny a žíly. Můžete prosím zdůvodnit Vaše rozhodnutí?

    • Taky to tam mám 😀 Ale je to blbost. Hlas hodin tvrdě do tmy slité bije, jež (tma) zvířena zní zvukem kovovým. K hodinám se to zájmeno prostě nehodí. Ani slovo zvířenA, spíš zvířeny. Nedávalo by to smysl.

    • Koukněte se na sloveso za podtřženým slovem jež. Zvířena – musí to být slovo čísla jednotného (tma je zvířena). Za druhým podtrženým slovem jež jsou slovesa scvrkají a schnou – tudíž musí být přísudek čísla množného (žíly se scvrkají a schnou).

      • Mně v tom stresu místo “zvířit” vyvstala na mysli zvěřina. 😀 Takže jsem si řekl, že to jež je stejně ve špatném tvaru a nevěděl jsem, jak dál. Mám to špatně, dal jsem taky hodiny. Stres je mocný nepřítel. :/

  45. MOC moc prosím o odpověd’.
    Ve 3. cvičení jsem napsala všechna slova opravená dobře, akorát jsem to zapsala přesně takto: chvíly – chvíli, sypali – sypaly, ztemělá – ztemnělá, stiných – stinných.
    Myslíte, že mi to uznají? 🙁
    Děkuji za odpověd’.

  46. Studuji náročnou technickou školu, kde na češtinu moc času není. Matiku mám za 1 nebo 2, ale tohle bude nejlépe za 4 (se štěstím). Nejsme gymnázia, tohle by si mohl Cermat odpustit.

    • Studuji náročnou technickou školu a matiku mám za 1. Tohle bude za 2. Nejsme sakra gymnázia!

      • studuji náročnou zdravotnickou školu, tohle bude za 2 😉 a to na češtinu prosím pěkně celý 4 roky docela kašlu… tak nevím, jestli za to úplně může Cermat 🙂

    • Ale výsledek bude stejný – budete mít maturitu. Má se to snad rozlišovat na “lehčí” a “těžší” maturitu pro gymnazisty? Papír budete mít jak vy, tak gymnazista stejný. Měřte stejným metrem, kolego techniku 🙂

  47. Dobrý den,
    jaké je prosím bodové hodnocení, pokud mám u ANO/NE otázek pouze tři správné odpovědi?

  48. Zdravím. Cermatu mám už opravdu dost!! Věděl jsem u otázky číslo 4, že Hynaisova opona je v Národním divadle ale i přes to jsem dal možnost NE. To z toho dúvodu, že z textu JEDNOZNAČNĚ vypLývají tyto informace: Divadlo je v Paze, je zde Hynaisova opona a nazývá se kaplička. Že je to divadlo národní už ví člověk na základě svých vědomostí a ne na základě vědomostí z textu !!!!! Nejde mi o body těch mám dost a se známkou mi to nepohne. Jde mi pouze o princip. Pokud uznáte pouze možnost A tak to považuji za naprostý výslech. Pokud chcete stavět úlohy na znalosti divadel ptejte se přímo na název divadla a ne na to, co vyplynulo z textu. Pokud by to z textu vyplynulo měl by to poznat člověk, který včera přistál z marsu. Tento člověk by poznal ze jde o divadlo v Praze s H. oponou se zlatou kaplickou. Nebudte jesitni a vsem pro smich a zkuste jednou uznat svoji chybu :)))

    • Test je založenej na všeobecných znalostech, proto tam byli i spisovatelé, kupodivu obecně známí.. základní info o národním divadle by měl vědět každej.. neřeknu, kdyby to bylo nějaký divadlo v Brně, co nikdo nezná.. ale nevědět tohle je celkem ostuda

    • To je jak kdybys řekl, že otázky týkající se přiřazení autora k dílu nezáleží na vědomostech. Každý průměrně inteligentní člověk ví, že ta opona je v Národním.. neříkám, že nejsem na*raná z některých úloh, ale nevidím problém, proč by tam A nemohlo být (sama jsem ho tam dala 😀 a byla bych fakt vzteklá, kdyby mi ho neuznali..)

      • Tvrzení, že každý průměrně inteligentní člověk ví o této oponě je podle mě pitomost. Nikdy v životě jsem o žádné takové oponě neslyšel a nemyslím si, že se řadím k podprůměrně inteligentním. Jinak didakťák za mě docela v pohodě a na 22 bodů se to zvládnout určitě dalo.

        • I kdybyste nevěděl, kdo namaloval oponu v Národním divadle, určitě musíte vědět, co je “zlatá kaplička”. Základní znalost Čecha.

          • Tak já věděla, kdo tu oponu namaloval (nebo mi to došlo), ale co je zlatá kaplička nevím – a neví to ani moje mamča – z Prahy fakt nejsme, ale jsme z Ústí nad Labem

      • Nikdo neříká že by člověk neměl vědět že je to Národní divadlo, ale v textu nebylo řečeno že se jedná o Národní tudíž to z textu nevyplynulo! Samozřejmě jsem věděla že se jedná o Národní divadlo, ale dala jsem NE, protože to v textu není napsáno. Bodů mám dost, ale jde o ten princip…

    • Souhlas. Národní divadlo nemá na rozdíl od autorů nic společného s češtinou a určitě nikdo nemá v osnovách, abychom se učili o Hynaisově oponě (výtvarná výchova možná) a nebo o kapličce (dějepis? pokud vůbec). Nejde o žádné obecné znalosti. O všech zmíněných autorech jsme se učili v literatuře.

      • Národní divadlo podle Vás nemá nic společného s češtinou? Kde to žijete? A v osnovách jazyka českého toto učivo rozhodně je, celá historie divadla, ne jen ND.

        • Mohl jsem se učit o historii divadla, ne o jeho oponě. Přiznávám, že je známá, ale 1) nevím jestli nějaké další divadlo v Praze nemá stejnojmennou oponu (pojmenovanou klidně jen z úcty)
          2) I tak nemá jméno opony nic společného z češtinou.
          A nějaké starší pojmenování divadla také neznám. My jsme se učili o významných autorech a inscenacích. Ne o jeho stavbě. TA nemá s češtinou NIC společného. Je to jako kdybych po vás chtěl jméno vysokého spisovatele s typickým knírem a přezdívkou “Rudy”. Taky byste to do testu nedávali a tyká se to jeho vzhledu a jména. 😉

    • Naprosto souhlasím. Měla jsem to také tak. Hned mi bylo jasné, že se jedná o Národní divadlo, ale z textu to jasně nevyplývalo, a tak jsem zvolila možnost N. Nechápu že je kolem toho takový povyk. Zadání znělo tak jak znělo 🙂

    • Dobrý den,

      od člověka který přistál z Marsu se asi nebude vyžadovat maturitní zkouška z češtiny. Ten by nejspíš neznal nejen informace o národním divadle, ale ani Prahu nebo význam slov divadlo, kaplička, opona. Takže nějaké informace potřebujete vždy.
      Zlatá kaplička je vžité alternativní pojmenování, označující pouze Národní divadlo, a nelze to zaměnit s žádným jiným divadlem. V žádném případě se tedy nejedná o “divadlo s kapličkou,” ale přímo o zlatou kapličku, stejně jako dům na 1600 Pennsylvania Avenue nazýváme Bílý dům. Proto z textu (ano, v kombinaci s vaším kulturním přehledem) jednoznačně vyplývá, že představení se konalo v Národním divadle. To bych já mohl tvrdit, že z textu jednoznačně nevyplývá ani kde se představení konalo, protože to, že Praha je město jsou moje vědomosti nikoli informace z textu a zkouška byla přece o pochopení textu, a ne o zeměpisu.

      Maturant

  49. 4.1 je ROZHODNĚ “N”

    “Rozhodněte o každém tvrzení, zda JEDNOZNAČNĚ VYPLÝVÁ z textu 1”

    V textu NENÍ absolutně zmíněno, že se představení uskutečnilo v Národním divadle! Ano vy Pražáčci o tom můžete něco vědět, ALE stejně máme vycházet podle VÝCHOZÍHO TEXTU! Ne podle skutečnosti.

    • Jsem z Brna, a přesto vím, že autorem opony v Národním divadle je Vojtěch Hynais. Pokud by byla odpověď N, je tato otázka opravdu zavádějící. Kulturní přehled je potřeba, nesnažte se to uhrát na “Pražáčky”.

      • Naprostý souhlas. Klidně bych tam dal otázku “Kdo je autorem opony v ND” aniž by k tomu byl nějakej text.
        Kdo něco takovýho neví, maturitu z češtiny bych mu nedal. A že se divadlo netýká literatury? Jak může někdo tohle vyblít …Divadla jsou nedílnou součástí dramatu, což je druh literatury, a v každý učebnici češtiny je aspoň pár řádek o založení a o budově samotné.
        Nikdy předtím jsem si nedělal jedinej didakťák a tehle mám cca na 85% s časovou rezervou na konci. Ano, chodím sice na gymnázium, ale tohle jsem zvládnul bez sebemenší přípravy a to na školu kašlu a na češtině mám 25ti procentní absenci. Takže si myslím, že kdybyste se, vy chytráci, aspoň dva dny koukly na pravopis a lit. historii místo smažení LoLka, nad 60% byste to napsali jak hovno a nemuseli jste tu teď brečet a stěžovat si.
        P.S. Taky nejsem z Prahy.

        • Jsem si natipoval že to je A 😀 a asi to mám zřejmě dobře, věděl jsem že s nama bude určitě cermat nějak vyje*avat 😀

        • Já si právě myslím, že je opravdu hezké od Cermatu, že si jména nemusíme cucat z prstu. Mě historie nikdy nezajímala a o kulturu se nezajímám (leckdo mě má za barbara), ale tohle (i když mám k Praze hodně daleko a nikdy jsem v ní nebyl) jsem prostě věděl. Navíc to tam bylo tak šikovně zvýrazněno, lépe nám to naznačit nemohli. 🙂

    • Podle mě to tady CERMAT opět pokazil. Já mám osobně ano. Myslím, že by měli uznat oboje, protože je to dost blbě položená otázka.

    • “Jednoznačně vyplývá z textu” neznamená že to tam přečteš. proto je tam “vyplývá”. a jiné divadlo v praze s touhle oponou asi není ne? tak je to jednoznačné…. nevidím problém

    • Sorry jako, ale po celé republice se učí, že v Národním divadl visí Hynaisova opona. Nechápu, co tu zkoušíte 😀

    • Přesně tak! Ve škole do nás taky furt drtí, že se musíme řídit textem a nic nedomýšlet!! Řešení otázky je sporné.

      • V minulých didaktických testech u otázek s podúlohama ano a ne ,to bylo většinou že 4 a 3 správně za dva body a 2 a 1 podúloha za jeden bod. Tzn. jedna chyba za 2 body a dvě chyby za jeden bod.

    • na strankach “novamaturita” jsou spravne odpovedi z cermatu z minulich rocniku, kolikrat je to bodovany 4->2b / 2,3 -> 1b / 1,0-> 0b….. tak si myslim ze se to dozvime az to opravi….

  50. Dobrý den, chtěla bych se zeptat jestli se uznají nějaké body za úlohu č3. Když mi tam chybí 1 slovo. Děkuji

    • Zdravím, dostanete body 3. Způsob hodnocení těchto úloh můžete najít v oficiálních klíčích od Cermatu z minulých let. Nápadně je toto cvičení ohodnoceno čtyřmi body (4 slova).

      • Zdravím , mohu se zeptat zda si jste jistý když mám ze 4 slov 2 (s pravopisnou chybou )zda je každé za 1 bod , nebo zda je to stejné jako u ano , ne

  51. Když jsem u otázky 30.2 napsala umělý a ne umělými, bude mi bod neuznán? Nikde tam není psáno, že se přídavné jméno musí psát ve tvaru z původního textu.

    Děkuji

  52. Zdravím, je moc velká chyba, když jsem napsala v otázce 25.2 “téma” místo “tématu”? Děkuji.

  53. Dle mé kontroly (pokud beru do povědomí, že někde mi strhnou bod), bych měla mít minimálně 32 bodů. Takže zřejmě v pohodě 🙂

  54. Dobrý den,chci se zeptat,u 3 cviceni v dt mám správně jen 3 slova mají být 4 chci se zeptat kolik za to bude bodu?,děkuji.

    • Zdravím, za každé správně opravené slovo je jeden bod.. Tudíž to budou pro Vás 3 body, tak nám to bylo vysvětleno 🙂 .

        • Ale stejně je to s prominutím naprostá blbost… Když tam chtějí vědět přísloví, které s Čj naprosto nesouvisí a já jim ho tam napíšu aspoň celé… A neuznají to o jedno slovo…

          • Nevím teda, vždy jsem slýchal “pohár čistého vína”, tak jsem napsal “pohár čistého vína. A bylo nás takových více…

        • Sicco – nebylo tam “podmět a přísudek”, ale “přídavné a podstatné jméno”. Já napsal “pohár čistého vína”, protože je to u nás v rodině ustálené spojení. Samozřejmě, pouze “čistého vína” je správně, ale i s tím pohárem/sklenicí by to mohli uznávat… Napsalo to celkem dost lidí.

  55. V případě ze sem u úlohy 29 přiřadil 3 aurory znamená to že mám 3 body? V úloze 25 mám jednu věc že 3 čili 1 bod? A když jsem v úloze 17 napsal jenže dílny se? A v úloze 13 mám ze tří dobre 2 čili 2 body? A v úloze 3 ze čtyř slov mám jedno znamená to jeden bod? Děkuji hezky den

  56. Dobrý den. Chtěl jsem se zeptat, jestli u všech cvičení na A/N přijdu o bod za jednu chybu nebo se u některého cvičení toleruje jedna chyba, jako tomu občas bylo v minulých didaktických testech?

  57. Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli mi budete počítat slovo témata, zazmatkovala jsem a místo tématu jsem napsala témata…

    • V první řadě bych poznamenal, že NovýAmos.cz neopravuje didaktické testy. Tudíž, pokud tu u komentářů nesedí človíček z Cermatu, dostane se vám pouze názoru, faktu nikoliv. Dle mého názoru je tato odpověď chybná (sic je to absurdní, ale známe Cermat).

  58. Dobrý den, mohu se zeptat, když jsem napsala čistého vína, ale nenapsala jsem trpělivost, budu mít 1 bod, nebo 0? Děkuji

  59. Zdravím , zajímalo by mě jak je to hodnocené pokud jsou v otázkách A/N , pouze 2 správně odpovědi a 2 špatné. Je za to aspoň 1 bod?

  60. Když za čtyři správné odpovědi u rozhodování ANO/NE dostanu dva body, tak kolik bodů dostanu za dvě správné ze čtyř? Nula nebo jeden?

  61. Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda nevíte, podle kterého typu hodnocení se hodnotí “dichotomicke úlohy”, tedy úlohy 4,18,22,28 ?
    Dočetla jsem se, ze se tyto úlohy, kde se vyzaduji odpovedi ano/ne, dělí na tři typy podle obtížnosti.

  62. Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat, když jsem do otevřené otázky napsala místo “umělými” jen “uměle” nebo místo “tématu” jen “téma”, bude se to počítat? Děkuju za odpověď.

  63. Dobrý den, prosím, jak se bodují úlohy ANO/NE (většinou za 2 body)? Když mám správně 3 ze 4 odpovědí, získávám už jen jeden bod? Děkuji!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *