Výsledky didaktického testu z češtiny 2018

 

Jaký byl maturitní didaktický test z českého jazyka a literatury 2018 v jarním termínu státní maturity? Podívejte se na výsledky a porovnejte si s nimi své vlastní výsledky, abyste zjistili, jak jste na tom. Výsledky didaktického testu jsou rovněž skvělé pro přípravu na další ostré termíny maturit. Všem maturantům přejeme u maturity z češtiny úspěch. NovýAmos.cz.

DIDAKTICKÝ TEST Z ČESKÉHO JAZYKA 2018 JARNÍ TERMÍN VÝSLEDKY

  • 1 B
  • 2 C
  • 3 chvíli, sypaly, ztemnělá, stinných
  • 4.1 NovýAmos.cz se přiklání k odpovědi A (pokud tvůrce úlohy považuje za jednoznačné vyplynutí z textu i faktografické údaje (Hynaisova opona, zlatá kaplička)
    4.2 N
    4.3 N
    4.4 N
  • 5 A
  • 6 D
  • 7.1 čistého vína
    7.2 trpělivost
  • 8. C
  • 9. A
  • 10 D
  • 11 B
  • 12 B
  • 13.1 D
    13.2 A
    13.3 C
  • 14.1 E
    14.2 A
    14.3 C
    14.4 D
    14.5 B
  • 15 C
  • 16 B
  • 17 Jenže dílny
  • 18.1 N
    18.2 N
    18.3 N
    18.4 N
  • 19 C
  • 20 A

ČTĚTE TAKÉ: Jak uspět u ústní zkoušky z českého jazyka u maturity?

  • 21 D
  • 22.1 N
    22.2 N
    22.3 N
    22.4 A
  • 23 A
  • 24 A
  • 25.1 navzdory
    25.2 tématu, vidění
  • 26 A
  • 27 B
  • 28.1 A
    28.2 A
    28.3 N
    28.4 A
  • 29.1 D
    29.2 A
    29.3 F
    29.4 E
  • 30.1 bizarní
    30.2 umělými
  • 31 D
  • 32 B

Zadání didaktického testu z češtiny 2018

Orientační výsledky didaktického testu z českého jazyka vypracoval v den testu
Nový Amos. Oficiální výsledky jsou zveřejněny po zasedání validační komise
Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání, p. o.

329 comments

Beamy

Dobrý den, není u otázky 19 v odpovědi A a B chyba – chybějící čárka mezi slovy „vypravěč“ a „Sergej“ ? Takto to vyznělo jako,že vypravěč se jmenuje Sergej.
Díky za odpověď

Kk

Běžte do hajzlu s celým Cermatem!!!
Člověk se učí autory, směry, lit. druhyna různé podstatné věci a vy tam dáte takové kraviny??Tohle není test o základních vědomostech, které by měl maturant vědět.
Díky Vám budu opakovat ročník jenom skrz váše kraviny které neustále vymýšlíte!
Vy chytráci co tady píšete jak jste si ho udělali po nekolika letech a jeste vám zbyl čas se vzpamatujte! Zkuste si sednou do te lavice a být pod stresem a kvůli nesmyslným otázkám a dlouhých článků ani test neztíháte.
Zajímalo by mě, jak budou vypadat testy v následujících letech.. tohle už není normálníí!!!!!
Akorát nás stresujete!!!!!!!!!!

Václav

Fakt by mě zajímalo kdo tohle vymýšlel. Takových kravin.

Navíc co v českém didakťáku dělá nějaký ruský příběh

Vendula

Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak je to s otázkou č. 14- porovnání vět do textu. Z 5 mám 3 dobře a D a C jsem prohodila. Mám aspoň nějaký bod nebo žádný?
Děkuji moc

Pokulan

Možná si někdo myslí, že když CERMAT tvoří zadání písemných testů na maturitu, tak by tam měli být normální, vzdělaní a rozumní lidé. Opak je však bohužel PRAVDOU. Pominu teď přijímací řízení na střední školy a gymnázia a budu hovořit pouze o didaktickém testu z češtiny Možná už to zde padlo a zastávám se toho názoru, že úloha, ve které měl student posoudit, zda z textu JEDNOZNAČNĚ vyplývá, že se daná divadelní hra konala v Národním divadle podle jména opony a nějaké zlaté kaple, je naprosto absurdní. Tento fakt vyplývá možná tak z vědomostí některých studentů a ne z výchozího textu. Chtěl bych tímto poprosit, aby se CERMAT konečně vzpamatoval a aspoň jednou se zamyslel nad každou úlohou, kterou chce dát na tyto písemné testy. Pardon, ale silně pochybuji, že by se v následujících letech našel student, který by se učil název každé části nějaké významné stavby. CERMAT by si měl uvědomit, že v takovém případě, vzhledem k povaze úlohy, logické uvažování nehraje absolutně žádnou roli. Možná to přijde někomu moc, ale doufám, že v následujících pár letech CERMAT už tuto funkci vykonávat nebude a nebudou tito TUPCI rozhodovat o životně důležitých věcech.
Na závěr bych chtěl dodat, že také patřím ke studentům, kteří ví, že didaktický test zvládli a jde jim pouze o princip. Takže se buďto v CERMATU vzpamatujte a nebo běžte co nejrychleji a slušně řečeno do háje.

Lukáš

Dobrý den,
chtěl bych se zeptat jak moc vadí pokud křížky nejsou z rohu do rohu ?

Pavel

Jsem jediný, komu připadá úloha číslo 19 jako zcela pochybná?

Zuzana Henken

Hledání: Hynais

Dolní Bučice, opona Vojtěcha Hynaise, po 1871
Jablonec nad Jizerou, sokolovna – SDO Podhoran, opona s motivy z Hynaisovy opony Národního divadla, Jan Lev, s. a., ztracena, doložena dobovou pohlednicí
Praha, Národní divadlo, opona, Národ sobě, Vojtěch Hynais, 1883
Praha, Semafor, parafráze Hynaisovy opony ND, Jiří Suchý, 2005

T

Chtěla bych se zeptat, zda se mi bude počítat z otázky č. 7.1. Odpověď: pohár čistého vína… místo odpovědi: čistého víno..
Budou to brát za chybu?

Jan

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak je to u otázky č.14(seřazování textu), jestli se za chybu nazapočítává žádný bod, protože u otázky není napsáno max. 3 body. Děkuji

X

4.1 NovýAmos.cz se přiklání k odpovědi A (pokud tvůrce úlohy považuje za jednoznačné vyplynutí z textu i faktografické údaje (Hynaisova opona, zlatá kaplička) . Tohle ma znamenat co ?? Pokud tvurce ulohy povazuje tak ano… Pokud ne tak ne ?? Takze mame panu tvurci videt do hlavy ? Tohle.povazuji za vtip a ocekaval bych nejakou omluvu ze je tato uloha spatne sestavena…

Martin

Zdravím, mohu poprosit, jak se hodnotí úloha 14? Děkuji

Milan

Zdrávím. Netušíte jak je to s hodnocením otázky č.25? 2 podúlohy s tím, že v první podúloze se hledá jedno slovo a v druhé dvě. Max počet bodů 3

lada

Pokud by v textu bylo ze predstaveni bylo pod Cheopsovou pyramidou a otazka byla zda z textu jednoznacne vyplyva ze to bylo v egypte odpoved je NE !!!!! Pokud neco z textu vyplyva ma to poznat i clovek z marsu !!! Nevyplyva to z textu ale mych vedomosti !! Cermat by si mel uvedomit ze zase uz po 150 napsal spatne zadani !! Pokud se chcete ptat na autora opony v divadle nemam s tim problem. Tady je ale odpoved ne ! Prestante byt vsem k smichu! Ps mam bodu vice nez dost a znamku mi to neovlivni.. Jde mi pouze o princip…

    Zuzana Henken

    Hledání: Hynais

    Dolní Bučice, opona Vojtěcha Hynaise, po 1871
    Jablonec nad Jizerou, sokolovna – SDO Podhoran, opona s motivy z Hynaisovy opony Národního divadla, Jan Lev, s. a., ztracena, doložena dobovou pohlednicí
    Praha, Národní divadlo, opona, Národ sobě, Vojtěch Hynais, 1883
    Praha, Semafor, parafráze Hynaisovy opony ND, Jiří Suchý, 2005

    Zuzana Henken

    Hledání: Hynais

    První:Dolní Bučice, opona Vojtěcha Hynaise, po 1871
    Druhá:Jablonec nad Jizerou, sokolovna – SDO Podhoran, opona s motivy z Hynaisovy opony Národního divadla, Jan Lev, s. a., ztracena, doložena dobovou pohlednicí
    Třetí:Praha, Národní divadlo, opona, Národ sobě, Vojtěch Hynais, 1883
    Čtvrtá:Praha, Semafor, parafráze Hynaisovy opony ND, Jiří Suchý, 2005
    Pátá: Musée des Arts Decoratifs, Paříž.
    Kapliček je mraky. Lidé se tam modlí k Bohu.

    Zuzana Henken

    Hynaisovy opony
    1)Dolní Bučice, opona Vojtěcha Hynaise, po 1871, nedochována
    2)Jablonec nad Jizerou, sokolovna – SDO Podhoran, opona s motivy z Hynaisovy opony Národního divadla, Jan Lev, s. a., ztracena, doložena dobovou pohlednicí
    3)Praha, Národní divadlo, opona, Národ sobě, Vojtěch Hynais, 1883
    4)Praha, Semafor, parafráze Hynaisovy opony ND, Jiří Suchý, 2005
    5) Musée des Art Décoratifs, Paříz, kopie

    Zuzaka

    Hynaisovy opony
    1)Dolní Bučice, opona Vojtěcha Hynaise, po 1871, nedochována
    2)Jablonec nad Jizerou, sokolovna – SDO Podhoran, opona s motivy z Hynaisovy opony Národního divadla, Jan Lev, s. a., ztracena, doložena dobovou pohlednicí
    3)Praha, Národní divadlo, opona, Národ sobě, Vojtěch Hynais, 1883
    4)Praha, Semafor, parafráze Hynaisovy opony ND, Jiří Suchý, 2005
    5) Musée des Art Décoratifs, Paříz, kopie

    Dutohlav

    Tento test počítá s obecným přehledem a pokud ho člověk má, tak ví, že pojmem Zlatá kaplička se Národní divadlo běžně nazývá a Hynaisova opona už byla jen taková drobná rada pro váhající. To, že něco z textu vyplývá neznamená, že je to tam přímo napsané, ale že je tam dostatek indícií aby to právě člověk mající potřebný přehled mohl s jistotou tvrdit.

    Klára

    Sice to tam není napsané, ale je tam „pražské publikum“ a minimálně lidem, kteří byli v Praze dojde, že to bude ND, protože upřímně i když jsem v Praze byla jen jednou tak jiné divadlo v Praze neznám. Tohle by mohlo docvaknout všem. Je to jasné i když v textu není přímo název. 🙂

zuzi

Dobrý den,
uznáte, když jsem jsem v otázce 25.2 napsala téma a ne tématu jak bylo v textu
děkuji

Eliska

Dobrý den,
chtěla bych se zeptat na otázku č. 29. Když mám správně pouze dva autory, mám dva body? Nebo se to počítá úplně jinak? 😀

Kristýna

Můžete mi někdo prosím napsat za kolik bodů je jaká známka ? Vyšlo mi 30 bodů …

Štěpánka

Jaký typ úlohy ANO/NE je tedy otázka číslo 4? Jak je to s body zrovna u této kontroverzní otázky? Děkuji.

Klára

Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, když jsem místo čistého vína napsala čisté víno, zda se mi to bude počítat jako chyba? Děkuji

Tomas

Dobrý den. V ÚLOZE 4. a 18. mám dvě dobře a dvě špatne odpovězeny otázky. Mám každou otázku za 1.bod?… a ještě prosím v úloze 29.mam 3 X správně odpovezeno-je to za 3 nebo 4 body? Moc dekuju za odpověď a přeji Hezký večer..

:)

Chtěla bych se zeptat jestli bude probíhat oponentura testu ?

Beny44

Pokud jsou v odpovědi na otázku č. 3 napsána slova i s předložkou – na chvíli, o stinných – bude odpověď brána jako špatná?

Ondra

Dobrý den, jak se prosím hodnotí otázka se skládáním textu?

Sergej vypravec

Zdravím, vysvětlí mi někdo, podle čeho v otázce 19 poznám, že zde Sergej nepromlouval? Už podle sdělení v poslední větě bez uvozovek (dramaturgové se do něho pustili) jsem si hned myslel, že následující dialog bude hádka mezi dramaturgy a Sergejem, na kterého sedí osoba mluvící: A kteří?; Ten je podle tebe nový?…; Kdo tady řekl jméno Nabokov?…; Pavle, kdyby ses narodil jako Rus,… ale zřejmě ne. Žádám o vysvětlení.

Daniela

Jsem jediná, kdo u otázky 19 dal B? Měla jsem z toho pocit, že je to diskuse mezi Sergejem a dvěma dramaturgy … a ono je to C . Nicméně ať si to čtu dokola xkrát, pořád se mi to nějak nezdá 😀

Eliška

Moje mamka maturovala před 28 lety a udělala tento test na 33 bodů. Trochu se stydím, že já maturuji letos a udělala jsem to jenom na 36 bodů.

LL

Dobrý den, kolik získám bodů u úlohy 3, když jsem opravila 3 slova dobře, ale jedno slovo jsem opravila, i když bylo v textu správně napsané.

D

Mohu říct, že jsem studentem vysoké školy technického zaměření a i 3 roky po maturitě z ČJ, což je i doba, kterou jsem se již s vyukou češtiny nesetkal, tak bych dal tento didaktický test s přehledem a předchozích příprav. Přiznávám, že jsem předtím chodil na gymnázium, které Vás na maturitu připraví lépe. Tento komentář slouží spíše informativně a má poukázat na to, že to CERMAT težší neudělal. Úroveň mi příjde stejná jako v roce 2015 při mém didaktickém testu.

Michaela

Dobrý den, chtěla bych se zeptat jestli mi odečtou body u 25.2 když tam mám jen tématu děkuji

Kate

Dobrý den, chci se zeptat, kolik dostanu bodů, když má v úloze 3 správně opravená 3 slova, ale opravila jsem i jedno, které bylo v textu správně. Děkuji za odpovědi.

Blanka

Dobrý den, měli jsme u úloh s otevřenou odpovědí zapisovat odpovědi v prvním padě, nebo tk, jak se vyskytly v textu? Např.: když bylo v textu slovo TÉMATU, uzná se jako správná odpověď i TÉMA?
Děkuji.

Dominika

Dobrý den,

.ráda bych se zeptala, jestli se počítá jako chyba, když mám u 7.1 jako odpověď ČISTÉ VÍNO namísto ČISTÉHO VÍNA.

Předem děkuji za odpověď.

Michaela

Dobrý den,
uznáváte i pohár čistého vína nebo jen čistého vína?

Nikol

Dobrý den,
zajímalo by mě, jak je to s bodováním u 29. otázky, kde můžete získat max 4 body. Šlo o přiřazení autorů k textu a z 4 dobře mám 3, tudíž získám 3 body, nebo jen 1 bod?
Moc děkuji za odpověď, rozhoduje to o mém výsledku.

Karina

Běžte do hajzlu s celou maturitou jenom tím zbytečně trápíte všechny. Se vám to pěkně zadává když jste dělali maturitu v roce raz dva a máte ji… Kokotským papírem se mi v hlavě nic nezmění

Lina

Dobrý den, pokud jsem u otázky 30.2 napsala umělý místo umělými, přičte se mi bod?

Barbora

Dobrý den, potřebovala bych vědět, zda se odečítají body z otevřených otázek z celkového hodnocení. Děkuji!

Barbora

Dobrý den,

potřebovala bych zjistit, jestli se odečítají body u špatně zodpovězených otevřených otázek z celkového hodnocení. Děkuji!

Nevíte někdo jestli vadí, že jsem psal u těch chybných slov v cv. 3 i ta špatná???

Lukas

Uvědomil si někdo čas na jednu ulohu? Není ani 2minuty na úlohu. Do toho pichopit a přečíst texty. Jde zkoušku nebo o závody? V ulohach jsou věci které musí člověk zdůvodnit, zamyslet se. Stresovat se 60min je na pováženou zdravého rozumu.

    Tomáš

    Zřejmě jste nezkoušel scia 😀

    Richard

    Dnes jsem to psal, když jsem skončil, zbývalo mi ještě 10 minut, a to jsem nijak nepospíchal. Asi trošku záleží, co máte v hlavě.

    Karla

    Já ti nevím, ale test šel v klidu zvládnout během 45 minut včetně kontroly a přepsání (vlastní zkušenost). Ne každý je stejný, ale člověk, který si zaslouží maturitu, by měl být schopen to zvládnout ve vyměřeném čase. Ani nezmiňuji, že za určitých podmínek může být času více. Věřím tomu, že na mnohé úlohy se stačilo podívat jednou a výsledek byl jasný 🙂

    Oliver

    Já třeba nikdy nestihl žádný zkušební didaktický test, ale vždy jsem ho i s absencí těch pár bodíku splnil… Stačilo by mi 10-15 min k dobru… Bohužel u maturity se dostaneš do stresu a oni tě zkoušejí z orientace v textu a ty v tom stresu se musíš ještě orientovat v těch jejich papírech… Kdyby všechny otázky, které se netýkají daných textů dali samostatně, tak žák bude v podvědomí v pohodě, jelikož ví, že mnoho otázek má vyplněných a má ještě mnoho času k dobru… Chápu důvody těchto testů, které budeš prakticky zažívat na vysoké škole neustále, ale když tě odradí hned na začátku je to docela škoda…

    soptik

    To je pravda,kdo vymyslel státní maturity měl by si je jít sám vyzkoušet.Akorát to stresuje.

    Franta

    Přesně tak, ten didakťák není o ničem jiném, než to prostě stihnout. To netestuje znalosti, ale jestli to stihneš nebo ne! Řekneš si, jo touto úlohou se nebudu zdržovat, když ji nevím hned, jenže pak se zasekáš na nějakých později a už se k té první nestihneš vrátit…

    Václav

    Mně to tak hrozné nepřišlo. Když jsem byl u úlohy 30, zahlásil učitel, že zbývá posledních deset/pět minut (už se nepamatuju). Stihl jsem akorát udělat poslední dvě úlohy, pak doplnit jednu/dvě úlohy, kde mi zbývalo najít ještě jedno slovo a byl konec.

    Lenka

    Přesně tak, maturovala jsem minulý rok a ten čas je opravdu šibeniční. Nejde si to ani zkontrolovat. A v tom stresu vážně síla.

      Tereza

      Přidám se na stranu těch, co to stihli. Přišlo mi to úplně v pohodě, za 45 minut i s kontrolou, ještě jsme tam na sebe všichni házeli ksichty poslední minuty, jak už jsme se nudili a komise nás nemohla pustit ven.
      Myslím si, že se docela vyplatí si nějaký ten didakťák z minulých let vyzkoušet nanečisto. Ať pak člověk ví, po čem jít, co nemusí tolik hrotit a kde ušetří čas.

    Student

    Je mi téměř 40 let dodělávám si maturitu dálkově na ZŠ a SOU jsem měl z češtiny vždy za 3 nebo 4 , tento test jsem dal na 29 bodů , bez toho abych se češtině byť jen jednu hodinu věnoval … úroveň toho testu je směšná ve srovnání třeba s matematikou

Vašek

Není otázka 4.1 sporná? Hynaisova opona je opravdu v Národním divadle. Ale to si člověk musí domyslit a nevyčte to z textu. Hodně lidí dalo NE, protože nevěděli, jestli se mají řídit znalostmi nebo textem.

Kristýna

Můžu se zeptat, co mi vychází za známku když mám 72%?

Simona

Dobry den , nevíte jak je bodování u otázky 3?
děkuji

Jana

U otázky č. 7 mám jen vína. Uznají mi to?

Michal

Když jsem u otázky č. 3 měl dvě slova správně a dvě špatně, budu mít alespoň 2 body?

Petr

Prosím, jak se počítají částečně správně zodpovězené úlohy?

max. 4b >> 4 a 3 podúlohy za 4b, 2 podúlohy za 3b, 1 podúloha za 2b
max. 2b >> 4 a 3 podúlohy za 2b, 2 a 1 za 1b

???

Moc děkuji za odpověď.

Veronika

U otazky č. 7.1 bude mi uznáno kdyz jsem napsala pohár čistého vína?Dekuji za odpoved

Anonym

Jsem na gymplu a cvičné didakťáky z minulých maturit, co nám dávali, jsem vždycky měla tak na 78%, prostě pohodka a u tohodle jsem ráda jestli budu mít vůbec tu hranici 22 bodů. Fakt díky CERMAT, tleskám.

Tereza

Za kolik procent je 2?

Maturant2k18

Jedna ironická poznámka. Už vidím zástupy studentů, jak se odvolávají kvůli otázce 4.1, protože se jim zdála nejednoznačná 😀

Veronika

U otazky č. 7.1 jsem napsala pohár čistého vína.Bude mi tato odpoved uznána,kdyz tam ma byt jenom čistého vína?

an

Uznají mi „čisté víno“ místo „čistého vína“?

Tereza Nguyenová

Chci se zeptat, když u cvičení číslo 4 jsem ze 4 slov s pravopisnou chybou našla jen 2 , zda je každé za jeden bod či nikoliv.
Předem děkuji za odpověď .

Pavlína

Dobrý den,
mám dotaz ohledně otázky č.13. Napsala jsem jednu odpověď ze 3 dobře a jednu špatně, poslední jsem vynechala. Nejsem si jistá, jestli tedy za cvičení dostanu jeden bod nebo žádný. Děkuji

Marta

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, za kolik procent jsou jaké známky..

Matěj

Uznají mi, když mám v úloze č. 3 napsané i to špatné slovo (chvíly-chvíli)?

Zuzana

Jak je to s hodnocením 29? Jestliže mám 1 dobře ze 4.
Předem děkuji.

(gytu)

A co 18.4? Kdo je účastník besedy? Přece i ten, který tu besedu vede, nebo se mýlím?
Toto slovíčkaření opravdu nesnáším…

    Markéta

    Nikdo z účastníků neodmítá považovat Nabokova za ruského autora, protože tento spisovatel napsal všechna svá díla v emigraci, tudíž je bezpředmětné řešit, kdo je účastníkem besedy.

    Petr

    Asi je tak cestina založená. Jde jim spise na chytat! Nesmyslně dlouhé texty a jen 60 minut?

      Viktor

      Ono jde spíše o to rozumně si rozložit práci, na více než polovinu otázek, které se vztahovaly k textům zvládneš odpovědět bez jeho přečtení, mě osobně připadalo 60 minut dostatečných, sám jsem byl hotov po 45 minutách a to ani nechodím na gympl.

      Václav

      Asi chtějí zjistit, jestli někdo, kdo chce maturitu z češtiny, zvládá hlouběji porozumět textu.

janca

Když je např. ta 18 bodována 2 body, je za každou podotázku 0,5bodu?

Honza

S tím 4.1. si opravdu dělají legraci, že ?
Termín: „Jednoznačně vyplývá“ označuje : něco jednoznačně vyplývajícího, NE něco o čem si dle indícií můžeme myslet, že je pravda. Musí to být jednoznačné !!!!

Protestuji ! I když jsem prošel s cca 70%. Tohle není fér. Přezkoušejte se v Cermatu v termínech pro Krista.

    maturant2k18

    Jmenuj divadla, kde jinde visí Hynaisova opona (pokud někde ano, tak o tom ví minimum lidí a většina si vybaví ND). Já dal ANO kvůli Hynaisovi, mě to přišlo jasný.

    ajakajak

    souhlasím. jednoznačně to z toho nevyplývá, protože je k tomu potřeba vědět i další nepřímá informace. i když by to Hynaisovu oponu člověk znát měl, neznamená to automaticky, že to vědí všichni. to jednoznačně jednoznačné není.

    Nodrick

    Musím s tebou nesouhlasit a nechápu, jak to vůbec někdo může považovat za nejednoznačnou odpověď. Zlatá kaplička a Hynaisova opona jsou natolik jednoznačné, že bych je dal téměř do rovnítka se samotným spojením Národní divadlo.

    Maturita není jenom o nadrcení se literární teorie, pravopisu a gramatiky, člověk s maturitou musí mít i základní všeobecný přehled.

    Setkal jsem se dnes i s protesty proti úloze, kde se objevil srpen 68′, tomu také nerozumím.

      Daniela

      Jsem návstavbář a ještě k tomu dálkově, učňák jsem dochodila před 10lety a i tak se mi zdá, že podle indicí bylo naprosto zřejmé, že se jedná o národní divadlo. Myslím, že takové znalosti patří do všeobecných znalostí, které by měl každý znát. Stejně jako již zmiňovanou narážku na 1968…

    Vašek

    Pravda. Učitelé učí, že v Cermat testech si nesmíme nic domýšlet. Pokud to není v textu výslovně napsáno, tak je odpověď N.

    Problémi :3

    Lidem, kteří mají přehled a dokáží si spojit 2 a 2 dohromady, by řešení mělo být jasné. To, že odpověď neznají všichni, je snad účel úlohy, ne ? To se mají ptát na to, kolik má člověk prstů na noze? Věřím, že i tak by se našli někteří, kteří by nevěděli, a následně protestovali. Maturita by měla oddělit úspěšné od neúspěšných. Fakt, že je maturita úplně pro každého, je špatně.

    Budu velmi zklamaný, pokud doktor CERMAT vážně zamýšlel odpověď ne, byl by to výsměch všem, kteří mají přehled, a dali ano.

    An

    Upřímně,byla tam ještě jedna nápověda.
    „Konečně pražské publikum po dlouhých pěti letech zhlédnout další skvost z tvorby bratrů Bubeníčkových.“
    Každý ví,že Národní divadlo vyhořelo. Už jenom tohle vám mohlo napovědět. Hynaisova opona,zlatá kaplička..
    Docela dost z textu vyčtete. Navíc o Národním divadlu se učí od prvního stupně základní školy. Nemusíte nutně chodit na gymnázium,abyste měl tyto znalosti.

Kamos97

Pokud si vy v CERMATU myslíte že na odborných školách se učíme tady ty kraviny tak jste na velkém omylu, protože takový kraviny který jste tam tento rok daly tyjo fakt byste si to mohli odpustit. Budu si na vás stěžovat jestli to neudělám!!!

    Zvědavec

    Co přesně je myšleno tou vaší ‘kravinou’?

    Maturant2k18

    No, neříkám, že mi to nedalo zabrat ten didakťák, ale věř mi, že to dokáže udělat i člověk ze střední odborné. A navíc stížnosti jsem slyšel i od kamarádů z gymplu.

    Nik

    Neučili jsme se to ani na gymplu..

    Lenka

    Chodím na chemickou sš a mám 50 bodů. Ne vše jsme se učili, ale maturita je snad i všeobecný prehled. Pokud jej nemáte, vaše chyba.

    Kuliš

    Ty “kraviny” by měl každý znát, to, že někoho škola na maturitu nepřipraví není chyba Cermatu. Kdyby tu maturitu dávali každému zadarmo, nemělo by smysl jí dělat. Asi na to prostě nemá úplně každý, to je podstata.

    (*dali, shoda podmětu s přísudkem je učivem 5. třídy ZŠ, nikoli odborné školy)

    Wowowowow

    S tím nic nenaděláš stěžovat si můžeš klidně na nádraží leda by ses osobně znal s ministrem školství + měl nějaký opravdu vlivný finanční obnos

    CERMAT taky nemám rád protože je to zbytečnost… ale nedivilm se že jste nespokojen když ani neumíte gramatiku. Cermat je skupina lidí a tak se píše DALI a ne dalY

    Tvůj Profesor

    Tak to seš jinej odborník. Možná si měl jít na nematuritní obor, kamílku.

      Petr

      Jako lidi nevim, OSP jsem dal na nějakejch 71p a tohle budu rád, když udělám… Nešlo ani tak o málo času, ale přišlo mi, že pro středoškoláka tam bylo „více“ možností odpovědí.

    Max

    Ty by ses měl nejprve naučit gramatiku… A interpunkce ti taky nic neříká, co? Za to CERMAT nemůže. 😀 -_-

    Míša

    Neucili jste se to na odborne skole možná proto, ze například obkrocne rýmy, přídavná jména, predlozky, literatura, hlasky a pravopis se učí uz na základní škole.

Kateřina

Dobrý den, zajímalo by mě bodování otázek s volbou A/N. Dále by mě zajímalo, jestli vadí když jsem u otázky 25.2 napsala místo „tématu“ pouze „téma“?
Poslední otázka (nejspíše hloupá) je ta, když jsem u odpovědi v otázce 30.1 místo bizarní napsala bizardní? Zní to tak,ale pravopis je asi důležitější, že?
Děkuji, hezký den

Klára

Chci se zeptat jak se počítají body u otázky č.4? Když mám jen dvě odpovědi dobře.Poté u otázky č.18 když mám jednu chybu a stejně tak u otázky č.22 a č.28.
Předem děkuji za odpověď.

    Klára

    U otázek anoXne se to počítá: 1chyba=1bod tzn. že víc než jedna chyba je 0 bodů

    Tereza

    Za ctyri spravne – 2 body
    3 a 2 spravne – 1 bod
    1 a 0 spravne – 0 bodu

      Franta

      Je to z nějakého věrohodného zdroje? Vím, že dříve byly 2 správně odpovědi za 0 bodů, ale teď mi to rozhodne o (ne)úspěchu.

        Aleš

        to mně také ale když jsem si zkoušel testy z mynulích ročníků a následně je opravoval, tak se jednotlivá hodnocení lišily…Tak si taky počkám na to jestli jsem to udělal, nebo ne.

        Adela

        21000 (tzn. 4 správné odpovědi = 2 body; 3 správné odpovědi = 1 bod; 2 a méně správných
        odpovědí = 0 bodů) – úlohy ověřující elementární vědomosti a dovednosti na úrovni učiva
        základní školy nebo znalostní úlohy ověřující běžné středoškolské učivo.
         21100 (tzn. 4 správné odpovědi = 2 body; 3 a 2 správné odpovědi = 1 bod; 1 a 0 správných
        odpovědí = 0 bodů) – úlohy ověřující základní vědomosti a dovednosti, při jejichž řešení je ale
        třeba pozorně přečíst delší text, jsou časově náročnější a vyžadují větší pozornost žáka.
         22100 (tzn. 4 a 3 správné odpovědi = 2 body; 2 správné odpovědi = 1 bod; 1 a 0 správných
        odpovědí = 0 bodů) – úlohy ověřující standardní vědomosti a dovednosti, které se obvykle
        vztahují k náročnějšímu textu nebo jejichž alternativy jsou formulovány tak, že vyžadují větší
        míru soustředění.

        Řekla bych, že bys měl mít bod, ale nechci kecat.. Je to z oficiálních stránek maturit. Snad ti to vyjde! 🙂

    Michaela Sadková

    vše/4 odpovědi správně – 2 body
    3 správně – 1 bod
    2 správně – 1 bod
    1 správně – 0 bodů
    vše špatně – 0 bodů

    Chytrá Hlava

    V minulých letech bylo:
    celkem max. 2 body
    4 a 3 podúlohy 2b.
    2 a 1 podúlhy 1b.
    0 podúloh 0b.

Šárka

Dobrý den, u úlohy 25.1 a 25.2 je max počet 3 body, je za tu první jeden bod a za druhou body dva? Nebo 1.5 a 1.5?

Franta

Dobrý den,

Chtěl bych se zeptat, kolik bodů se dává u úloh na ANO/NE za 2 správně a 2 špatné odpovědi? 1 nebo 0?

A v otázce 30.1. měla být odpověď bizarní. Nechápu proč, ale nějak mi tam vklouzlo „d“ a napsal jsem bizardní. To mi asi těžko uznají, že?

Jakub Louda

Dobrý den,
letos jsem psal maturitní test a jsem si téměř jistý, že 11 je: hodiny a žíly. Můžete prosím zdůvodnit Vaše rozhodnutí?

    Adela

    Taky to tam mám 😀 Ale je to blbost. Hlas hodin tvrdě do tmy slité bije, jež (tma) zvířena zní zvukem kovovým. K hodinám se to zájmeno prostě nehodí. Ani slovo zvířenA, spíš zvířeny. Nedávalo by to smysl.

    Čj guru

    Koukněte se na sloveso za podtřženým slovem jež. Zvířena – musí to být slovo čísla jednotného (tma je zvířena). Za druhým podtrženým slovem jež jsou slovesa scvrkají a schnou – tudíž musí být přísudek čísla množného (žíly se scvrkají a schnou).

      Riddy

      Mně v tom stresu místo „zvířit“ vyvstala na mysli zvěřina. 😀 Takže jsem si řekl, že to jež je stejně ve špatném tvaru a nevěděl jsem, jak dál. Mám to špatně, dal jsem taky hodiny. Stres je mocný nepřítel. :/

Lucka

MOC moc prosím o odpověd‘.
Ve 3. cvičení jsem napsala všechna slova opravená dobře, akorát jsem to zapsala přesně takto: chvíly – chvíli, sypali – sypaly, ztemělá – ztemnělá, stiných – stinných.
Myslíte, že mi to uznají? 🙁
Děkuji za odpověd‘.

Jáá

Studuji náročnou technickou školu, kde na češtinu moc času není. Matiku mám za 1 nebo 2, ale tohle bude nejlépe za 4 (se štěstím). Nejsme gymnázia, tohle by si mohl Cermat odpustit.

zbynek

Dobrý den chci se zeptat kdy se budou vědět výsledky ? Děkuji

Natálie

Dobrý den,
jaké je prosím bodové hodnocení, pokud mám u ANO/NE otázek pouze tři správné odpovědi?

Pavla

Dobrý den, uznají mi, když jsem místo umělými napsala „s umělými přísadami“? Děkuji.

Král obecný

24 bodů těsně 😀 letos to bylo těžký ..

Nastvany

Zdravím. Cermatu mám už opravdu dost!! Věděl jsem u otázky číslo 4, že Hynaisova opona je v Národním divadle ale i přes to jsem dal možnost NE. To z toho dúvodu, že z textu JEDNOZNAČNĚ vypLývají tyto informace: Divadlo je v Paze, je zde Hynaisova opona a nazývá se kaplička. Že je to divadlo národní už ví člověk na základě svých vědomostí a ne na základě vědomostí z textu !!!!! Nejde mi o body těch mám dost a se známkou mi to nepohne. Jde mi pouze o princip. Pokud uznáte pouze možnost A tak to považuji za naprostý výslech. Pokud chcete stavět úlohy na znalosti divadel ptejte se přímo na název divadla a ne na to, co vyplynulo z textu. Pokud by to z textu vyplynulo měl by to poznat člověk, který včera přistál z marsu. Tento člověk by poznal ze jde o divadlo v Praze s H. oponou se zlatou kaplickou. Nebudte jesitni a vsem pro smich a zkuste jednou uznat svoji chybu :)))

    ..

    Test je založenej na všeobecných znalostech, proto tam byli i spisovatelé, kupodivu obecně známí.. základní info o národním divadle by měl vědět každej.. neřeknu, kdyby to bylo nějaký divadlo v Brně, co nikdo nezná.. ale nevědět tohle je celkem ostuda

    bramborak

    To je jak kdybys řekl, že otázky týkající se přiřazení autora k dílu nezáleží na vědomostech. Každý průměrně inteligentní člověk ví, že ta opona je v Národním.. neříkám, že nejsem na*raná z některých úloh, ale nevidím problém, proč by tam A nemohlo být (sama jsem ho tam dala 😀 a byla bych fakt vzteklá, kdyby mi ho neuznali..)

      ...

      Tvrzení, že každý průměrně inteligentní člověk ví o této oponě je podle mě pitomost. Nikdy v životě jsem o žádné takové oponě neslyšel a nemyslím si, že se řadím k podprůměrně inteligentním. Jinak didakťák za mě docela v pohodě a na 22 bodů se to zvládnout určitě dalo.

        Čj guru

        I kdybyste nevěděl, kdo namaloval oponu v Národním divadle, určitě musíte vědět, co je „zlatá kaplička“. Základní znalost Čecha.

          Aki9999

          Tak já věděla, kdo tu oponu namaloval (nebo mi to došlo), ale co je zlatá kaplička nevím – a neví to ani moje mamča – z Prahy fakt nejsme, ale jsme z Ústí nad Labem

      nároďák

      Nikdo neříká že by člověk neměl vědět že je to Národní divadlo, ale v textu nebylo řečeno že se jedná o Národní tudíž to z textu nevyplynulo! Samozřejmě jsem věděla že se jedná o Národní divadlo, ale dala jsem NE, protože to v textu není napsáno. Bodů mám dost, ale jde o ten princip…

    Vašek

    Souhlas. Národní divadlo nemá na rozdíl od autorů nic společného s češtinou a určitě nikdo nemá v osnovách, abychom se učili o Hynaisově oponě (výtvarná výchova možná) a nebo o kapličce (dějepis? pokud vůbec). Nejde o žádné obecné znalosti. O všech zmíněných autorech jsme se učili v literatuře.

      Hanka

      Národní divadlo podle Vás nemá nic společného s češtinou? Kde to žijete? A v osnovách jazyka českého toto učivo rozhodně je, celá historie divadla, ne jen ND.

        Vašek

        Mohl jsem se učit o historii divadla, ne o jeho oponě. Přiznávám, že je známá, ale 1) nevím jestli nějaké další divadlo v Praze nemá stejnojmennou oponu (pojmenovanou klidně jen z úcty)
        2) I tak nemá jméno opony nic společného z češtinou.
        A nějaké starší pojmenování divadla také neznám. My jsme se učili o významných autorech a inscenacích. Ne o jeho stavbě. TA nemá s češtinou NIC společného. Je to jako kdybych po vás chtěl jméno vysokého spisovatele s typickým knírem a přezdívkou „Rudy“. Taky byste to do testu nedávali a tyká se to jeho vzhledu a jména. 😉

    MK

    Naprosto souhlasím. Měla jsem to také tak. Hned mi bylo jasné, že se jedná o Národní divadlo, ale z textu to jasně nevyplývalo, a tak jsem zvolila možnost N. Nechápu že je kolem toho takový povyk. Zadání znělo tak jak znělo 🙂

    taky naštvaný

    Dobrý den,

    od člověka který přistál z Marsu se asi nebude vyžadovat maturitní zkouška z češtiny. Ten by nejspíš neznal nejen informace o národním divadle, ale ani Prahu nebo význam slov divadlo, kaplička, opona. Takže nějaké informace potřebujete vždy.
    Zlatá kaplička je vžité alternativní pojmenování, označující pouze Národní divadlo, a nelze to zaměnit s žádným jiným divadlem. V žádném případě se tedy nejedná o „divadlo s kapličkou,“ ale přímo o zlatou kapličku, stejně jako dům na 1600 Pennsylvania Avenue nazýváme Bílý dům. Proto z textu (ano, v kombinaci s vaším kulturním přehledem) jednoznačně vyplývá, že představení se konalo v Národním divadle. To bych já mohl tvrdit, že z textu jednoznačně nevyplývá ani kde se představení konalo, protože to, že Praha je město jsou moje vědomosti nikoli informace z textu a zkouška byla přece o pochopení textu, a ne o zeměpisu.

    Maturant

4.1 je ROZHODNĚ „N“

„Rozhodněte o každém tvrzení, zda JEDNOZNAČNĚ VYPLÝVÁ z textu 1“

V textu NENÍ absolutně zmíněno, že se představení uskutečnilo v Národním divadle! Ano vy Pražáčci o tom můžete něco vědět, ALE stejně máme vycházet podle VÝCHOZÍHO TEXTU! Ne podle skutečnosti.

    Zdenal z Brna

    Jsem z Brna, a přesto vím, že autorem opony v Národním divadle je Vojtěch Hynais. Pokud by byla odpověď N, je tato otázka opravdu zavádějící. Kulturní přehled je potřeba, nesnažte se to uhrát na „Pražáčky“.

      Petr Lánský

      Naprostý souhlas. Klidně bych tam dal otázku „Kdo je autorem opony v ND“ aniž by k tomu byl nějakej text.
      Kdo něco takovýho neví, maturitu z češtiny bych mu nedal. A že se divadlo netýká literatury? Jak může někdo tohle vyblít …Divadla jsou nedílnou součástí dramatu, což je druh literatury, a v každý učebnici češtiny je aspoň pár řádek o založení a o budově samotné.
      Nikdy předtím jsem si nedělal jedinej didakťák a tehle mám cca na 85% s časovou rezervou na konci. Ano, chodím sice na gymnázium, ale tohle jsem zvládnul bez sebemenší přípravy a to na školu kašlu a na češtině mám 25ti procentní absenci. Takže si myslím, že kdybyste se, vy chytráci, aspoň dva dny koukly na pravopis a lit. historii místo smažení LoLka, nad 60% byste to napsali jak hovno a nemuseli jste tu teď brečet a stěžovat si.
      P.S. Taky nejsem z Prahy.

        Adam

        Jsem si natipoval že to je A 😀 a asi to mám zřejmě dobře, věděl jsem že s nama bude určitě cermat nějak vyje*avat 😀

        Riddy

        Já si právě myslím, že je opravdu hezké od Cermatu, že si jména nemusíme cucat z prstu. Mě historie nikdy nezajímala a o kulturu se nezajímám (leckdo mě má za barbara), ale tohle (i když mám k Praze hodně daleko a nikdy jsem v ní nebyl) jsem prostě věděl. Navíc to tam bylo tak šikovně zvýrazněno, lépe nám to naznačit nemohli. 🙂

    Jakub Louda

    Podle mě to tady CERMAT opět pokazil. Já mám osobně ano. Myslím, že by měli uznat oboje, protože je to dost blbě položená otázka.

    monika

    „Jednoznačně vyplývá z textu“ neznamená že to tam přečteš. proto je tam „vyplývá“. a jiné divadlo v praze s touhle oponou asi není ne? tak je to jednoznačné…. nevidím problém

    Maturant2k18

    Sorry jako, ale po celé republice se učí, že v Národním divadl visí Hynaisova opona. Nechápu, co tu zkoušíte 😀

    Vašek

    Přesně tak! Ve škole do nás taky furt drtí, že se musíme řídit textem a nic nedomýšlet!! Řešení otázky je sporné.

Filcoš

Počíta se cvičení např:4 za 1 bod když mám 1/2 dobře? Doufám že ano

Jakub

Děkuji moc za výsledky, aspoň mi spadl kámen ze srdce. Dobrá práce 🙂

Tereza

Dobrý den, chtěla bych se zeptat jestli se uznají nějaké body za úlohu č3. Když mi tam chybí 1 slovo. Děkuji

Jana

Když jsem u otázky 30.2 napsala umělý a ne umělými, bude mi bod neuznán? Nikde tam není psáno, že se přídavné jméno musí psát ve tvaru z původního textu.

Děkuji

Jana

Zdravím, je moc velká chyba, když jsem napsala v otázce 25.2 „téma“ místo „tématu“? Děkuji.

Simona

Dle mé kontroly (pokud beru do povědomí, že někde mi strhnou bod), bych měla mít minimálně 32 bodů. Takže zřejmě v pohodě 🙂

Hana

Dobrý den,chci se zeptat,u 3 cviceni v dt mám správně jen 3 slova mají být 4 chci se zeptat kolik za to bude bodu?,děkuji.

Marek

když jsem napsal „sklenici čistého vína“ jako odpověď u 7.1 uznají mi to? 😀

Aneta

V případě ze sem u úlohy 29 přiřadil 3 aurory znamená to že mám 3 body? V úloze 25 mám jednu věc že 3 čili 1 bod? A když jsem v úloze 17 napsal jenže dílny se? A v úloze 13 mám ze tří dobre 2 čili 2 body? A v úloze 3 ze čtyř slov mám jedno znamená to jeden bod? Děkuji hezky den

Petr Bílý

Dobrý den. Chtěl jsem se zeptat, jestli u všech cvičení na A/N přijdu o bod za jednu chybu nebo se u některého cvičení toleruje jedna chyba, jako tomu občas bylo v minulých didaktických testech?

Sandra

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli mi budete počítat slovo témata, zazmatkovala jsem a místo tématu jsem napsala témata…

    Zdenal z Brna

    V první řadě bych poznamenal, že NovýAmos.cz neopravuje didaktické testy. Tudíž, pokud tu u komentářů nesedí človíček z Cermatu, dostane se vám pouze názoru, faktu nikoliv. Dle mého názoru je tato odpověď chybná (sic je to absurdní, ale známe Cermat).

Marcela Jeníková

Dobrý den, mohu se zeptat, když jsem napsala čistého vína, ale nenapsala jsem trpělivost, budu mít 1 bod, nebo 0? Děkuji

jirik

Zdravím , zajímalo by mě jak je to hodnocené pokud jsou v otázkách A/N , pouze 2 správně odpovědi a 2 špatné. Je za to aspoň 1 bod?

Kateřina

Když za čtyři správné odpovědi u rozhodování ANO/NE dostanu dva body, tak kolik bodů dostanu za dvě správné ze čtyř? Nula nebo jeden?

Míša

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda nevíte, podle kterého typu hodnocení se hodnotí „dichotomicke úlohy“, tedy úlohy 4,18,22,28 ?
Dočetla jsem se, ze se tyto úlohy, kde se vyzaduji odpovedi ano/ne, dělí na tři typy podle obtížnosti.

Ahoj

Uznají mi, když jsem napsala místo umělými pouze umělý?

Pavla

Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, když jsem do otevřené otázky napsala místo “umělými” jen “uměle” nebo místo “tématu” jen “téma”, bude se to počítat? Děkuju za odpověď.

Ondřej

Jaký je bodování za ANO/NE? Děkuji za odpověď

Dominika

U otázky 25.2 tématu, viděni.
Napsala jsem téma, viděni. Je to chyba?

Jirka Veselý

Dobrý den, prosím, jak se bodují úlohy ANO/NE (většinou za 2 body)? Když mám správně 3 ze 4 odpovědí, získávám už jen jeden bod? Děkuji!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *