Stížnost na chování hotelového personálu nazvaná „Nespokojenost s Chováním Hotelového Personálu“ je vzorově vypracovaná maturitní písemná práce z češtiny 2015 podzim. Tento text detailně popisuje problémy a navrhuje konstruktivní řešení pro zlepšení služeb. Přejeme vám hodně úspěchů při skládání maturitní písemky z češtiny s pomocí Nového Amose. Níže naleznete i další vzorová vypracování stížnosti na jedničku a také návod, jak tento text napsat tak, aby u maturity z češtiny v písemné části získal vynikající hodnocení. Doporučujeme si vzory projít pro inspiraci a následně si cvičně nanečisto vypracovat svůj vlastní sloh. Ať se daří!
Zadání stížnosti, které se objevilo v ostré maturitní písemné práci z češtiny v roce 2020 na podzim
Stížnost na nekvalitní služby
VÝCHOZÍ TEXT
Kvalita služeb poskytovaných nejrůznějšími firmami se sice nepochybně zlepšila, přesto
se řada z nás alespoň jednou za život dostala do situace, kdy jsme cítili přinejmenším
rozčarování z rozdílu mezi objednanými službami a realitou.
Lidé si nejčastěji stěžují na:
- vybavení hotelu a chování hotelového personálu;
- problémy spojené s nakupováním v e-shopech;
- služby související s opravami v domácnosti či s rekonstrukcí bytu/domu.
ZPRACOVÁNÍ: stížnost na jednu ze tří možností uvedených ve výchozím textu (stížnost
je adresována vedoucímu pracovníkovi příslušné firmy)
Vzorové vypracování slohového útvaru stížnost v ostré maturitní písemné práci z češtiny v roce 2020 na podzim
Věc: Stížnost – Nespokojenost s chováním hotelového personálu
Vážený pane vedoucí,
ráda bych Vás touto cestou informovala o mé nespokojenosti s kvalitou služeb a chováním personálu ve Vašem hotelu, kde jsem strávila víkend od 12. do 14. července 2023.
Přestože jsem očekávala příjemný a relaxační pobyt, skutečnost byla zcela jiná. Již při příjezdu jsem se setkala s neochotou recepční, která mi nedokázala poskytnout základní informace o službách hotelu. Když jsem se jí zeptala na možnosti stravování, reagovala podrážděně a nepříjemně.
Dalším problémem bylo vybavení pokoje. Místo čistého a upraveného pokoje, jak jsem očekávala, jsem našla špinavé ložní prádlo a koupelnu plnou plísně. Na recepci jsem tento problém ihned nahlásila, ale personál na moji stížnost nereagoval s potřebnou urgencí a ochotou situaci vyřešit.
Nejvíce mě však zklamalo chování obsluhy v hotelové restauraci. Když jsem si objednala jídlo, čekala jsem více než hodinu, než mi bylo doneseno. Jídlo bylo studené a neodpovídalo popisu v jídelním lístku. Když jsem se snažila situaci vyřešit s číšníkem, setkala jsem se s arogantním přístupem a odmítnutím problém řešit.
Celkový dojem z mého pobytu ve Vašem hotelu byl velmi negativní. Očekávala jsem kvalitní služby, které odpovídají cenové kategorii Vašeho hotelu, ale místo toho jsem zažila řadu nepříjemností. Žádám Vás o nápravu a zlepšení služeb, aby se podobné situace neopakovaly.
Doufám, že mé podněty přijmete konstruktivně a podniknete kroky k zlepšení kvality služeb ve Vašem hotelu.
S pozdravem,
Jana Amosová
ČTĚTE TAKÉ: Návod jak napsat stížnost na jedničku
SOUVISEJÍCÍ: Další vzory stížností k maturitní písemce z češtiny
Proč by tento vzor stížnosti získal u maturitní písemné práce z češtiny vynikající hodnocení?
Splnění zadání: Text přesně odpovídá zadání a nabízí stížnost na chování hotelového personálu.
Titulek: Titulek „Nespokojenost s Chováním Hotelového Personálu“ je výstižný a jasný.
Struktura: Text je logicky členěn do odstavců, které pokrývají různé aspekty stížnosti.
Jazyková správnost: Text je napsán bez gramatických chyb a používá vhodný slovník.
Formálnost: Text dodržuje formální tón a strukturu stížnosti.
Detailnost: Text detailně popisuje problémy a nepříjemnosti, které autorka zažila.
Koherence: Myšlenky jsou jasně propojené a logicky navazují.
Konstruktivnost: Text nabízí konkrétní návrhy na zlepšení (např. „žádám Vás o nápravu a zlepšení služeb“).
Závěr: Závěr shrnuje hlavní body stížnosti a žádá o nápravu.
Rozsah: Text splňuje požadovaný rozsah slov.